موضوعات داغ

مناقشه بین بانک مرکزی و وزارت صنعت بر سر پرداخت ارزی خودروهای مانده در گمرک

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
بیش از یک هفته از صدور ابلاغیه هیات وزیران برای ترخیص بیش از 13000 خودرو دپو شده در گمرک می گذرد و حالا در پایان مهلت قانونی اجرای این ابلاغیه، خبر می رسد که بانک مرکزی با بند مربوط به تخصیص ارز در این ابلاغیه مخالف است. به گفته یک مقام آگاه واردات بدون انتقال ارز موجب می شود منشا تامین ارز جهت واردات خودرو مشخص نباشد و این در حالی است که طی ماههای گذشته بانک مرکزی تمام تلاش خود را مصروف آن کرده که با حاکم کردن نظم بر بازار ارز، حساب دخل و خرج ارزی کشور را بدست بگیرد. اما مصوبه اخیر هیات وزیران که اجازه می دهد خودروهای وارداتی بدون انتقال ارز وارد کشور شوند، بهانه تازه ای برای بی نظمی در بازار ارز خواهد بود.
براین اساس بانک مرکزی تقاضا دارد که بند مربوط به مجوز واردات بدون انتقال ارز تصحیح شده و جای خود را به تخصیص ارز از سامانه نیما بدهد که کانالی تحت نظارت بانک مرکزی محسوب می شود، اما واقعیت این است که بسیاری از وارد کنندگان طی ماه های اخیر از پروسه دریافت ارز از سامانه نیما ناراضی هستند و وارد شدن به چنین روندی می تواند باعث پیچیده تر شدن روند ترخیص این خودروها از گمرک شود.
طی ساعات گذشته وزیر صنعت نیز به گفته های رئیس بانک مرکزی واکنش نشان داده و از صدور مجوز ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک تاکید کرده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/26
عجب مملکتی!!!!!!!!
سگ صاحبش رو نمیشناسه!!!!
واقعا معلوم نیست چی به چیه؟ کی به کیه؟چه کسی مسئوله، هر کی ساز خودش رو میزنه.
یه دیوونه، یه سنگ رو میندازه تو چاه، صد تا عاقل نمیتونن درش بیارن.
فکر کردن قیمت ارز بره بالا، مشکل کسری بودجه حل میشه و خزانه لبریز، اما واقعا نمیدونستند که همه چی مثل زنجیر به هم وصله؟
حالا بیان و اگه میتونن درستش کنن.
خدا آخر و عاقبتمون رو ختم به خیر کنه.
1397/10/26
از این بازیهای کثیف و بکش بکشهای ساختگی حالم به هم می خوره. اقا می خواین مقدار قابل توجهی از بیت المال را بدین به یه عده خوب بدید ما ملت عادت کردیم. خیالتان راحت حرفی نمی زنیم خدا رو شکر جایی هم نیست که اعتراض کنیم.