موضوعات داغ

پیش فروش خودرو بدون مجوز وزارت صنعت غیرقانونی است

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا به تازه ترین اظهارات منتشر شده از سوی معاون امور صنایع وزارت صنعت،معدن و تجارت، پیش فروش خودرو بدون مجوز وزارت صنعت،معدن و تجارت غیر قانونی است و مردم از تایید شرکت های مجوز دار اطمینان حاصل نمایند.
به نقل از شاتا، معاون امور صنایع وزارت صنعت،معدن و تجارت در مصاحبه با خبرگزاری های داخلی توضیح داد که سواستفاده مالی شرکت های فاقد مجوز در حوزه صنعت خودروسازی همواره یکی از دغدغه های وزارت صمت می باشد. در همین راستا این وزارت ضمن تاکید بر اجرای ضوابط و مقررات پیش فروش خودرو از مردم خواست که قبل از سرمایه‌گذاری برای پیش خرید خودرو وضعیت شرکتهای پیش فروش کننده خودرو ها را بررسی نمایند.
وی ضمن اشاره به دستورالعمل ماده ۵ آیین نامه اجرایی قانون حمایت حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و ابلاغیه های اخیر وزارت صمت عنوان کرد که کلیه شرکت ها و نمایندگی های فروشی که اقدام به پیش فروش خودرو می کنند باید قبل از پیش فروش مجوزهای لازم را از وزارت صنعت اخذ کرده و از پیش فروش خودرو قبل از اخذ مجوز خودداری نمایند.
وی در ادامه توضیح داد که شرکت های دارای مجوز نیز باید به صورت هفتگی عملکرد پیش فروش خود را به معاونت صنایع و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کنند.
مقیمی تصریح کرد: این شرکت ها همچنین موظف اند که با رعایت قوانین مربوط به سقف مجاز پیش فروش از پیش فروش و ایجاد هرگونه تعهد خارج از مجوزهای مربوطه امتناع نمایند. به علاوه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به عنوان دستگاه نظارتی باید بتواند به سامانه فروش این شرکت ها به جهت کنترل آمار دسترسی داشته باشد.
چندی پیش بود که دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص فراخوان‌های پیش فروش خودرو هشدار داده و اعلام کرده بود که مردم در خصوص شرکت های موهومی که ادعای پیش فروش خودرو می کنند جانب احتیاط را رعایت کرده و قبل از هرگونه اقدام سابقه شرکت های مذکور را بررسی نمایند. البته گفته می شود هشدار دادستانی تهران مربوط به آگهی‌های پیش فروش از سوی شرکت‌های خودروسازی معتبر و دولتی نمی‌باشند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/3
مردم باید از صحت شرکت ها مطمئن شوند یا شما نظرات کنید ؟؟؟ یعنی انقدر شیر تو شیر هست که خودروسازها سر خود قیمت اعلام میکنن و شرایط فروش میزارن ؟؟؟؟