موضوعات داغ

وزیر صنعت: پیش‌فروش‌های موعد تحویل شهریور تا دی شامل افزایش قیمت نیست

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت به تازگی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی در خصوص افزایش قیمت خودروها توضیح داد که با توجه به بند دوم مصوبه ستاد تنظیم بازار خودروهای پیش فروش شده با تاریخ تحویل اول شهریور ماه تا سی ام دی ماه باید با قیمت قبل به مشتریان تحویل داده شوند.
به نقل از ایرنا، وزیر صمت عنوان کرد که خودروسازان موظف اند افزایش قیمت خودرو را برای پیش فروش های و فروش های آتی در نظر بگیرند. در صورتی که قیمت خودرو و یا تاریخ تحویل قطعی بین شهریور ماه تا دی ماه 97 در قراردادهای ییش فروش خودروها ذکر شده باشد افزایش قیمتی صورت نخواهد پذیرفت.
رحمانی با تاکید بر اجرای دقیق ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان توضیح داد که سازمان حمایت بر حفظ حقوق مصرف کنندگان تاکید فراوان داشته و در صورتی که خودروسازان به تعهدات خود پایند نباشند این سازمان برخورد نظارتی خواهد کرد. به علاوه وزارت صمت نیز هیچگونه همکاری در این خصوص با خودروسازان نخواهد داشت و همه باید به تعهدات خود پایبند باشند.
وزیر صمت در ادامه افزود اگر در قرارداد خودرویی ذکر شده که ملاک قیمت مطابق با زمان تحویل مندرج در قرارداد است بنابراین طبیعی و قانونی است که خودروهای پیش فروش شده با تاریخ تحویل اول شهریور ماه تا سی ام دی ماه افزایش قیمت نداشته باشند و خودروسازان باید به قراردادهای خود پایبند باشند.
وی در انتها توضیح داد که خریداران محترم به برخی شایعات و خبرهای غیرموثق توجه نکنند و مطمئن باشند که وزارت صمت و سازمان حمایت مطالبه گر حقوق آن هاست.
علیرغم این گفته ها، مدیران ایران خودرو از افزایش 30 درصدی قیمت خودروهای ثبت نامی برای حد فاصل مرداد تا آخر دی ماه خبر می دهند که البته این رقم نیز به مراتب نسبت به قیمت حاشیه بازار فعلی که توسط خودروسازان اعلام شده است. کمتر به نظر می رسد.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/6
ایران خودرو خیلی بیجا میکنه، دزد خودرو
1397/11/6
آفرین بر اون دسته از کسایی که برای پولشان و خودشون ارزش قائل شدن و رفتن تو خیابون اعتراض کردن تا بالاخره به حقوقشان رسیدن.حالا باز اگه سر زمان تحویل دبه نکنن خوبه
1397/11/6
واقعا مرسی مشکل مردم حل شد ، یه کاری کردین تو 6 ماه آدم احساس اصحاب کهف بهش دست میده ، هر کی خرید کنه به خودش و مردم خیانت کرده
1397/11/7
پس تقصیر ما چیه که تحویلمان بهمنه ؟؟؟دی با بهمن چه فرقی داره بازم همان تصمیمهای غلط و احساسی یه هویی آخه عوضی ها کسی نیس به شما بگه تحویل بهمن واسفند مگه تو این سال نیست ؟
1397/11/7
مطمئنا لیاقت شما و افرادی که مثل شما فکر میکنن خرید خودرو با بالاترین قیمت هست ، چون فقط فکر خودت هستی ، اون زمانی که با صف کشیدن برای خرید پول من و امثال من رو که خرید خودرو رو تحریم کردیم بی ارزش میکردی باید به فکر عاقبت کارت میبودی
1397/11/8
در جواب محمد
بگم که شما از همونایی هستی که تو صف خرید بودی ولی نوبتت نشد و الان داری روشنفکربازی درمیاری!!! وگرنه ارزش پول که فقط با ماشین پایین نیومده!!! یه شیرکاکائو 1200 تومنی شده 2500 هیچکس هیچی نمیگه بعد الان چون ثبت نام نتونستی بکنی همه شدن آدم بد؟؟؟؟
1397/11/10
در پاسخ به علی
اولا شما فعلا تو صف وایسا شاید شد و یه لگن با قیمت تخیلی بهت دادن ، من همون موقع پول ماشین سفتی که شما رفتی ثبت نام کردی رو رفتم ماشین کارکرده خریدم و خودروی صفر رو تحریم کردم احساس زرنگ بازی همیشه جواب نمیده به نظرم شرایطی که پیش اومده بهترین اتفاق برای کسانی هست که اتحاد ندارن و فقط فکر خودشون هستن ، دوما شیرکاکائو جزو واجبات زندگی هست ؟؟ ماشین جزو واجباته اگه 3 ماه شیرکاکائو نخوری چیزیت میشه ؟؟ این همه آدم که سبزیجات میخورن اتفاقی براشون افتاده ؟؟؟ نه عزیزم پاسخ شما اینه خلایق هر چه لایق
1397/11/7
این یارو وزیر باز هم داره میپیچونه
کدوم قیمت قبل؟؟؟
3 بار افزایش قیمت دادید. اونم با پیشنهاد و مجوز خودت.
بترس از عاقبت خودت و اربابانت