موضوعات داغ

سرقت فوق العاده آسان خودروهای مجهز به سامانه ورود بدون کلید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
امروزه کلیدهای مجاورتی و بی سیم به استاندارد جدیدی برای خودروها تبدیل شده اند، از ورود به خودرو بدون کلید گرفته تا دکمه‌ی روشن و خاموش خودرو. در حالی که این روش ها باعث می شوند ورود به خودرو و روشن کردن آن راحت‌تر باشد اما مطالعات جدید نشان می دهند چنین تکنولوژی هایی در مقابل هک شدن آسیب پذیر هستند.
یک تیم پژوهشی در آلمان امنیت ۲۳۷ مدل از خودروهای مدرن از ۳۰ برند مختلف را مورد آزمایش قرار دادند و متوجه شدند ۲۳۰ تا از این خودروها در مقابل حملات از طرف هکرها آسیب پذیر بوده و با استفاده از ابزاری ارزان که خیلی راحت می توان آن را به صورت آنلاین خریداری کرد قابل هک شدن هستند.
این حملات به سارق اجازه می دهند درب خودرو را بدون در اختیار داشتن کلید آن باز کرده و آن را روشن کند. این ابزار سیگنال های ارسال شده توسط کلید بی سیم اصلی خودرو را اسکن کرده و با تقویت این سیگنال باعث باز شدن درب خودروها می شود.
از تمام ۲۳۷ خودرو، فقط سه تای آن ها موفق شدند در مقابل این حملات مقاومت کنند، که همه‌ی آن ها توسط جگوار لندرور ساخته شده اند. این خودروها شامل جگوار I-Pace، لندرور دیسکاوری و رنج‌روور ایووک هستند. ۴ خودروی دیگر هم یا درشان باز شد یا روشن شدند، اما ۲۳۰ خودروی دیگر نسبت به تمام حملات از طرف هکرها آسیب پذیر بودند.
راه حل چیست؟ پوشاندن کلیدهای بی سیم در ورق آلومینیومی می تواند به کاهش قدرت سیگنال کمک کند، اما هیچ تضمینی نیست که سیگنال ها به صورت کامل مسدود شوند. البته کیف فارادی می تواند کاملا سیگنال های رادیویی را مسدود کند. همچنین می توان از نصب ردیاب در خودرو یا استفاده از قفل فرمان برای جلوگیری از سرقت خودرو به این روش ها بهره برد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد