موضوعات داغ

نگاهی به قیمت سیتروئن C3 در بازار آزاد، مگر یک هاچ بک چقدر می تواند گران باشد؟ + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
سیتروئن C3 یکی از ناکام ترین محصولات فرانسوی در ایران است و حتی می توان محصولاتی همچون سیتروئن C5 را موفق تر از این خودرو در بازار دانست. دیگر محصول مشترک سایپا سیتروئن یعنی سیتروئن C4 نیز که در نمایشگاه های متعددی به معرض دید گذاشته می شد، در ورود به بازار ناکام ماند و به تاریخ پیوست. پروسه قیمت گذاری سیتروئن C3 ، برای مدتها به تیتر بسیاری از خبرگزاری ها تبدیل شده بود و اعلام قیمت 238 الی 241 میلیون تومانی برای محصولی که قرار بود 120 میلیون تومان باشد، موجب ناراحتی بسیاری از مشتریان شد و این افراد با برگزاری اعتراض های مختلف، در نهایت موفق شدند قیمت تند و تیز این هاچ بک را کاهش دهند و به رقم 182 میلیون تومان، البته بدون پرداخت مالیات، بیمه و عوارض برسانند. با این حال، نسبت به دی ماه سال گذشته که قیمت اولیه این خودرو منتشر شد، قیمت ها در بازار تفاوت چندانی نداشته است و پرداخت رقمی بیش از سیصد میلیون تومان، آن هم برای یک هاچ بک نه چندان مرتفع و بزرگ، امری غیر معقول به نظر می رسد. آن هم در شرایطی که خودروی مشابه یعنی پژو 2008 ، با رقمی در محدوده 230 الی 250 میلیون تومان قابل خریداری است.

سیتروئن C3

سیتروئن C3

صحبت در مورد سیتروئن C3 ، آن هم پس از تست این خودرو توسط اهالی رسانه و سایت های مختلف، امری بیهوده به نظر می رسد. سیتروئن C3 به نوعی برادر پژو 2008 محسوب می شود و سیتروئن بیش از آن که در ساخت این خودرو بخواهد یک کراس اوور بسازد، تمرکز بر ساخت یک هاچ بک داشته است. سیتروئن C3 معمولا با پیشرانه های 1.2 لیتری توربوشارژر در دنیا عرضه می شود، اما نمونه عرضه شده در ایران به واسطه یکسان سازی با پژو 2008، از موتور معروف THP استفاده می کند و از همین رو قوی ترین سیتروئن C3 ساخته شده در جهان به شمار می رود. با این وجود، قیمت نجومی این خودرو در بازار و عدم تنوع رنگ نسبت به نزدیک ترین رقبا یعنی پژو 2008 و رنو کپچر، تمامی ارزش خرید سیتروئن C3 را زیر سوال می برد. در ادامه نگاهی به قیمت سیتروئن C3 در بازار آزاد خواهیم انداخت. مدل های دارای گرمکن صندلی، رینگ های متفاوتی با مدل های معمولی دارند.

جدول قیمت سیتروئن C3 در بازار آزاد

جدول قیمت سیتروئن C3 در بازار آزاد

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/17
"با این حال، نسبت به دی ماه سال گذشته که قیمت اولیه این خودرو منتشر شد، قیمت ها در بازار تفاوت چندانی نداشته است"
اگه دین ندارید لااقل آزاده باشید، خدایی قیمتها از دی پارسال تغییر نکرده؟ من ماشینی که دی پارسال گرفتم الان تو بازار دقیقا دوبرابر شده. در هر شرایطی منصف باشیم.
1397/11/17
حالا که چی ؟؟ هدف شما پیام به فروشندگان 2008 هست که گرون بفروشن یا فروشندگان سیتروئن برای ارزان کردن ، کل بازار رو دلال ها و همین سایت های دشمن خودرویی بهم میریزن ، این لگن های فرانسوی 150 میلیون هم نمیرزن
1397/12/8
متاسفانه اغلب سایت های تخصصی خودرو فاقد یک کارشناس یا خبرنگار متخصص در این حوزه هستند که بتونه در کنار روایت یک خبر، یک تحلیل فنی و کارشناسی هم داشته باشه که خواننده را درگیر کند. البته ایت عدم تخصص در اغلب سایت ها و خبرگزاری ها وجود دارد که صرفا یک روایت سطحی از یک خداد انجام میدهند.