موضوعات داغ

نگاهی به بی ام و 640i گرن کوپه

عکس مطلب اول
بی ام و 640i گرن کوپه در کنار مرسدس بنز CLS و فولکس واگن CC ، نشان دهنده تمایل آلمانی برای ساخت خودروهای سریع چهار درب هستند. در حقیقت این خودروها سعی میکنند نمونه سدان کوپه های اسپرت باشند. از این رو بسیاری از افراد اعتقاد دارند این خودروها را می توان بهترین خودروهای ساخته شده در این دوره از زمان نامید. از بی ام و سری 6 گرن کوپه ، مدل های 640i ، 650i و M6 توانسته اند وارد ایران شوند. اگر مایل هستید در مورد بی ام و 650i گرن کوپه مطلبی بخوانید، می توانید به صفحه تجربه رانندگی با بی ام و 650i گرن کوپه که در خودروبانک موجود است، مراجعه کنید. بی ام و سری 6 ، حاصل نبردی کاملا متمدنانه بین دو خودروساز آلمانی از اشتوتگارت و باواریا است.
بی ام و 640i گرن کوپه نخستین خودرویی بود که از این سری در سال 2013 وارد بازار شد و در آن زمان با قیمت 76.895 دلار به فروش می رسید که حدود بیست هزار دلار، گران تر از بالاترین تیپ بی ام و سری 5 بود. بی ام و سری 6 ، به طور معمول ده سانتی متر طویل تر از سری پنج و حدود هفت سانتی متر کوتاه تر از سری هفت همسن خودش است. بی ام و 640i گرن کوپه در زمان عرضه خودرویی شدیدا مقرون به صرفه برای خرید محسوب می شد، چرا که با سطح مناسبی از تجهیزات و امکانات رفاهی عرضه می شد و قیمت بسیار پایین تری از بی ام و 740 یا پورشه پانامرا داشت. قیمت بی ام و سری 6 در نسخه M با افزودن کیت بدنه و دیگر امکانات و برخی بروز رسانی ها، به صد هزار دلار بالغ می شد.
راننده می تواند در بی ام و 640i گرن کوپه تنظیمات مختلفی را برای شاسی انتخاب کند و حالات موجود عبارتند از: اکو پرو که تمرکز بر مصرف سوخت دارد، کامفورت که سواری راحت فراهم می کند، کامفورت پلاس که تمرکز بر راحتی بیشتر دارد، اسپرت که رانندگی هیجان انگیز فراهم می کند و اسپرت پلاس که سبک رانندگی خودرو را کاملا مسابقه ای می کند. دریچه گاز سری 6 برای پاسخ دهی سریع برنامه ریزی شده و در صورت وارد کردن فشار بر پدال گاز، شتاب فوق العاده ای را شاهد خواهید بود. موتور خودرو از نوع شش سیلندر خطی است و مجهز به یک توربوشارژر است که می تواند 320 اسب بخار و 450 نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد این خودرو، در حدود 5.3 الی 5.6 ثانیه است که دو دهم ثانیه از بی ام و سری پنج کمتر است. جعبه دنده این خودرو از نوع هشت سرعته اتوماتیک و ساخت ZF آلمان است و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب که ماشین بازها آن را مردانه می نامند، وظیفه حرکت دادن بی ام و 1700 کیلویی را بر عهده دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو، رقمی در حدود ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی خواهد بود.
با این حال، این بی ام و ایراداتی نیز دارد که از آن جمله می توان به نفوذ سر و صدا و باد به داخل کابین در برخی مواقع به دلیل طراحی خاص شیشه ها و اسپرت بودن سواری، به دلیل رینگ های بیست اینچی خودرو اشاره کرد. با این حال، ارایه پنج کمربند ایمنی برای پنج بزرگسال در کابین خودرو، از مشخصه های متمایز بی ام و سری 6 می باشد. به بیان منتقدان، بی ام و سری 6 طراحی زیباتری از مرسدس بنز CLS یا آئودی A7 همسن خودش دارد و تبلور روح یک کوپه واقعی در یک سدان را می توان در آن دید. محیط داخلی خودرو نیز پیرو همین اصول در طراحی خارجی است و با به کار بردن رنگ سفید در طراحی تریم داخلی، فضایی شاد تر را نسبت به اصلی ترین رقیب، یعنی مرسدس بنز CL550 برای مالک تدارک می بیند. از نظر کیفیت مواد استفاده شده در ساخت کابین نیز بی ام و 640i در جایگاهی بالاتر از مرسدس بنز قرار می گیرد.
متاسفانه با وجود آنکه بی ام و سری 6 از نظر امکانات و آپشن ها همواره یک برنده در بازار بوده است، بسیاری از نسخه های وارد شده به کشور، از تیپ های ساده هستند و با توجه به قیمت بالایی که دارند، مشتری ترجیح می دهد به جای آن یک بی ام و سری 5 را خریداری کند، گرچه هندلینگ و لذت رانندگی سری 6 بی ام و را نمی توان در خودروهای بسیاری یافت. بی ام و 640i خودرویی کوپه با ظاهری زیبا و بروز، مصرف سوخت پایین و سواری لذت بخش و کم سر و صداست که البته در بازار نیز خدمات بهتری را برای آن می توان از مرسدس بنز یافت.
مالکان خودروهای مینی و بی ام و ، به خصوص بی ام و 640i و سری 6 ، برای خرید قطعات و لوازم یدکی، تجهیزات و قطعه های ظاهری نظیر رینگ و قطعات بدنه و اکسسوری های بی ام و ، لوازم تزیینی و موارد مربوط به حفظ و نگهداری خودرو، می توانند به فروشگاه زیب استور مراجعه کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد