موضوعات داغ

نگاهی به شرایط و قیمت پورشه ماکان در بازار، قیمت های بالا در سایه نبود نظارت + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
چندین سال است که روند خودروسازی در جهان تغییر کرده و موتورهای هشت سیلندر پر قدرت و شش سیلندرهای هیجان انگیز، جای خود را به چهار سیلندرهای پر سر و صدا و مجهز به توربوشارژر داده اند. همزمان با این روند، قوانین واردات به کشور نیز سختگیرانه تر شدند و خودروهایی که پیش از این با موتورهای حجیم در بازار حضور داشتند، به اجبار با پیشرانه های چهار سیلندر توربوشارژر و نه چندان قدرتمند و البته با قیمتی گزاف وارد بازار شدند که به هیچ عنوان نمی توانستند توقعات خریدار را از بابت قدرت و شتاب برآورده کنند.

پورشه ماکان

پورشه ماکان

به لطف تولید پورشه با پیشرانه های دولیتری توربو، از سالهای میانی دهه نود خورشیدی شاهد واردات پورشه ماکان به کشورمان بوده ایم که با حاشیه های زیادی پلاک گذاری شده و با قیمت های نجومی در بازار به فروش می رسیدند. قیمت این خودرو در سال 1394 در حدود 800 میلیون تومان بود که اکنون به واسطه افزایش نرخ ارز در بازار، قیمت این خودرو توسط دلالان به بیش از دو میلیارد تومان رسیده که رقمی کاملا غیر منطقی است و با این قیمت، پورشه ماکان به هیچ وجه ارزش خرید نخواهد داشت. توجه به این نکته ضروری است که در بین خودروهای دپو شده در گمرک، پورشه ماکان های بسیاری به چشم نمی خورد و تعداد این خودرو در بازار، محدود خواهد ماند. پیشرانه پورشه ماکان با بنزین موجود در ایران سازگاری ندارد و پیچیدگی تعمیرات در کنار محدود بودن خدمات، باعث می شود کفه ترازو به نفع رقبای این خودرو، نظیر بی ام و X4 و لکسوس NX سنگینی کند.

پورشه ماکان

پورشه ماکان

به واسطه کمبود عرضه این خودرو، پیش بینی می شود در آینده به دلیل محدود بودن پورشه ماکان در بازار و کمبود خدمات، به مرور زمان مالکان این خودروها با دردسرهای نگهداری از خودرو مواجه شوند و افت قیمتی شدید در انتظار پورشه ماکان های موجود در بازار باشد، اتفاقی که پیش از این برای بسیاری دیگر از خودروهای وارداتی و مونتاژی رخ داده است. بنابراین به کسانی که قصد خرید خودرویی در این محدوده قیمتی و در این سگمنت را دارند، پیشنهاد می کنیم به بررسی رقبای این خودرو نظیر لکسوس NX و بی ام و X4 بپردازند که قیمت های کمتری داشته و خدمات گسترده تری دارند. در ادامه نگاهی به قیمت نسخه های مختلف پورشه ماکان در بازار آزاد می اندازیم:

جدول قیمت پورشه ماکان در بازار آزاد

جدول قیمت پورشه ماکان در بازار آزاد

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/3
چرا تقصیرو گردن دلال میندازین ؟ کدوم دلال ؟
اگه مالک ارزون بفروشه خریدار میره به قیمت بالا تو بازار میفروشه
1397/12/4
این احتمالا 700 تومن نبود؟