موضوعات داغ

فروش خودرو در سراشیبی جهانی، کاهش محسوس فروش خودرو در شرق آسیا + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
فروش خودروهای جدید روندی نزولی به خود گرفته و از ابتدای سال جاری میلادی، استرالیا یکی از کشورهایی بوده که بیشترین میزان افت فروش خودرو را تجربه کرده اند. فروش خودروهای جدید در ماه ژانویه در استرالیا، نسبت به ماه ژانویه سال گذشته میلادی، 7.4 درصد کاهش را نشان می دهد. در این ماه 88.851 دستگاه خودرو در استرالیا به فروش رسید. روند کاهشی فروش خودرو در استرالیا از سال گذشته میلادی آغاز شد. در 10 ماه گذشته، روند فروش خودرو در استرالیا همواره نزولی بوده است.

میزان فروش کلی خودرو

میزان فروش کلی خودرو


اتاق فدرال صنایع خودرو استرالیا یا FCAI ، نزدیک بودن انتخابات، اصلاحات مالی صورت گرفته، رکود بازار املاک و شیوه های جدید اعطای وام در بانک ها را عامل این کاهش فروش اعلام کرده است. البته تمامی برندهای خودرو روندی نزولی در فروش نداشته اند. رهبر فروش در بازار استرالیا، یعنی تویوتا، روندی مثبت را در فروش داشته است. علاوه بر تویوتا، برندهای دیگری همچون میتسوبیشی، کیا، لکسوس، ام جی، ولوو و اشکودا توانسته اند رشد در فروش را تجربه کنند.
مطابق آمار ارایه شده، هم اکنون 43.8 درصد از خودروهای بازار استرالیا را شاسی بلندهای ترکیبی یا SUV ها تشکیل می دهند. سدان ها با سهمی 34.2 درصدی در رتبه بعدی قرار دارند و در نهایت هاچ بک ها و خودروهای کوچک، تنها 19.3 درصد از بازار را به خود اختصاص داده اند. به دلیل کاهش ارزش خرید خودرو، تمایل به اجاره خودرو افزایش داشته است و به همین دلیل در بخش فروش دولتی و فروش به شرکت های اجاره خودرو، شاهد رشد در فروش بوده ایم، در حالیکه فروش به خریداران شخصی 12 درصد و فروش به خریداران تجاری 9 درصد کاهش را نشان می دهد. در جدول زیر، میزان فروش برندهای حاضر در بازار استرالیا، به تفکیک برند و میزان کاهش یا افزایش فروش، آورده شده است.

جدول فروش برند ها در استرالیا

جدول فروش برند ها در استرالیا




جدول فروش برند ها در استرالیا

جدول فروش برند ها در استرالیا


البته کاهش فروش خودرو تنها به بازار استرالیا محدود نمی شود و در بازار چین (ّبزرگترین بازار خودرو جهان) نیز شاهد توقف رشد فروش و روندی کاهش هستیم. به نظر می رسد که این روند با توجه به شرایط اقتصاد جهان توقف ناپذیر باشد و صنعت خودروسازی جهان پس از سال 2020 تحولی اساسی را از نظر حجم فروش تجربه کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد