موضوعات داغ

آیا نیسان جوک هم برقی می‌شود؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
مدل فعلی نیسان جوک مدت زیادی است که در بازار حضور دارد و به نظر می رسد وقت بازنشستگی آن فرا رسیده و باید مدل جدید رونمایی شود. این نکته را مدیر بخش اروپایی نیسان نیز تایید کرده و گفته احتمالا رونمایی از نسل جدید جوک همین امسال انجام شود و تا سال 2020 به بازار وارد شود.
هلن پری، مدیر اروپایی نیسان در مصاحبه با اتو اکسپرس گفته است که سال آینده خبرهای بیشتری از نیسان جوک خواهید شنید.
مدل فعلی نیسان جوک اولین بار در سال 2011 معرفی شد و در طی نزدیک یک دهه تنها برخی بروزرسانی های جزیی را تجربه کرد و تنها یک بار بروزرسانی اساسی شد. در سال 2018 نیز نیسان تولید یک میلیون دستگاه جوک را جشن گرفت که این خودرو از خط تولید نیسان در انگلستان بیرون آمد.

نیسان جوک

نیسان جوک

مدل جدید نیسان جوک روی پلتفرم جدیدی که با رنو و میتسوبیشی یکسان است و CMF-B نام دارد ساخته خواهد شد. این پلتفرم با نسل جدید رنو کلیو نیز یکسان است.
استفاده از این پلتفرم گمانه زنی ها در مورد نسخه ی الکتریکی جوک را تقویت می کند که ممکن است در قالب یک خودروی هیبریدی وارد بازار شود. مدیر تولید نیسان نیز تایید کرده است که جوک جدید پیشرانه های مختلفی خواهد داشت.
سلیقه‌ی مردم این روزها نه تنها در اروپا بلکه در همه جای دنیا در حال تغییر از سواری ها به کراس اوورها است و مهم تر از آن مردم به خودروهای برقی و هیبریدی هر روز بیش از پیش علاقه مند می شوند. نیسان همچنین امکانات جدیدی مانند سیستم ترمز اضطراری، رادار بین خطوط و کروز کنترل هوشمند را نیز به جوک جدید اضافه خواهد کرد چیزی که مدل فعلی جوک از آن بی بهره است.

نیسان جوک

نیسان جوک

نیسان جوک همانند مدل بزرگ تر قشقایی باید با خودروهای پر فروشی مانند هوندا HR-V، مزدا CX-3، لکسوس UX و حتی آئودی Q2 رقابت کند.
موتورهای این خودرو بنزینی و دیزلی ۴ سیلندر خواهند بود که همگی به توربوشارژر مجهز هستند. بسته به نوع بازار مدل چهارچرخ محرک و دیفرانسیل جلوی جوک نیز در دسترس خواهند بود و مشتریان می توانند گیربکس دستی و یا اتوماتیک را برای خودروی خود انتخاب کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد