موضوعات داغ

معرفی تنها شاسی‌بلند جگوار؛ حضوری تازه برای برندی قدیمی

عکس مطلب اول
جگوار F-Pace تنها مدل شاسی‌بلند جگوار است که از سال 2017 پا به عرصه بازار خودرو گذاشته است. این خودرو چهره‌ای جدید به کمپانی جگوار می‌دهد، چراکه پیش‌ازاین، جگوار فقط خودروهای سدان و اسپرت تولید می‌کرد. اما اکنون این کمپانی با نزدیک به یک قرن تجربه خودرویی تولید کرده است که در عرصه رقابتی با خودروهایی مانند BMW X3، Audi Q5 و بنز GLC مقایسه می‌شود. این امر نشان‌دهنده کیفیت بالا و قدرت کافی این شاسی‌بلند جمع‌وجور است. جگوار برای تولید این خودرو از تمام تلاش خود مهندسین خود بهره گرفته تا تمامی کیفیت‌های مورد انتظار از یک برند مشهور و باسابقه را در SUV جدید خود یعنی جگوار F-Pace جای دهد. طراحی داخلی و خارجی فوق‌العاده و سیستم تعلیق نرم و قابل‌کنترل و میزان قابل‌قبول فروش جگوار F-Pace سری اول و دوم، این ادعا را ثابت می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا جگوار F-Pace را با ریزبینی بیشتری موردبررسی قرار دهیم.
جگوار F-Pace 2019

جگوار F-Pace 2019

طراحی خارجی جگوار F-Pace
در طراحی خارجی جگوار F-Pace نیز مانند مدل‌های دیگر جگوار نمادی از یک گربه باوقار و خشن دیده می‌شود. بدنه عضلانی، نحوه قرارگیری چراغ‌های جلو به‌صورت زاویه‌دار، خطوط ادامه‌دار روی کاپوت تا سپر خودرو و نیز جلوپنجره وسیع، ویژگی‌هایی است که از یک اصالت 96 ساله نشأت می‌گیرد، ‎به‎طوری که با نگاه کردن به این خودرو تمام مدل‌های جگوار برایتان مرور می‌شود. بااینکه جگوار F-Pace در رده کراس‎اور‌های جمع‌وجور قرار دارد، اما ابعاد کابین آن به حد کافی بزرگ است. علاوه بر این، بدنه تمام آلومینیومی آن نیز استحکام زیادی به این خودرو بخشیده است. رینگ‌های بزرگ آلیاژی و خطوط ممتد روی بدنه نمای جانبی بسیار زیبایی را برای این خودرو به ارمغان آورده است.
ویژگی‌های جدیدی که در طراحی خارجی مدل جدید جگوار F-Pace به چشم می‌خورد شامل: در صندوق‌عقب برقی، سقف پانورامیک کشویی، سنسور باران برای شستشوی شیشه‌ها، سنسور پارکینگ جلو و عقب، دوربین دید عقب، امکان قفل و باز شدن درب‌ها از راه دور، استارت موتور از راه دور، گرم و سرد شدن کابین خودرو از راه دور و هشدار سیستم اضطراری هنگام باز شدن ایربگ‌ها می‌باشد.
جگوار F-Pace 2019

جگوار F-Pace 2019

طراحی داخل کابین جگوار F-Pace 2019
داخل کابین این خودرو کمی خاص‌تر از SUVهای دیگر طراحی‌شده است. صندلی‌های عقب این خودرو به حالت استادیومی طراحی‌ شده‌اند، به این معنا که کمی از صندلی‌های جلو بالاتر هستند. جگوار F-Pace به‌راحتی می‌تواند از 5 سرنشین میزبانی کند. فضای حمل بار در صندوق‌عقب نیز کاملاً باز و کافی است. در ضمن صندلی‌های عقب تاشو، به شما این امکان را می‌دهند که در صورت نیاز، فضای حمل بار خودرو را تا دو برابر افزایش دهید. صندلی‌های جلو و عقب کاملاً جادار و ارگونومیک هستند.

این خودرو نیز همانند بسیاری از خودروهای به‌روز سال 2019 امکانات زیادی را در اختیار رانندگان قرار می‌دهد. سیستم کنترل آب‌وهوای دوگانه، سیستم صوتی MERIDIAN این بار با 11 اسپیکر، سیستم‌های هشداردهنده خواب‌آلودگی، صندلی‌های گرم‌کن دار امکاناتی است که در حالت استاندارد در این خودرو تعبیه‌شده است. با پرداخت کمی هزینه بیشتر از امکاناتی مانند کروز کنترل هوشمند، دوربین 360 درجه، سیستم تعلیق تطبیقی و بسیاری دیگر نیز می‌توانید بهره ببرید. با اضافه شدن این آپشن‌ها انتظار می‌رود خریدوفروش جگوار F-Pace از سال‌های گذشته وضعیت بهتری داشته باشد.
جگوار F-Pace 2019

جگوار F-Pace 2019

عملکرد فنی جگوار F-Pace 2019
موتوری که در همه مدل‌های جگوار F-Pace به‌جز S و SVR به‌صورت پیش‌فرض قرارگرفته است، موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ می‌باشد. این موتور توانایی تولید 247 اسب بخار نیرو را دارد. تمامی مدل‌ها نیز از یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بهره می‌برند در مدل S این خودرو موتور 3 لیتری سوپرشارژ با هماهنگی این گیربکس، 380 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. اما نهایت قدرت به اینجا ختم نمی‌شود؛ نسخه SVR این شاسی‌بلند تازه‌وارد با موتور 5 لیتری V8 به طرز باورنکردنی 550 اسب بخار نیرو را برای این گربه وحشی تولید می‌کند،عددی که فقط مرسدس بنز GLC AMG به نزدیکی آن رسیده است. با این عملکرد شگفت‌آور می‌توان انتظار داشت جگوار از خریدوفروش جگوار F-Paceرکورد تازه‌ای را پس ازفروش جگوار XJ به دست آورد.

منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد