موضوعات داغ

توضیح سرپرست سازمان توسعه تجارت در مورد واردات خودرو در سال ۹۸

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی توضیح داد که تا آخر هفته جاری وسایل نقلیه ای که تا ۱۶ مرداد ثبت سفارش شده‌اند با ابلاغیه سران سه قوه ثبت سفارش مجدد می‌شوند.
به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمد مودودی گفت: برای خرید خودروهای دپو شده در گمرکات ارز از کشور خارج شده و مشتریانی نیز پول خرج کرده اند و به همین دلیل این مشتریان در داخل کشور منتظر ترخیص خودروهای خود از گمرک های مختلف اند.
وی توضیح داد که در خصوص ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک باید هرچه زودتر تصمیم گرفته شود و این موضوع فارغ از موضوع تخلف یا عدم تخلف واردکنندگان آن ها اهمیت دارد. وزارت صمت برای موضوع ثبت سفارش خودرو مصوبه و آیین نامه‌ای صادر کرده است و ثبت سفارش این خودروها، منتظر ابلاغیه شورای عالی سران سه قوه است. در همین راستا خودروهایی که تا 16 مرداد امسال ثبت سفارش شده‌اند مجوز تکمیل مدارک دارند تا ثبت سفارش مجدد را برای تحویل خودروهای خود انجام دهند.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در انتها خاطر نشان شد که با توجه به شرایط فعلی کشور و با در نظر گرفتن سیاست های جدید مدیریت منابع ارزی، ارز حاصل از صادرات را باید به تأمین کالا های اساسی، دارو و همچنین مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز صنعت اختصاص داد و به همین منظور در سال 98 برای واردات خودرو اولویتی نداریم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد