موضوعات داغ

پلیس راهور: استاندارد‌ خودروهای تولید داخل باید ارتقا پیدا کند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در چهاردهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور که در ستاد مرکزی ناجا برگزار شد، اظهار داشت: هدف ما از برگزاری این همایش اعلام برنامه‌ها و اولویت‌های کاری سال ۹۸، هماهنگی برای اجرای هر چه بهتر طرح نوروزی و آسیب شناسی ماموریت‌ها و اقدامات سال گذشته است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی ادامه داد: بر اساس آمار پزشکی قانونی ۷۵ درصد از فوتی‌ها حوادث رانندگی مربوط به جاده‌های برون‌شهری است. همچنین ۲۷ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی امسال مربوط به نقاط حادثه خیز بوده که امیدواریم اعتبارات لازم برای اصلاح این مسیرها در نظر گرفته شود. سردار مهری در ادامه افزود: بر اساس برنامه چهارم توسعه از میان ۵۴۰۰ نقطه حادثه خیز باید ۳۴۰۰ نقطه در طول این برنامه اصلاح شود. البته نقاط حادثه خیز برای شهروندان آشکار سازی شده و هشدارهای لازم داده شده است.
فرمانده پلیس راهور درباره زمان اجرای طرح نوروزی بیان داشت: طرح نوروزی امسال از ۲۵ اسفندماه آغاز خواهد شد و تا ۱۷ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت. برای اجرای هر چه بهتر این طرح تمام دستگاه‌ها باید پای کار بیایند تا آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای کاهش یابد. آمار تلفات جاده‌ای ما در سال گذشته ۱۰۳۴ نفر بود که امیدواریم امسال این تلفات کاهش پیدا کند.
وی با تاکید بر ارتقا استانداردهای ۵۳ گانه خودرو، تصریح کرد: امیدواریم شورای عالی راهبری کاهش تصادفات با ریاست رئیس‌جمهور یا معاون اول تشکیل شود. وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه جهادی کاهش جانباختگان حوادث رانندگی در پلیس راهور، ادامه داد: بر اساس برنامه ششم باید به ازای ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۳۰ درصد کاهش تلفات جاده‌ای داشته باشیم که این امر با همکاری تمامی دستگاه‌ها بدست خواهد آمد.
وی در پایان گفت: ما نیاز به ۶هزار دوربین ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های کشور داریم که در حال حاضر فقط ۲ هزار دوربین در جاده‌های نصب شده است. ما امیدواریم که مابقی دوربین‌ها سریعتر در اختیار پلیس راهور قرار گیرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/7
نباید ارتقا پیدا کند،
ارتقاء قیمت به جیب مدیران از همه مهمتر است
مثل قیمت هایی که گفتن نباید بالا بره ولی رفت بی توجه به هیچ چیز دیگر
داستان های بچه گانه قشنگیست