موضوعات داغ

جسکو، تلاش تحسین برانگیز کونیگ‌ زگ برای شکستن رکورد سرعت

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با شروع بکار جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی ژنو 2019، کمپانی خودروسازی کونیگ‌زگ هایپرکار جدید خود را برای شکستن رکورد سرعت معرفی کرد. هایپرکار جدیدی تحت عنوان " Jesko" که در واقع نام پدر مالک فعلی و موسس کمپانی خودروسازی کونیگ‌زگ بوده و برای ادای احترام به آن انتخاب شده است.
طبق ادعای شرکت خودروسازی "کونیگ زگ"، هایپرکار جدید این شرکت برای ثبت رکورد سرعت 482 کیلومتربرساعت آماده می شود و این کار با همان پیشرانه های 8 سیلندر معروف کونیگ زگ انجام خواهد شد که در حال حاضر حجم 5 لیتری داشته و با سود جستن از دو توربوشارژر و همچنین اصلاح شدید، می تواند خروجی قدرت دقیق 1578 اسب بخاری داشته باشد و این یعنی توانایی منحصربه فرد و دانش فنی بسیار قوی متخصصان کمپانی خودروسازی "کونیگ زگ" که از یک پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری خروجی قدرتی بیشتر از پیشرانه 16 سیلندر و هشت لیتری بوگاتی استخراج کرده اند.

Koenigsegg Jesko

Koenigsegg Jesko


موتور هشت سیلندر جدید "کونیگ زگ" در حال حاضر مجهز به یک میل لنگ 180 درجه بوده و حدود 5 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به گذشته دارد که امکان استفاده از موتور تا حداکثر دور 8500 را فراهم می کند. دو توربوشارژر موتور به طور مستقیم به یک کمپرسور کوچک الکتریکی متصل شده اند و از یک مخزن سوخت هوای 20 لیتری تغذیه می کنند که امکان تامین هوای بیشتر را فراهم می کند، هرچند این مخزن کاملا از فیبرکربن ساخته شده است و وزن بسیار کمی خواهد داشت.
کمپانی خودروسازی کونیگ زگ ادعا می کند که تاخیر در توربوشارژرها به طور کاملا حذف شده است و پاسخ فوری به نیازهای پیشرانه باعث شده تا خروجی قدرت بسیار بالای 1578 اسب بخاری بدست آید. برای دریافت و انتقال نیروی تولیدی پیشرانه در سریع ترین حالت ممکن، یک جعبه دنده 9 سرعته بسیار سریع طراحی شده است که رینگ های همگام ساز سنتی در آن حذف شده و این اجازه را می دهد تا تغییر سرعت در سریع ترین حالت ممکن صورت گیرد.
شرکت سازنده می گوید که از این خودرو تنها 125 نسخه تولید خواهد کرد و ظرفیت آنان برای هرسال، حدود 40 الی 50 دستگاه خواهد بود و این انتظار وجود دارد که شروع قیمت آنان از 3 میلیون دلار بدون در نظر گرفتن مالیات شروع شود که اصلا یک خودروی ارزان قیمت نیست، هرچند هایپرکار جدید بوگاتی که در نمایشگاه بین المللی ژنو امسال معرفی شده است، قیمت 19 میلیون دلاری دارد تا رکورد قیمت پایه برای اتومبیل های مدرن شکسته شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد