موضوعات داغ

بازگشت هیجان‌انگیز خودروی افسانه‌ای تویوتا سوپرا در سال 2020

عکس مطلب اول
تویوتا سوپرا یکی از خاطره‌انگیزترین خودروهای تولیدشده توسط کمپانی ژاپنی تویوتا است که در دسته خودروهای اسپرت و GT قرار می‌گیرد. این خودرو اولین بار در سال 1978 به بازار عرضه شد و بعد از عرضه شدن 4 نسل از آن به بازار در سال 2002 از خط تولید تویوتا کنار رفت. در طی این مدت سوپرا توانست نقشی افسانه‌ای در بین خودروهای اسپرت ژاپنی بازی کند و در لیست بهترین خودروهای اسپرت جهان نیز قرار گیرد. سوپرا را باید جانشین یک خودرو کلاسیک اسپرت به نام 2000GT نامید که موتور 6 سیلندر سوپرا نیز از آن خودرو به ارث رسیده است. سرعت بالا، هندلینگ مناسب، موتور قدرتمند و ظاهر جذاب سبب شده بود که خرید تویوتا سوپرا به یک انتخاب فوق‌العاده تبدیل شود. فروش تویوتا سوپرا در دهه 80 به اوج خود رسید اما رفته‌رفته در دهه 90 سیر نزولی به خود گرفت تا این‌که در سال 1998 از بازار آمریکا کنار رفت و در سال 2002 نیز به‌طور کامل تولید این خودرو متوقف شد.
تویوتا سوپرا

تویوتا سوپرا

هر آنچه از بازگشت تویوتا سوپرا در سال 2020 می‌دانیم!
بعد از سال‌ها انتظار دوست داران این خودرو افسانه‌ای بار دیگر در سال 2020 شاهد بازگشت آن به جاده‌ها خواهیم بود. سوپرا جدید با همکاری بی ام و و روی خط بی ام و z4 تولید خواهد شد. ازآنجایی‌که بی ام و z4 نیز در حال دچار شدن به سرنوشت سوپرا بود این همکاری می‌تواند یک خودرو باسابقه دیگر را نیز از خطر بازنشستگی نجات دهد. تویوتا سوپرا جدید حدود 2 ماه قبل در نمایشگاه دیترویت به نمایش درآمد. نسل 5 سوپرا ظاهری جذاب اما کلاسیک دارد و با کد MkV به معنای نسل پنجم Mk به بازار عرضه خواهد شد؛ نسل قبلی MkIV نام داشت و جزو خودروهای پرقدرت زمان خود بود. در ادامه بیشتر با نسل جدید تویوتا سوپرا آشنا خواهیم شد.
تویوتا سوپرا

تویوتا سوپرا

بررسی قوای فنی سوپرا جدید و مقایسه آن با نسل قبلی
تویوتا سوپرا جدید با موتور قدرتمند 6 سیلندر ساخت بی ام و به بازار عرضه خواهد شد. طبق اطلاعات ارائه شده برای این خودرو موتور جدید از نوع 3 لیتری توربو شارژ است که توانایی تولید 335 اسب بخار نیرو 365 نیوتون بر متر گشتاور را دارد. به‌این‌ترتیب تویوتا سوپرا جدید نسبت به نسل قبلی خود تنها 15 اسب بخار و 50 نیوتون بر متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند. شتاب خودرو در نسل جدید به 4.1 ثانیه رسیده است و سرعت آن همانند نسل قبلی به‌صورت الکتریکی روی 250 کیلومتر بر ساعت لیمیت شده است. استفاده از گیربکس 8 سرعته zf بی ام و سبب شده است در تست‌های اولیه شاهد عملکرد عالی سوپرا باشیم. سوپرا نسل قبل در زمان خود یک سوپر اسپرت افسانه‌ای محسوب می‌شد اما اگر قصد خرید تویوتا سوپراجدید را داشته باشید نهایتاً صاحب یک خودرو متوسط در این کلاس خواهید شد. ما به‌شخصه انتظار داشتیم شاهد یک جهش بزرگ‌تر بعد از ارائه نسل جدید خودرو باشیم بااین‌حال سوپرا جدید به هیچ عنوان ناامید کننده نیست.
تویوتا سوپرا

تویوتا سوپرا

طراحی سوپرا جدید، خواهر خواندگی با بی ام و z4
همانطور که گفته شد تویوتا سوپرا جدید حاصل همکاری تویوتا با بی ام و است. دو کمپانی همکاری نزدیکی در طراحی و تولید موتورهای جدید به همراه کار بر روی یک پلتفرم مشترک برای ساخت خودروهای اسپرت دارند. طبق اطلاعات به دست آمده تویوتا سوپرا نیز بر پایه پلتفرم z4 ساخته شده است. بااین‌حال تفاوت‌های دو خودرو بیشتر از شباهت‌های آن‌ها است. z4 به‌صورت تاریخی به عنوان یک رودستر به بازار عرضه شده است در حالی که تویوتا سوپرا یک کوپه افسانه‌ای است. بااین‌حال می‌توان سوپرا و z4 را به نوعی خواهر خوانده یک دیگری دانست که هردو تحت پلتفرم مشترک تویوتا و بی ام و ساخته می‌شوند. در مورد لیست امکانات تویوتا سوپرا باید منتظر ماند
تویوتا سوپرا

تویوتا سوپرا

زمان عرضه و تحویل اولین نسخه از سوپرا؛ فروش اولین نسخه با قیمت 2.1 میلیون یورو!
معرفی خودرو در نمایشگاه بین المللی خودرو سال 2019 آمریکای شمالی انجام شد. در همان زمان نیز به واسطه یک برگزاری یک مزایده اولین نسخه از خودرو با مبلغ 2.1 میلیون یورو به فروش رسید که تمام این مبلغ به حساب خیریه American Heart Association واریز شد. احتمالاً در سه ماهه اول سال جاری میلادی فروش تویوتا سوپرا در سراسر جهان آغاز خواهد شد. پیش بینی می‌شود قیمت تویوتا سوپرا جدید در حدود 50 هزار دلار باشد.

منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد