موضوعات داغ

نگاهی به مشخصات تسلا مدل Y؛ کراس اووری آمریکایی برای پودر کردن رقبای اروپایی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تسلا بالاخره پس از مدتها از کراس اوور کامپکت مدل Y رونمایی کرد. البته این خودرو زودتر از سال 2020 به بازار نخواهد آمد. این مدل از نظر کلاس و قیمت در رده ای پایین تر از مدل X قرار می گیرد به طوری که قیمت گران ترین نسخه ی آن 74500 دلار خواهد بود.
این رقم برای یک اس یو وی برقی رقم خیلی بالایی نیست ضمن اینکه تسلا مدل Y آپشن های خوبی نیز دارد. برخی آپشن های این خودرو شامل سیستم اتوپایلوت به قیمت 7 هزار دلار و تودوزی دور رنگ سیاه و سفید به قیمت 1000 دلار هستند.

تسلا مدل Y

تسلا مدل Y

قیمت پایه ی مدل پرفورمنس این خودرو در نسخه ی 5 نفره 55700 دلار است. این مدل شتاب صفر تا صد 3.5 ثانیه دارد و با هر بار شارژ می تواند 450 کیلومتر را طی کند. اما برای کسانی که خودروی ارزان تری بخواهند مدل استاندارد رنج نیز عرضه می شود که فاقد سیستم چهارچرخ محرک بوده و 370 کیلومتر برد دارد.

تسلا مدل Y

تسلا مدل Y

این نسخه از بهار 2021 به قیمت 39 هزار دلار عرضه خواهد شد. مدل بعدی به قیمت 42 هزار دلار، لانگ رنج نام دارد و به صورت دیفرانسیل عقب و با برد 480 کیلومتر عرضه خواهد شد. شتاب صفر تا 100 این مدل 5.5 ثانیه است.
با توجه به مشخصات و قیمت این خودرو و طوقانی که تسلا مدل 3 در بازار خودروهای سدان به راه انداخته است، به نظر می رسد که مدل Y نیز شانس بالایی برای موفقیت در برابر رقبای بنزین سوز و اروپایی خود خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد