موضوعات داغ

جای خالی سوزوکی ویتارا در بازار ایران

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بعد از آغاز تحریم‌ها فقط خودروسازان پژو، رنو و فولکس واگن نبودند که فعالیت خود را در ایران متوقف کردند و خبرها حاکی از آن است که خودروسازی سوزوکی ژاپن نیز همکاری خود را با بزرگترین خودروسازی کشور به پایان رسانده است. همچنین در ماه‌های اخیر نیز فعالیت خودروسازان چینی کاهش داشته است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایران جیب، شرکت سوزوکی ژاپن که در سایت خراسان با همکاری ایران‌خودرو اقدام به تولید سوزوکی گرند ویتارا می‌کرد، خبر از پایان همکاری خود با طرف ایرانی داده است. شرکت سوزوکی ژاپن با ارائه نسخه سوزوکی گرند ویتارا سال‌های زیادی در کشور فعالیت می‌کرد و بعد از برجام سطح همکاری خود را در کشور افزایش داد و تعدادی سوزوکی گرند ویتارای نسل جدید نیز توسط ایران خودرو تولید و عرضه شد، اما خبرها حاکی از آن است که این شرکت نیز مانند رنو و پژو به علت تحریم‌ها به همکاری خود با طرف ایرانی پایان داده و به علت کمبود قطعه امکان تولید این خودرو در کشور وجود ندارد. همچنین ایران خودرو در اطلاعیه‌ای به نمایندگی این خودرو اعلام کرد که خودروی جایگزین برای این خودرو در نظر گرفته شود. خودروی لحاظ شده برای جایگزینی با سوزوکی گرند ویتارا توسط ایران خودرو، هایما S7 است. ایران خودرو در این اطلاعیه تاکید کرده است که تا پایان مهلت مقرر در تاریخ 29 اسفند سال جاری جریمه و سود قراردادهای تبدیل نشده متوقف می‌شود و مشتریان نسبت به انتخاب خودروی جایگزین خود اقدام کنند، زیرا امکان محدودتر شدن شرایط تبدیل در آینده وجود دارد.
اما با قطع تولید سووزکی ویتارا می توان گفت که حالا دیگر هیچ خودرو کراس اوور دو دیفرانسیلی توسط خودروسازان بزرگ کشور تولید نمی شود و با توجه به ممنوعیت واردات خودرو، عملا به جز چند خودرو کم تیراژ چینی، عملا بازار خودرو کشور از گزینه های دو دیفرانسیل و آفرود خالی شده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/26
متاسفانه خیلی ها فکر میکنند که نان و پراید مهمتر است.
اما برای کشور ما که بسیاری از مناطق صعب العبور است خودروی ۲ دیفرانسیل از نان شب هم واجب است.

در ۶۰ سال اخیر و از زمان جیپ و آهو تا نیسان پاترول و سوزوکی و چند خودروی وارداتی ،
واقعا این اولین بار است که در کشور ۲ دیفرانسیل نداریم.
پزشکان و مهندسان نفتی نظیر من از این خودرو ها برای نه تفریح که اسباب کار استفاده می کنند.
1397/12/27
چرا شرکت مرتب خوردو خودرو دو دف نمیسازه؟