موضوعات داغ

ایده عجیب کره ای ها؛ نصب نمایشگر لمسی بر روی فرمان هیوندای

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
همزمان با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در سال های اخیر، صنعت بزرگ خودروسازی هم از این فرصت استفاده کرده و پابه پای رشد تکنولوژی قدم برداشته است تا امروزه شاهد ماشین های مدرن و پیشرفته با کوله باری از تکنولوژی های جدید در قسمت های مختلف سرگرمی، عملکردی، ایمنی و... باشیم. یکی از موارد پرکاربرد تکنولوژی در خودروهای امروزی، می تواند صفحه نمایشگرهای دیجیتالی باشند که نمونه آن را می توانیم در سیستم سرگرمی کنسول مرکزی، صفحه کیلومترهای دیجیتالی، نمایشگرهای سقفی یا پشت صندلی، آینه وسط مانیتورینگ و یا حتی نمایشگرهای کوچک سرعت اتومبیل با انعکاس نور بر روی شیشه اتومبیل اشاره داشت، اما در مورد صفحه نمایشگر لمسی بر روی غربیلک فرمان چه فکری می کنید؟
ایده جدید هیوندای دست روی این موضوع گذاشته است و این خودروساز کره ای در جدیدترین ایده طراحی کابین خود که بر روی کابین هیوندای i30 اجرا شده، به فکر صفحه نمایشگرهای لمسی بر روی غربیلک فرمان افتاده است، هرچند این ایده می تواند برای کاربران مشکل ساز شود، به این دلیل که غربیلک فرمان پرکاربردترین عضو یک ماشین بوده و راننده در تمام وقت رانندگی خود با آن ارتباط دارد که باتوجه به این شرایط، حین استفاده از فرمان به طور ناخواسته انگشتان و یا پوست دست راننده با صفحه نمایشگر لمسی برخورد داشته و تغییراتی که راننده نمی خواهد را انجام خواهد داد، آن هم صفحه نمایشگر بزرگی که هیوندای طراحی کرده و در دو سمت غربیلک فرمان نصب کرده است.

هیوندای در فکر صفحه نمایشگر لمسی بر روی فرمان

هیوندای در فکر صفحه نمایشگر لمسی بر روی فرمان


این دو صفحه نمایشگر لمسی بر روی غربیلک فرمان شاید مشکل ساز باشند، اما بدون شک مزیت های خاص خود را هم دارند که نمونه آن می تواند قابلیت شخصی سازی کلیدها و تعریف 5 کلید دیجیتالی برای آن باشد و مزیت دیگری هم که می توان به آن اضافه کرد، سیستم تشخیص اثر انگشت توسط سنسورهای ادغام شده با صفحه نمایشگرهای مذکور خواهد بود که نمونه آن را در گوشی های هوشمند پیشرفته شاهد هستیم.
مهندس ارشد کمپانی خودروسازی هیوندای در رابطه با ایده جدید این شرکت می گوید که طراحی جدید این کابین می تواند استفاده بهتری برای رانندگان داشته باشد. ما کار مداوم بر روی فناوری های جدید داریم تا اتومبیل های ما کاملا کاربرپسند باشند و صفحه نمایشگر لمسی بر روی غربیلک فرمان می تواند امکان برنامه ریزی و شخصی سازی را داشته باشد، هرچند ناگفته نماند که این طراحی هیچگاه برای هیوندای i30 به واقعیت تبدیل نخواهد شد، اما می توان امیدوار به استفاده از این تکنولوژی در محصولات نسل آینده بود.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/19
تا جايي كه در جريانم، قبلا بنز اين ايده رو اجرا كرده بود
1398/1/19
خودروبانک قبل از اینکه تیتر به روش مجلات زرد بزنی یکم قبلش تحقیق کن !!
ایده به معنای این هست که دفعه ای اولی هست که معرفی میشه یعنی قبل از تو کسی انجام نداده و صاحب مالکیت فکریش تو هستی

سال 2014 یعنی 5 ساله پیش لکسس کانسپت LF-C2 رو معرفی کرد که نمایشگر لمسی روی فرمونش داشت

سال 2017 یعنی دو سال پیش فولکس واگن کانسپت " id Crozz " معرفی کرد که فرمونش نمایشگر لمسی داشت و خیلی شیک طراحی شده نه مثله هیوندای زشت و زومخت !!

همچنین شرکت امریکایی Synaptics که تولید سخت افزار نیمه هادی و قطعات الکترونیک رو انجام میده پکیج لمسی رو برای مشتری هاش معرفی کرده بود از جمله نمایشگر لمسی روی فرمان و استارت مجهز به حسگر اثر انگشت اینم لینکش
https://www.synaptics.com/applications/automotive


حالا این کجاش ایده ی کره ای ها بوده ؟؟؟؟

از کره ای ها برای خودتون بت ساختید برا همینه به قیمت میباخ بهتون ماشین کره ای میفروشن خخخخ
1398/1/19
اینها رو ولش، پراید چند؟!! چرا اینقد بدبختیم ما خدا؟