موضوعات داغ

نگاهی به قیمت لکسوس RX200t در بازار آزاد، صعود تا بی نهایت + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
سال 96 بود که در مدت زمانی کوتاه ایرتویا اقدام به پیش فروش لکسوس RX200t کرد و در نهایت تعدادی از این خودرو توانستند وارد کشور شده و پلاک شوند. این خودرو رقیب مستقیمی برای ولوو XC90 محسوب می شود و با توجه به اینکه لکسوس های وارد شده بروز تر هستند، ممکن است برخی خریداران به سمت آنها جلب شوند.
قیمت این خودرو در ابتدا 550 الی 580 میلیون تومان تخمین زده شده بود که به واسطه افزایش قیمت های اتفاق افتاده در بازار، قیمت تمام شده این خودروها در بازار به 680 میلیون تومان افزایش یافت. از سوی دیگر، تعداد محدودی از این خودروها به بازار وارد شدند که این مورد باعث شده تا قیمت لکسوس RX200t افزایش قابل توجهی یابد. ممنوعیت های ایجاد شده برای واردات، در کنار افزایش نرخ ارز قیمت تمام شده این خودرو را در مدتی کوتاه به مبلغ یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان رسانده و این افزایش همچنان ادامه دارد.

لکسوس RX200t

لکسوس RX200t

لکسوس RX200t به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی با سیستم پرخوران مجهز شده و می تواند حداکثر 235 اسب بخار در ۴۸۰۰ دور بر دقیقه و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۱۶۵۰ الی ۴ هزار دور بر دقیقه تولید کند. نسخه های قوی تری از این خودرو نیز وجود دارند که به دلایل محدودیت های ایجاد شده برای واردات، امکان حضور در بازار ایران را نداشتند و تنها همین نسخه 235 اسب بخاری وارد کشورمان شده است. همچنین نسخه های وارد شده از این خودرو به کشور بسیار با یکدیگر متفاوت هستند و بالاترین تیپ وارد شده، نسخه اروپایی است که دارای کیت F Sport نیز می باشد.
این خودرو در نسل قبلی، با نام لکسوس RX350 به بازار عرضه می شد که همین نامگذاری، باعث شده تا امروزه در بسیاری از آگهی ها، شاهد نامگذاری اشتباه این خودرو از سوی آگهی دهنده باشیم. سری RX از تولیدات لکسوس، حد میانی دو سری NX و LX است که شاخصه های اسپرت و لوکس را در کنارهم ارایه می دهد. با وجود توقف عرضه ولوو XC90 به بازار کشورمان، لکسوس RX200t می توانست پیشتاز بحث خرید خودروهای لوکس کشورمان باشد که با ممنوعیت واردات، این اقدام ناکام ماند. در ادامه نگاهی به وضعیت قیمت لکسوس RX200t در بازار آزاد می اندازیم:

جدول قیمت لکسوس RX200t در بازار آزاد

جدول قیمت لکسوس RX200t در بازار آزاد

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/1/21
سلام به نظرتون با توجه شرایط ایران(جاده ،بنزین،خدمات و...) و اینکه خودرو های ژاپنی بادوام هستند و به راحتی خراب نمی‌شوند و حساسیت خودرو های آلمانی و البته امکانات بی نظیر آنها
، با بودجه سه میلیارد تومان بین rx200 و ۷۳۰li کدام مورد بهتر است
1398/1/21
قانون جنگل :)
1398/1/21
واقعا چرا تو ایران متولد شده ام!!!
1398/1/22
با این قیمت فضایی باید بگم بیرون ماشین از داخل ماشین خیلی قشنگ تر هست