موضوعات داغ

مقایسه عملکرد اقتصادی تویوتا سوپرا جدید با فورد موستانگ ECO BOOST

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
از زمانی که نسل جدید تویوتا سوپرا به طور رسمی معرفی شد، توانسته توجهات بسیاری را به خود جلب کند و سوالات بسیاری، پیرامون نحوه عملکرد این خودرو مطرح شده است. برای یک خودرو اسپرت کوپه علاوه بر مواردی همچون شتاب و حداکثر سرعت، میزان مصرف سوخت نیز به همان اندازه اهمیت دارد. مطابق آمار ارایه رسمی ارایه شده از مصرف سوخت تویوتا سوپرا جدید، مصرف سوخت این خودرو در شهر، 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر، در بزرگراه، 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر و به صورت ترکیبی 9 لیتر در هر صد کیلومتر است که برای یک پیشرانه خطی شش سیلندر مجهز به توربوشارژر با قدرت 335 اسب بخار، رقم خوبی محسوب می شود. این مصرف سوخت، نزدیک به رقمی است که برای نسخه 2.3 لیتری توربوشارژر فورد موستانگ اعلام شده است.
تویوتا سوپرا

تویوتا سوپرا

نسخه همسان تویوتا سوپرا یعنی بی ام و Z4 که با موتور چهار سیلندر و 80 اسب بخار کمتر به بازار عرضه شده است، این ارقام را برای خود ثبت کرده است: 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی، 7.35 لیتر در هر صد کیلومتر در بزرگراه و 9.4 لیتر به ازای هر صد کیلومتر در شهر. اعداد و ارقام مصرف سوخت برای نسخه M40i که پیشرانه ای مشابه با تویوتا سوپرا دارد هنوز اعلام نشده است. در مورد فورد موستانگ که با موتور چهار سیلندر اکوبوست و گیربکس ده سرعته عرضه می شود نیز به ترتیب ارقام 11 لیتر به ازای هر صد کیلومتر در شهر، 7.35 لیتر به ازای هر صد کیلومتر در بزرگراه و 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی بدست آمده است.
دیگر رقیب در این محدوده، پورشه 718 کیمن است که با موتور دو لیتری توربوشارژر 300 اسب بخاری و گیربکس دو کلاچه PDK عرضه می شود. ارقام مصرف سوخت برای این کوپه آلمانی، 10.6 لیتر در هر صد کیلومتر در شهر، 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر در بزرگراه و 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی است. پورشه کیمن قدرت کمتری از تویوتا سوپرا دارد، اما برای خرید آن باید هفت هزار دلار بیشتر هزینه کنید. تویوتا سوپرا خودرویی است که می تواند مشخصه های اسپرت و مقرون به صرفه بودن را به صورت همزمان، با توجه به قیمتش در اختیار خریدار بگذارد.
تویوتا سوپرا

تویوتا سوپرا

در بازار خودرو جهانی، پس از تویوتا سوپرا دیگر خودرویی که ویژگی های اسپرت بودن و مقرون به صرفه بودن را به طور همزمان ارایه می دهد، شورولت کوروت استینگری است که مجهز به پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر خورجینی بوده و 460 اسب بخار قدرت را تولید می کند. مصرف سوخت این خودرو اسپرت، 14.7 لیتر در هر صد کیلومتر در شهر، 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر در بزرگراه و 12.3 لیتر در هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد