موضوعات داغ

رنو K-ZE، ارزان ترین خودروی الکتریکی در راه است

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
نمایشگاه بین المللی شانگهای چین امسال کار خود را پرقدرت و پرشورتر از هر سال دیگری آغاز کرد و بسیاری از خودروسازان بزرگ خارجی در کنار خودروسازان بومی کشور چین، جدیدترین محصولات خود را در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی شانگهای چین معرفی کردند که در خودروبانک مهم ترین اخبار نمایشگاه شانگهای چین را با هم مرور کردیم. اما یکی از خودروهای معرفی شده در نمایشگاه بین المللی شانگهای چین که کمتر توجهی به آن شد، رونمایی از محصول جدید رنو بود که سال گذشته شاهد معرفی آن در قالب یک خودروی کانسپت بودیم، اما حالا توسعه این خودرو به مراحل پایانی رسیده و پسوند کانسپت خود را کنار گذاشته است تا مشتریان به تولید و عرضه این محصول در سال جاری امید بیشتری داشته باشند.
رنو City K-ZE، خودروی مورد بحث ما در نمایشگاه بین المللی شانگهای چین خواهد بود که سال گذشته و همزمان با معرفی نسخه کانسپت آن اعلام شد که تا سال 2019 میلادی توسعه آن به پایان رسیده و حداکثر تا پایان سال جاری میلادی وارد بازار می شود. بازار اولیه این خودرو در کشور چین خواهد بود و دلیل اصلی آن می تواند سرمایه گذاری مشترک و همکاری شرکت e-GT New Energy Automotive Co برای طراحی و ساخت این خودرو باشد تا افتخار عرضه اولیه آن برای بازار چین باشد، هرچند این خودرو محدود به بازار کشور چین نبوده و شاهد تولید و عرضه جهانی این محصول نیز خواهیم بود.

رنو K-ZE

رنو K-ZE


به رغم معرفی رسمی این خودرو از سوی شرکت خودروسازی رنو، هنوز اطلاعات دقیقی از جزییات فنی رنو City K-ZE ارائه نشده است تا با عملکرد و جزییات فنی آن آشنا شویم، به غیر از محدوده حرکت اتومبیل با یکبار شارژ کامل باتری ها و همچنین وضعیت شارژ باتری های اتومبیل که اشاره محدودی به آن شده است تا مخاطبان دست خالی نباشند. برای محدوده حرکت، شرکت خودروسازی رنو حداکثر 250 کیلومتر را با یکبار شارژ کامل باتری ها پیش بینی کرده است و پس از تخلیه کامل باتری های اتومبیل، می توان با صرف زمان 50 دقیقه میزان شارژ باتری های اتومبیل را به 80 درصد افزایش داد که برای ارزان ترین خودروی الکتریکی رنو و یا احتمالا ارزان ترین خودروی الکتریکی جهان قابل قبول خواهد بود.
چرا ارزان ترین خودروی الکتریکی جهان؟ به این دلیل که پیش از این شرکت خودروسازی رنو تایید کرده بود که ارزان‌ترین خودروی الکتریکی این شرکت براساس پلتفرم "رنو کویید" ساخته خواهد شد و حرف K در نام گذاری این اتومبیل برگرفته از حرف اول کلمه "کویید" است و در ادامه دو حرف ZE به الکتریکی بودن این اتومبیل اشاره خواهند داشت که قرار است تا پایان سال 2022 میلادی میزان تولید سالیانه آن تنها در کشور چین به 550 هزار دستگاه برسد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/7
بیاد ایران 300 میلیون میشه...