موضوعات داغ

نسل چهارم نیسان سنترا در نمایشگاه بین‌المللی شانگهای معرفی شد + فیلم

عکس مطلب اول
نیسان در سال 2000 نسل اول Sylphy-Sentra را به بازار معرفی کرد. این خودرو از همان ابتدا برای مقابله با پرفروش‌ترین سدان دنیا یعنی تویوتا کرولا به بازار عرضه شده بود. نیسان حداقل در بازار چین به نتیجه دلخواه خود رسیده و نسل سوم نیسان Sylphy-Sentra که در بازار چین با نام Sylphy عرضه می‌شود، نه تنها توانسته پرفروش‌تر از تویوتا کرولا باشد، بلکه در بعضی از مقاطع زمانی لقب پرفروش‌ترین سدان بازار چین را نیز تصاحب کرده ‌است.
نسل‌های قبلی این خودرو دارای نام‌های متعددی بوده‌اند و تقریباً در بازار هر منطقه‌ای با یک نام متفاوت به بازار عرضه می‌شدند. تعدادی از نام‌های نسل‌های قبلی این خودرو عبارتند از Bluebird Sylphy، Almera ، Pulsar، Sentra، Sunny. در بازار کره‌جنوبی این خودرو با برند نیسان عرضه نمی‌شود و با برند رنو سامسونگ و کد SM3 به بازار عرضه می‌شود اما هم اکنون این خودرو تنها با دو نام Sylphy و Sentra عرضه می‌شود.
نسل اول نیسان Sylphy-Sentra از سال 2000 الی 2005 و با کد G10,N16 تولید می‌‌شد.

نسل اول

نسل اول

نسل دوم نیسان Sylphy-Sentra از سال 2006 و با کد G11 به بازار معرفی شده است.

نسل دوم

نسل دوم

در کمال تعجب و با وجود عرضه نسل‌های بعدی این خودرو در سال 2012، کماکان نسل دوم نیسان Sylphy-Sentra در کشورهایی همچون روسیه تولید می‌شود که شاید یکی از دلایل این استمرار تولید، استفاده از پلتفرم، قطعات داخل اتاق، موتور و گیربکس نسل اول رنو لوگان باشد. البته همانگونه که در بالا ذکر شد، نسل دوم نیسان Sylphy-Sentra در روسیه با نام نیسان Almera به بازار عرضه می‌شود.

شباهت کابین با لوگان

شباهت کابین با لوگان

نسل سوم نیسان Sylphy-Sentra از سال 2012 و با کد B17 به بازار عرضه شده است.

نسل سوم

نسل سوم

نسل چهارم نیسان Sylphy-Sentra طولی برابر با 4641 میلی‌متر، عرضی برابر با 1815 میلی‌متر و ارتفاعی برابر با 1450 میلی‌متر دارد، فاصله بین دو محور آن هم 2712 میلی‌متر است. این ابعاد نسبت به نسل قبل در طول 26 میلی‌متر، در عرض 55 میلی‌متر و در فاصله بین دو محور هم 12 میلی‌متر افزایش داشته‌اند ولی ارتفاع آن 45 میلی‌متر کمتر شده است.

نسل جدید نیسان سنترا

نسل جدید نیسان سنترا

به احتمال قوی 3 موتور بر روی نسل چهارم نیسان Sylphy-Sentra نصب خواهد شد. موتور اول که ضعیف‌ترین و اقتصادی‌ترین موتور است، حجمی برابر با 1.6 لیتر دارد و تنفس طبیعی است. این موتور نیسان با کد HR16DE شناخته می‌شود و حداکثر توان آن 126 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 153 نیوتن بر متر است.
موتور دوم که کمی قوی‌تر است دارای حجم 1.8 لیتر می‌باشد و باز هم تنفس طبیعی است. این موتور نیسان با کد MR8A شناخته می‌شود و حداکثر توان آن 139 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 174 نیوتن بر متر است.
موتور سوم که از همه قوی‌تر است باز هم حجمی برابر با 1.6 لیتر دارد ولی مجهز به سامانه توربوشارژ است. این موتور نیسان با کد MR16DDT شناخته می‌شود و حداکثر توان آن 191 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 240 نیوتن بر متر است. با هر سه این موتورها گیربکس معمولی دستی 5 سرعته و گیربکس اتوماتیک CVT-Xtronic عرضه خواهد شد.
زبان طراحی این خودرو همان زبان طراحی جدید شرکت نیسان است که در نسل جدید نیسان Maxima و Altima دیده شده است. این زبان طراحی از سوی نیسان Vmotion 2.0 نام گذاری شده‌است. به دلیل کاهش ارتفاع و افزایش عرض و شانه‌های خودرو، نسل چهارم نیسان Sylphy-Sentra نسبت به نسل قبل چهره‌ای اسپرت‌تر دارد، البته افزایش 1 اینچی قطر چرخ‌ها و بزرگتر شدن چرخ‌ها هم در ایجاد این حس تأثیر گذار بوده‌اند. ضریب مقاومت آئرودینامیکی این خودرو به میزان قابل توجهی کمتر شده و اکنون برابر با 0.26 می‌باشد، این به معنی مصرف سوخت و صدای کمتر در هنگام حرکت دراتوبان می‌باشد.

کابین نیسان سنترا

کابین نیسان سنترا

قبل از شروع تحریم‌های سال قبل زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال تولید نسل سوم نیسان Sylphy-Sentra در پارس خودرو شنیده می‌شد. گویا قرار بود این خودرو بعنوان جایگزین خودرو معروف و خوشنام نیسان Maxima در ایران تولید شود. حال تولید نشدن نسل سوم نیسان Sylphy-Sentra به دلیل تحریم‌ها را به فال نیک گرفته و امیدواریم به زودی این تحریم‌ها از بین رفته و شاهد ارائه نسل چهارم و به روز شده نیسان Sylphy-Sentra در ایران باشیم چرا که اکنون با توجه به بزرگ‌تر شدن ابعاد و اسپرت‌تر شدن چهره نسل چهارم نیسان Sylphy-Sentra نسبت به نسل سوم، این خودرو بیشتر شایسه اطلاق لقب "جایگزین ماکسیما" می‌باشد. البته نباید فراموش کرد که نیسان Sylphy-Sentra در کلاس سدان‌ خانوادگی قرار دارد و هنوز فاصله بسیاری با سدان اسپرت نیسان Maxima دارد چرا که نیسان Maxima موتوری توربو به حجم 2.5 لیتر و تعلیق عقب کاملاً مستقل و چند بازویی دارد.



نویسنده: مهرداد کشکولی ایلات

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد