موضوعات داغ

کاهش چشم گیر تولید خودروهای سواری در اسفند ۹۷

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بر اساس آمار منتشر شده از سوی انجمن خودروسازان، در اسفند ۹۷ تولید انواع خودروی سواری نسبت به اسفند ۹۶ با ۳۸ درصد افت تولید از ۱۲۴ هزار و ۴۹۹ دستگاه به ۷۷ هزار و ۱۶۴ دستگاه کاهش پیدا کرد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، بر اساس آمار منتشر شده، شرکت کارمانیا و خودروسازی بهمن شاهد کاهش تولید در اسفند ۹۷ نسبت به اسفند ۹۶ بودند. شرکت کارمانیا با افت تولید ۸۵.۲ درصدی خودروهای سواری از ۳۴۴ دستگاه در اسفند ۹۶ به ۵۱ دستگاه در سال ۹۷ رسیده و خودروسازی بهمن نیز با کاهش تولید ۷۰.۴ درصدی از ۲۰۱۹ دستگاه در اسفند سال ۹۶ به ۵۹۸ دستگاه در اسفند ۹۷ رسیده است.
تولید انواع خودروی سواری در خودروسازی بم و خودروسازی مدیران خودرو نیز کاهش محسوسی داشتند. خودروسازی بم در اسفند ۹۶ تنها یک دستگاه خودروی سواری تولید کرده و مدیران خودرو در اسفند۹۶ نیز ۴۱۹۶ دستگاه خودرو سواری به تولید رسانده بود که با توجه به عدم تولید این دو خودروساز در اسفند ۹۷ شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی تولید خودروی سواری بوده‌ایم.

کاهش ۳۸ درصدی تولید خودروهای سواری در اسفند ۹۷

کاهش ۳۸ درصدی تولید خودروهای سواری در اسفند ۹۷


دو خودروساز بزرگ کشور نیز کاهش تولید را تجربه کرده‌اند. تولید خودروی سواری در خودروسازی سایپا در سال اسفند ۹۶ تعداد ۵۷ هزار و ۶۷۱ دستگاه بوده که با ۳۸ درصد کاهش در اسفند ۹۷ به ۳۵ هزار و ۷۷۵ دستگاه رسید. خودروسازی ایران‌خودرو نیز در اسفند ۹۷ تعداد ۳۸ هزار و ۵۵۶ دستگاه سواری تولید کرد که در مقایسه با اسفند ۹۶ که ۵۸ هزار و ۵۰۸ دستگاه بوده، کاهش ۳۴.۱ درصدی را تجربه کرده است.
اما دو خودروساز کرمان موتور و سازه‌های خودرو دیار رشد تولید خودروی سواری را به خود دیده‌اند. کرمان موتور در اسفند ۹۷ تعداد ۲۰۱۱ دستگاه خودروی سواری تولید کرده که در مقایسه با اسفند ۹۶ که ۱۷۴۱ دستگاه بوده شاهد افزایش تولید ۱۵.۵ بوده است. شرکت سازه‌های خودرو دیار در اسفند ۹۷ با تولید ۱۰۸ دستگاه سواری در مقایسه با تولید ۱۹ دستگاه سواری در سال ۹۶، افزایش ۴۶۸.۴ درصدی را تجربه کرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/5
با عرض سلام و خسته نباشین
خدایی خسته نشدین از این مطالب تکراری
فقط میخایین چند پست در روز بزارین
بابا از پارسال بکشین بیرون . الان اردیبهشت سال 1398 هستش نه 4 ماه پیش یا 3 ماه پیش
هزار بار این که تولیدشون کم شده اسفند و ابان سال97 رو گفتین گفتن . بابا بروز مطلب بنویسین ول کنید تولید پارسال و راجب تولید امروز بنویسید
با تشکر .این فقط انتقاد بود
1398/2/5
انشاله که تولیداتشون صفر بشه گل بگیرن در کارخونه های ایران خودرو و سایپا وچینی های بیخود رو...