موضوعات داغ

فروش فوری خودروسازان و آماری که اعلام نمی‌شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

حدود یک ماه از آغاز فروش فوری دو خودروساز بزرگ کشور می‌گذرد، اما هنوز آماری از میزان عرضه در این طرح اعلام نشده و این موضوع باعث بوجود آمدن ابهاماتی شده که آیا خودرویی به فروش رسیده یا خیر؟
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایران جیب، بر اساس تصمیم وزارت صمت، خودروسازان مجاز به فروش ۳۰ درصد از تولیدات خود به صورت فروش فوری شدند تا با اینکار عرضه در بازار افزایش و حباب قیمت‌ها کاهش یابد، اما در نهایت این راهکار نیز تاثیرگذار نبود و در آخر مقصر گرانی خودرو سایت‌های آگهی شناخته شدند که قیمت‌های غیرواقعی را درج کرده بودند.
با حذف این آگهی‌ها در سایت‌ها، روند افزایش نجومی قیمت‌ها تا حدی متوقف شد، اما این موضوع نیز نتوانست موثر باشد و همچنان اختلاف قیمت کارخانه و بازار باعث شده تا هر کس با هر روشی اقدام به خرید از طرح‌های فروش فوری کند.
در این طرح‌های فروش که خریدار واقعی ناتوان از خرید بود و حتی کسانی که قصد خرید داشتند با چندبار کلیک با اخطار سایت مبنی بر اتمام ظرفیت فروش مواجه شده و موفق به تکمیل اطلاعات خود نمی‌شدند.
نکته جالب در فروش‌های فوری این بود که لااقل سایپا گزینه اتمام فروش را برای مراجعه کننده نشان می‌داد، اما ایران‌خودرو کلا گزینه هیچ برنامه فروشی برای این محصول وجود ندارد را نشان می‌داد که باعث این ابهام می‌شد که آیا فروش صورت گرفته یا نه؟

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/28
دقیقا درست گفتید.