موضوعات داغ

سیتروئن از خودروی مفهومی 19_19 رونمایی کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت سیتروئن به مناسبت صدمین سالگرد افتتاحش از خودروی مفهومی 19_19 رونمایی کرد. این دومین خودروی مفهمومی است که سیتروئن به این مناسبت دست به تولید آن زده و قرار است نقطه‌ی مقابلی برای خودروی مفهومی دیگر این کمپانی یعنی Ami One جمع و جور باشد.
خودروی مفهومی 19_19 – که نامش احتمالا به طول عمر این شرکت از سال ۱۹۱۹ تا ۲۰۱۹ اشاره دارد – قرار است تمرینی در طراحی مفهومی نوین باشد. سیتروئن آن را «کپسول شفاف معلق» نامیده، مثل یک هلیکوپتر با درهای خودکشی در عقب و یک لوگوی درخشان و کشیده. اشارات به مدل‌های قدیمی در سراسر این خودرو نمایان هستند؛ شیشه‌ عقب مثل C5 و C6های متعلق به دهه ۲۰۰۰ مقعر است، رنگ آبی آن هم مثل سیتروئن پتی روزالی در زمان جنگ جهانی اول است.
تایرهای این خودرو ساخته شده توسط گودیر بزرگ و باریک هستند، و دور چرخ‌های ۳۰ اینچی را فرا گرفته‌اند. درون تایرها سنسورهایی قرار گرفته تا کامپیوترهای رانندگی خودکار خودرو تشخیص بهتری از جاده و موانع پیش رو داشته باشند. رویه لاستیک به صورت نرم و اسفنجی طراحی شده تا نویزهای جاده را کاهش دهد.
از سیستم هیدرولیک پیشرفته‌ی سیتروئن در این خودرو استفاده شده که در کنار سیستم اسکن جاده قرار گرفته تا سیستم‌های تعلیق را برای موانع پیش رو آماده کند. سیتروئن گفته این اشاره‌ای به زانتیا اکتیوا و تکنولوژی مقابله با چپ کردن در آن خودرو است.
در بخش داخلی، هر صندلی به شکلی طراحی شده تا نوع متفاوتی از راحتی را ارائه کند. صندلی راننده به صورت حمایتی طراحی شده تا هنگامی که راننده کنترل خودرو را به دست می‌گیرد مشکلی نداشته باشد، در حالی که صندلی مسافر جلو بسیار راحت طراحی شده و یک زیرسری استوانه‌ای هم دارد. راننده یک صفحه نمایش واقعیت افزوده روبرویش و یک دستیار شخصی انیمیشنی دارد که در داشبورد قرار گرفته است. ظاهر فرمان خودرو هم از مدل‌های قدیمی سیتروئن الهام گرفته شده است.
کسانی که در صندلی عقب می‌نشینند شاید از ساختار توری آن بخش خوششان نیاید، اما سیتروئن ادعا می‌کند این بخش مثل آفتابگیر یک قایق تفریحی طراحی شده است. همچنین به دلیل رنگ‌آمیزی خاص قسمت عقب خودرو، کسانی که در این بخش نشسته باشند از بیرون دیده نمی‌شوند.
تمام این طراحی دیوانه‌وار با همان ویژگی‌های سنتی خودروهای مفهومی پایه‌ریزی شده است. این یک خودروی خودران و تمام الکتریکی با گنجایش باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت است. 19_19 خودرویی تمام چرخ محرک با قدرت ۴۵۶ اسب‌بخار و گشتاور ۵۹۰ پوند- فوت است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد