موضوعات داغ

کدام شهرها خطرناک ترین شهرهای ایران از لحاظ تلفات رانندگی هستند؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بر اساس آمار منتشر شده از تلفات حوادث ترافیکی شهری در سال 97 شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، قم ، تبریز، کرج، اهواز، کرمان و ارومیه دارای بیشترین آمار تلفات حوادث ترافیکی را به خود اختصاص داده اند.
به نقل از ایسنا، به طور کلی تلفات حوادث رانندگی شهری در سال 97، 4276 بوده که نسبت به سال 96 در حدود 2 درصد کاهش یافته و عابران پیاده حدود (45 درصد) و موتورسیکلت سواران حدود (34 درصد) سهم تلفات را به خود اختصاص داده اند.
در تحلیل تلفات حوادث شهری سال 97 گفته می شود که 82 درصد از تلفات را مردان و 18 درصد را زنان تشکیل داده و در این میان 40 درصد مجرد و 60 درصد متاهل بودند. همچنین این تلفات تصادفات شهری 50 درصد در روز و 50 درصد در شب رخ داده است.
معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور در خصوص آمار مذکور توضیح داد که علل اصلی وقوع تصادفات رانندگی در حوزه شهری در سال 97 عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و تخطی از سرعت مطمئنه می باشد.
جمالی نژاد همچنین در مقام مقایسه حوادث ترافیکی شهری سال 97 و سال جاری از کاهش 20 درصدی تلفات خبر داده و عنوان کرد که در طرح ترافیکی نوروز 98 اقدامات خوبی از جمله بازپیرایی علایم شهری، انجام خط کشی، اصلاحات هندسی و نصب دوربین کنترل سرعت و همچنین حضور بیشتر پلیس در سطح معابر انجام شد که موجب کاهش 20 درصدی تلفات شده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/2/29
اگر سیستم ضد واژگونی و ترمز خودکار اجباری شود ، امار تصادفات بسیار کاهش می یابد!
1398/2/30
کدوم سیستم ضد واژگونی
ما تویه رینگ الومینیومی و دیسک چرخ عقب موندیم
زه درب پرایدم حذف شد
شانس بیاریم ای بی اس رو حذف نکنن