موضوعات داغ

سیستم اطفا حریق دوج وایپر چگونه کار می کند؟ + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
سیستم های اطفای حریق معمولا برای کنترل آتش سوزی و کاهش خسارت ناشی از آن هستند. این سیستم های انواع مختلفی دارند و می توانند از سنسورهای دما، سیم کشی و حتی سیتسم فعال سازی دستی برای فعال سازی آنها استفاده کرد. در خودروهای دارای کاربری تخصصی مانند خودروهای معدن و خودروهای مخصوص جنگل سیستم اطفا حریق جزو اولین آپشن های ایمنی هستند. اما گروه دیگری از خودروها نیز هستند که از سیستم های اطفا حریق در آنها استفاده می شود و آنها خودروهای مسابقه ای هستند.
در خودروهای مسابقه ای وظیفه ی اصلی سیستم اطفا حریق در درجه ی نخست نجات جان راننده و نقشه خوان و سپس در درجه ی دوم نجات خود خودرو است. در برخی موارد سیستم اطفا حریق تنها باید زمان کافی را برای راننده فراهم کند تا بتواند از خودروی در حال سوختن خارج شود. طراحی این سیستم ها بر اساس پارامترهای مشخصی انجام می شود و بسیار مهم است که نازل ها کجا جاسازی می شوند و فرمول محلول خاموش کننده ی آتش نیز چه چیزی باشد.
در ویدیوی زیر نگاهی به سیستم اطفا حریق خودروی دوج وایپر ACR خواهید داشت. این خودروی مسابقه ای به تجهیزات ایمنی مانند رول کیج هشت نقطه ای، فرمان قابل جدا شدن، صندلی های مسابقه ای، کمربند ایمنی شش نقطه ای و سیستم اطفا حریق است.
در این ویدیو شرایط آتش سوزی در محفظه موتور شبیه سازی می شود.سیستم اطفا حریق در این خودرو دو بخش دارد که یکی مربوط به زیر کاپوت و دیگری مربوط به اتاق است. دیدین ویدیو زیر می تواند تصویر واضحی از نحوه ی عملکرد این سیستم در اختیارتان قرار دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد