موضوعات داغ

گیربکس دستی از هیوندای الانترا 2020 حذف می شود؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بنابر اعلام شرکت هیوندای، گیربکس دستی از هیوندای الانترا 2020 حذف شده و به جای آن، مشتریان گیربکس CVT دریافت خواهند کرد. علت این تغییر، بدست آوردن رتبه بهتر در مصرف سوخت خودرو عنوان شده است. مدل های هیوندای الانترا که معمولا مجهز به موتور دو لیتری تنفس طبیعی هستند، می توانند با یک گالن سوخت، مسافتی برابر با 41 مایل را پیمایش کنند که هیوندای به دنبال بهبود این رقم برای جذب مشتریان بیشتر و فائق آمدن بر رسوایی های چند وقت اخیر در مورد دستکاری در نتایج است.
پس از آنکه هیوندای مشخصات فنی الانترا 2020 را منتشر کرد، مشخص شد که گیربکس شش سرعته CVT جایگزین جعبه دنده شش سرعته دستی شده و این ویژگی منفی از تیپ SE هیوندای الانترا 2020 حذف شده و به قیمت تیپ پایه، 1750 دلار افزوده شده که برچسب قیمتی نهایی آن را به 19870 دلار رسانده است. هیوندای برای تیپ اسپرت نیز که مجهز به جعبه دنده شش سرعته دستی بود، جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه را در نظر گرفته است. تیپ اکو نیز که مجهز به موتور 1400 سی سی توربوشارژر است، از همین گیربکس استفاده خواهد کرد.
چندین سال پیش و هنگامی که نسل پنجم هیوندای الانترا در بازار حاضر بود، یک موسسه تحقیقاتی ثابت کرد که هیوندای با اعلام رقم پیمایش 40 مایل برای یک گالن، مرتکب تقلب شده است و این خودروها با هر گالن سوخت، نهایتا 38 مایل را طی می کنند. هیوندای پس از این رسوایی، مجبور شد در 33 ایالت از آمریکا، جریمه ای معادل 41.2 میلیون دلار پرداخت نماید. از همین رو هیوندای در نسل های بعدی از موتور 1.4 لیتری توربوشارژر و گیربکس دوکلاچه استفاده کرد تا مصرف سوخت را بسیار کاهش دهد. با این حال، مصرف سوخت متوسط هیوندای الانترا 2020 با موتور دولیتری، 6.2 لیتر است و هیوندای قصد دارد با استفاده از ترکیب های بهتر موتور و گیربکس، این مصرف سوخت را کاهش دهد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/4
این رقابت شدید مصرف سوخت در حال نابودی لذت رانندگی هست. جایگزینی گیربکس دستی با cvt!