موضوعات داغ

نسل جدید بی ام و سری 1 به همراه یک نسخه M معرفی شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کوچک ترین عضو خانواده کمپانی خودروسازی "بی ام و" کار خود را در سومین نسل خود آغاز کرده است و در روز گذشته نسل جدید این خودرو به همراه یک نسخه اسپرت M به طور رسمی معرفی شده و با تغییرات بسیار خوبی که دریافت کرده، می تواند برای کاربران خود کاملا رضایت بخش بوده و قابلیت های پویا و همچنین فضای چشمگیر داخلی در اختیار آنان قرار دهد.
برخلاف روند صنعت خودروسازی که معمولا خودروهای نسل جدید نسبت به قبل خود بزرگ تر می شوند، نسل سوم "بی ام و سری 3" حدود 5 میلی متر نسبت به قبل در طول کلی کوچک تر شده و حالا طول کلی آن به عدد 4319 میلی متر رسیده است و همین موضوع باعث شده تا شاهد کاهش 20 میلی متری فاصله بین دو محور اتومبیل و رسیدن به 2670 میلی متر باشیم، اما در مقابل عرض اتومبیل حدود 34 میلی متر افزایش و همچنین ارتفاع اتومبیل 13 میلی متر افزایش پیدا کرده است تا در مجموع طول کلی 4319 میلی متری، عرض 1799 میلی متری، ارتفاع 1434 میلی متری و همچنین فاصله بین دو محور 2670 میلی متری بر روی نسل جدید "بی ام و سری 3" داشته باشیم که با طراحی نسل جدید "بی ام و" یک ترکیب فوق العاده برای مسحور کردن چشم بینندگان بوجود آمده است.

نسل جدید بی ام و سری 1 به همراه یک نسخه M معرفی شد

نسل جدید بی ام و سری 1 به همراه یک نسخه M معرفی شد


در داخل کابین به لطف بهینه سازی فوق العاده، باوجود کاهش طول کلی اتومبیل شاهد افزایش 33 میلی متری فضای پای سرنشینان عقب هستیم و در کنار آن حدود 19 میلی متر به ارتفاع سقف داخل کابین اضافه شده و همچنین عرض اتومبیل در داخل کابین نسبت به نسل قبل حدود 13 میلی متر افزایش پیدا کرده است تا در مجموع 20 لیتر فضای بیشتر بار بدست آید. در حالت استاندارد، حجم فضای بار اتومبیل معادل 380 لیتر خواهد بود، اما با جمع کردن صندلی های عقب اتومبیل می توان حجم فضای بار اتومبیل را به حداکثر 1200 لیتر افزایش داد تا برای کاربران خود بیش از پیش کاربردی تر باشد.
در بخش فنی، نسل جدید سری 1 با سه موتور دیزلی و دو موتور بنزینی در دسترس خواهد که قدرتمندترین آن مربوط به نسخه اسپرت M135i xDrive می شود و درست همانند خودروی شاسی بلند X2 M35i، دارای قدرت 302 اسب بخاری در کنار گشتاور 450 نیوتن متری خواهد بود که متصل به یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک بوده و می تواند شتاب صفر تا صد 4.8 ثانیه داشته باشد. از ماه نوامبر این نسخه اسپرت به همراه یک پکیج اختیاری "M پرفورمنس" عرضه خواهد شد، اما حداکثر سرعت آن بر روی 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

نسل جدید بی ام و سری 1 به همراه یک نسخه M معرفی شد

نسل جدید بی ام و سری 1 به همراه یک نسخه M معرفی شد


نسخه پایه سری 1 نسل جدید را می توانیم مدل 118i معرفی کنیم که بر روی آن یک موتور 1.5 لیتری سه سیلندر توربوشارژر با توان خروجی 138 اسب بخاری و گشتاور 220 نیوتن متری نصب شده و نیروی خود را از طریق جعبه دنده 6 سرعته دستی به عنوان گزینه استاندارد و یا جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک قابل سفارش به سمت چرخ های محرک جلو ارسال خواهد کرد.
اگر پیشرانه های دیزلی را ترجیح می دهید، شرکت خودروسازی "بی ام و" سه انتخاب برای شما در نظر گرفته است که اولین آن یک موتور 1.5 لیتری سه سیلندر 114 اسب بخاری با گشتاور 270 نیوتن متری خواهد بود که بر روی نسخه 116d مورد استفاده قرار گرفته و با جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا 7 سرعته خودکار به مشتریان عرضه می شود.
انتخاب دوم دیزلی مشتریان یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری بر روی نسخه 118d خواهد بود که امکان تولید 147 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور داشته و نیروی خود را از طریق جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته به سمت چرخ ها ارسال خواهد کرد.
آخرین انتخاب مشتریان هم نسخه 120d xDrive خواهد بود که می توانند خروجی قدرت 188 اسب بخاری و گشتاور 400 نیوتن متری به لطف یک پیشرانه چهار سیلندر دیزلی 2 لیتری داشته باشند که به طور انحصاری با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک ارائه شده و نیروی محرک آن به تمامی چرخ ها ارسال خواهد شد.


نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/7
خوشگل نیست.طرح جلوش ناهمگونه
1398/3/7
دوستان به نظر شمام چراغ های عقب بی ام و های جدید به هیوندای نزدیکه؟؟
اون از سری3 ک شبیه سوناتاهای 2006 بود اینم ازین ک شبیه النتراست:|