موضوعات داغ

ایمنی بالای نسل جدید هیوندای ولوستر مهر تایید خورد + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در اواخر سال 96 بود که شرکت خودروسازی هیوندای در جریان نمایشگاه بین المللی دیترویت آمریکا از خودروی نسل جدید "هیوندای ولوستر" در دو مدل معمولی و نسخه اسپرت N رونمایی کرد و این خودرو در حال حاضر با قیمت پایه 16 هزار 750 دلاری در دسترس مشتریان قرار می گیرد. حال خیرا موسسه ایمنی IIHS ایالات متحده آمریکا فرصتی بدست آورده تا ایمنی این خودروی جذاب هیوندای را محک بزند و بعد از انجام تست های لازم، ایمنی آن را برای مشتریانش تایید کرده است تا با خیال راحت از آن استفاده کنند.
گفتنی است که خودروی نسل جدید هیوندای ولوستر از سوی موسسه ایمنی IIHS ایالات متحده آمریکا موفق به دریافت سطح بسیار خوب " Top Safety Pick" شده است و دلیل اصلی آن می تواند استحکام بسیار خوب بدنه اتومبیل وهمچنین سیستم های ایمنی بکار رفته در آن باشد، هرچند این خودرو به دلیل سیستم روشنایی نه چندان خوب که از سوی موسسه ایمنی IIHS ضعیف توصیف شده است، نتوانسته بالاترین سطح ایمنی این موسسه یعنی Top Safety Pick+ را دریافت کند که در ادامه می توانید فیلم مربوط به تست ایمنی هیوندای ولوستر نسل جدید را شاهد باشید.
پیش از تماشای تست ایمنی نسل جدید هیوندای ولوستر، جهت یادآوری بد نیست بدانید که در بخش فنی اتومبیل شرکت خودروسازی هیوندای تایید می‌کند که از 2 پیشرانه محرک چهار سیلندر استفاده کرده است که یکی از آنان دارای حجم 2 لیتری بوده و هوای خود را به صورت تنفس طبیعی تامین می‌کند و دیگری هم یک پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری خواهد بود که از توربوشارژر برای تامین هوای خود کمک می‌گیرید.
برای پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی، یک جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا جعبه دنده 6 سرعته اتومات در نظر گرفته شده است تا نیروی 147 اسب بخاری و گشتاور 178 نیوتن متری خود را به سمت چرخ‌ها منتقل کند، اما برای پیشرانه محرک 1.6 لیتری توربوشارژر اتومبیل، از جعبه دنده 6 سرعته دستی و یک جعبه دنده 7 سرعته اتومات دوکلاچه استفاده شده است که وظیفه تبدیل و انتقال نیروی 201 اسب بخاری و گشتاور 264 نیوتن متر پیشرانه را برعهده خواهد داشت. هرچند جالب است بدانید که تغییرات نسخه استاندارد هیوندای ولوستر با مدل‌های توربو آن، تنها در پیشرانه محرک و خروجی قدرت آنان خلاصه نمی‌شود، زیرا مدل‌های توربوشارژر از هیوندای ولوستر دارای فاکتورهای طراحی اسپرت بوده و می‌توان از خروجی‌های اگزوز متفاوت، رینگ‌های اسپرت 18 اینچی با لاستیک‌های میشلین و... استفاده کرد تا اتومبیل شما بهتر و جذاب‌تر به نظر برسد.
صبر کنید، این تمام ماجرا نیست. زیرا شرکت خودروسازی هیوندای علاوه بر نسخه‌های استاندارد اتومبیل که در بالا به بررسی آنان پرداختیم، یک نسخه ویژه هم آماده کرده است که شایعات بسیار زیادی پیرامون آن شنیده شده و آن هم نسخه N خواهد بود که باتوجه به خودروی هیوندای i30 N توسعه پیدا کرده و همزمان با مدل‌های استاندارد هیوندای ولوستر نسل دوم معرفی شده است.
به طور دقیق‌تر، هیوندای ولوستر N رسما اولین ماشین هیوندای است که با پسوند سری اسپرت N وارد بازار ایالات متحده آمریکا خواهد شد و بسیار قدرتمندتر از هیوندای ولوستر معمولی و یا حتی نسخه توربوشارژر آن خواهد بود، زیرا باوجود استفاده از پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر، می‌تواند خروجی قدرت 275 اسب بخاری به همراه گشتاور 352 نیوتن متری داشته باشد که در دور موتور 1450 الی 4700 بدست آمده است، این درحالیست که همین پیشرانه در حالت استاندارد خود با قدرت 201 اسب بخاری بر روی هیوندای ولوستر توربو فعالیت می‌کند.



نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد