موضوعات داغ

دستگاه لیزری میزان فرمان چگونه کار می‌کند؟ [فیلم آموزشی]

قصد داریم تا در سری ویدیوهای کوتاهی با چند فرایند جالب مراقبت و نگهداری خودرو آشنا شویم. این قسمت اختصاص دارد به آشنایی با نحوه کار دستگاه لیزری میزان فرمان.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، فرایندهای مراقبت و نگهداری خودرو نیز دچار تحولات گسترده ای شده اند. اگر قسمتهای قبلی این سری ویدیوهای آموزشی را دیده باشید، تا کنون با دستگاههای پیشرفته تعویض روغن گیربکس اتوماتیک و دستگاه تست پنج گاز یا تست چهارگاز خودرو آشنا شدیم. یکی دیگر از فرآیندهایی که به لطف ترکیب حوزه های مختلف تکنولوژی دستخوش تغییر شده، فرایند تنظیم زوایای چرخ و یا به عبارت مصطلح، میزان فرمان خودرو است. دستگاههایی که اخیرا در این فرایند به کار گرفته می شود عمدتا از سنسورهای نوری و لیزری استفاده می کنند.
دستگاههای پیشرفته لیزری میزان فرمان از سه بخش مجزا تشکیل شده اند.
بخش اول، سنسورهای هدفی است که بر روی چرخهای خودرو قرار می گیرند. این اهداف به طور کامل و محکم بر روی هر چرخ بسته می شوند و آماده خوانده شدن توسط سنسور اصلی هستند.
بخش دوم، سنسور اصلی دستگاه و یا دوربین دستگاه می باشد که هدف ها را بر روی هر چرخ رصد می کند و به کمک آنها، زاویه هر چرخ را تشخیص می دهد. البته تشخیص دقیق زاویه چرخها مستلزم حرکات تعیین شده ایست که دستور آن از طرف خود دستگاه صادر می شود.
بخش سوم، پردازنده نرم افزاری دستگاه است. این پردازنده، اطلاعات دریافت شده از طرف دوربین را ثبت میکند و با توجه به بانک اطلاعاتی خود، زاویه های موجود را آنالیز میکند و اعداد آن را در بازه های مورد قبول می سنجد.
بعد از آنالیز، دستگاه توصیه ها و تغییرات لازم را گزارش می دهد و پس از اعمال تغییرات مجددا صحت زوایا بررسی می شوند و در صورت درست بودن زاویه همه چرخ ها، دستگاه تایید نهایی میزان بودن فرمان و چرخها را صادر می کند.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/20
جالبه
1398/3/21
سلام
دستتون درد نکنه
من حدودا 2سالی میشه مخاطب سایت شما هستم و روزی نیست سایت رو چک نکنم
در اینکه فضای خودرویی کشور روی کار شما هم تاثیر گذاشته شکی نیست
و بیشتر سعی کردین ویدئو آموزشی ظبط کنید
اما نقدی که وارده
چرا اینقدر سراسیمه , پراکنده و شتابزده
یعنی هنوز ماجرا رو درک نکردیم چی شده ویدئو تموم شد
یعنی اساسا در این ویدئو اصلا نفهمیدیم چگونه دستگاه کار میکنه , ساز و کارش چیه , قیمتش چنده , روی چه خودرو هایی میشه این کار رو انجام داد و غیره
در هر صورت دمتون گرم
مرسی که هستین
امید به بهتر شدن
1398/5/23
با سلام..ادرس مرکزی که به صورت لیزری تنظیم فرمان می کنه را لطف می کنید.

با تشکر
1399/9/3
لطفا آدرس تنظیم لیزری میزان فرمان را ارسال کنید
1398/6/23
ویدئو ناقص ضبط شده بود .
1399/1/30
با سلام و صبح بخیر. اتومبیلم mvm 110 بعد از تصادف شدید از جلو سمت راست که باعث تعویض کلیه متعلقات جلوبندی گردید احتیاج به تنظیم فرمان با دستگاه لیزری شما دارد.لطفا هزینه اینکار را بفرمائید تا با تعین وقت قبلی خدمت برسم
ضمنا آدرس دقیق را هم بنویسید.
با تشکر فراوان. پرویز