موضوعات داغ

ام وی ام 550 یا جک J5 – رقابت میان سدان های دست دوم چینی

28 خرداد 1398

مقدمه

اگر از مردم در مورد مشکلات خرید ماشین چینی بپرسید، ممکن است پاسخ های متفاوتی دریافت کنید؛ اما میان تمامی آنها یک پاسخ مشترک وجود دارد و آن بحث بازار دست دوم افتضاح محصولات این کشور است! بخصوص اگر تولید و عرضه خودرو مورد نظر متوقف شده باشد که دیگر وخامت اوضاع به نقطه اوج خواهد رسید. در واقع فروش محصولات کره ای و ژاپنی یا حتی گزینه های وطنی کار کرده، عموماً ساده تر از انواع چینی است که این قضیه به دلایل مختلفی مثل کمبود و گرانی قطعات یدکی و بدنامی چینی ها در بحث کیفیت و ماندگاری مربوط میشود. اما در این میان برخی از تولیدات سرزمین اژدها توانسته اند علیرغم تمامی دیدگاه های منفی، شرایط بهتری برای خودشان دست و پا کنند و حتی در بازار دست دوم نیز نظر بسیاری را به خود جلب نمایند.

امروز در خودروبانک قصد داریم در مورد دو تا از این ماشین های نسبتاً محبوب صحبت کنیم تا ببینیم آیا خرید ام وی ام 550 و جک J5 دست دوم هنوز هم توجیه منطقی دارد یا خیر و اگر دارد کدامیک از این دو انتخاب بهتری خواهد بود. پس لطفاً امروز هم با "خودروبانک" همراه باشید.

طراحی ظاهری

جک J5 جزو اولین سدان های خوش قیافه چینی بود که به کشورمان راه یافت. خودرویی که برخلاف تمامی هموطنانش در آن دروان، از تناسب اندام و هارمونی خطوط بهره می برد و تقریباً در همه زوایا جذاب به نظر می رسید. حتماً میدانید که بخش اصلی طراحی این خودرو توسط شرکت معروف پینین‌فارینا ایتالیا انجام شده است. اما نکته اینجاست که طراحی یک خودرو زیبا و هماهنگ، تنها بخشی از پروسه تولید می باشد و چه بسا برخی از هموطنان گمنام خودمان هم بتوانند کانسپت های چشم نوازی طراحی کنند. اما سختی اصلی کار این است که کمپانی توان اجرای طرح اولیه را با قیمتی رقابتی داشته باشد، چراکه معمولاً زیبایی قطعات باعث پیچیدگی تولید و مونتاژ و در نتیجه افزایش هزینه تولید میشود. کاری که جک به خوبی از عهده آن برآمده و ماشینی را روانه بازار نموده که هنوز هم بعد از گذشت این همه سال جذاب به نظر میرسد. نکته جالب تر اینکه این محصول حتی در برابر برخی از محصولات جدیدتر همین کمپانی (مثل J4 یا S3) هم "حداقل از دیدگاه من" زیباتر است!

اما در طرف مقابل ام وی ام 550 ایستاده؛ خودرویی که جایگزین مدل نه چندان زیبای 530 شد و با ظاهری زیباتر و منطقی تر توانست نظرات بیشتری را به خود جلب نماید. در واقع مدل 530 بدلیل سادگی بیش از حد خطوط و نبود هیچ گونه جسارت و خلاقیت در طراحی، کشش ظاهری چندانی نداشت و اگر بحث قیمت مناسب و پیشرانه قدرتمندش "در قیاس با رقبا" مطرح نبود قطعاً با شکست بزرگی در فروش مواجه می شد. اما مدل 550 توانسته ضمن حفظ مشخصات فنی قابل قبول، در بحث زیبایی هم حرف هایی برای گفتن داشته باشد و با چراغها و سپرهای خوش فرم و جلوپنجره بزرگش، خوش تیپ تر از پدرش ظاهر شود. البته متاسفانه طراحی 550 هنوز هم بی عیب و نقص نیست و در بخش کناری شاهد مشکلاتی مثل سادگی مفرط خطوط و ناهماهنگی میان سایز رینگ ها با بدنه هستیم.

پس میتوان گفت با وجود اینکه ام ی ام 550 از نظر طراحی نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و در برابر J5 هم تا حدودی با ابهت تر به نظر میرسد، اما از نظر پختگی خطوط و رعایت اصول هارمونی در برابر رقیب امروزش کم می آورد و در نتیجه ضمن احترام به تفاوت سلایق، می بایست دست جک J5 را به عنوان برنده این قسمت بالا ببریم.

طراحی داخلی

با پیش زمینه ذهنی که از طراحی داخلی نه چندان مناسب ام وی ام 530 داشتم داخل کابین 550 نشستم و با پیشرفت محسوسی که اتفاق افتاده نظرم را جلب نمود. البته اینجا نقطه ضعف هایی مثل پایین بودن کیفیت متریال همچمنان سر جای خود باقی هستند و این قضیه در کنار سادگی خطوط، تا حدودی اقتصادی بودن ماشین را لو میدهند. در واقع داشبورد ام وی ام 550 در برابر ماشین های چینی امروزی حرف چندانی برای گفتن ندارد و تا حدودی از مد افتاده محسوب می شود. اما در مجموع دو رنگ بودن تریم داخلی و فرم کلاسیک داشبود مجموعه قابل قبولی را پدید آورده اند که اگر خیلی مشکل پسند نباشید از آن لذت خواهید برد.

اما در طرف مقابل طراحان جک سعی کرده اند با استفاده از ظرافت بیشتر و استفاده از اِلمان های اسپرت در قسمت های مختلف، کابینی باب میل جوانان خلق نمایند که باید اعتراف کنیم در این کار موفق هم بوده اند. به عنوان مثال طراحی غربیلک فرمان، نشانگرهای پشت آمپر و کنسول میانی هیجان انگیز تر از ام وی ام 550 طراحی شده و استفاده از طرح فیبر کربن در برخی قسمت ها نیز حس خوبی به بیننده منتقل می کند. تنها مشکل جنس ضعیف پلاستیک های استفاده شده در جای جای کابین است که حتی زرق و برق های داخلی هم نتوانسته اند این ایراد را مخفی نمایند. ضمن اینکه همین کمبود کیفی باعث شده که اتاق جک J5 زودتر از حد مورد انتظار به سر و صدا بیفتد.

در خصوص جادار بودن باید گفت که جک J5 به لطف فاصله میان محورهای جلو و عقب بیشتر، جای پای بهتری در اختیار سرنشینان پشتی قرار داده؛ اما 550 نیز با توجه به فضای قابل قبول داخلی و سقف بلندی که دارد قادر است در نقش یک خودرو خانواده کارآمد ظاهر شود. ضمناً وضعیت صندوق عقب هر دو ماشین نیز رو به راه است و برای سفرهای خانوادگی میتوان روی محفظه صندوق حساب باز کرد.

آپشن های رفاهی و ایمنی

ام وی ام 550 از امکاناتی نظیر دو عدد کیسه هوا، ترمزهای ضد قفل بهمراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سانروف، سیستم تهویه دستی، شیشه ها و آینه های جانبی برقی و در تیپ لاکچری گزینه های تکمیلی مثل نمایشگر مرکزی بهمراه نویگیشن و دوربین دنده عقب بهره میبرد و جک J5 نیز به آپشن هایی از قبیل ایربگ های راننده و سرنشین کناری، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، سنسورهای دنده عقب، نمایشگر فشار باد تایرها، چراغهای اتوماتیک، سانروف، شیشه ها و آینه های جانبی برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک بهمراه دریچه برای سرنشینان پشتی و ... تجهیز شده است.

در واقع اگر قرار بر مقایسه نمونه ساده 550 با J5 باشد برتری آپشن به طور کامل با نماینده جک خواهد بود اما محصول ام وی ام در تیپ لاکچری توانسته کمبودهایش را تا حدود مناسبی جبران نماید.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

حالا بد نیست سرکی هم به زیر کاپوت ماشین ها بکشیم، جایی که محصول ام وی ام با پیشرانه 2 لیتری خود (حجم دقیق 1971 سی سی) به انجین 1.8 لیتری (1834 سی سی) جک فخر فروشی میکند و امید دارد که شکست های قبلی اش را در این بخش جبران نماید. البته جک J5 در بحث قدرت موفق شده از موتور کوچکترش، 140 اسب بخار قدرت استخراج کند که این عدد تقریباً مشابه قدرت ام وی ام است. اما تفاوت اصلی در زمان بررسی گشتاور تولیدی مشخص میشود؛ چراکه که محصول ام وی ام با 182 نیوتن متر، چیزی در حدود 17 نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید میکند، ضمن اینکه نقطه اوج قدرت و گشتاور نماینده ام وی ام در دور موتور پایین تری نسبت به جک J5 بدست می آیند که خود نکته مثبت و مهمی محسوب می شود. جالب تر از همه اینکه انجین 550 علیرغم حجم بیشتر، اشتهای کمتری برای بلعیدن بنزین دارد تا تمامی امتیازات برتر این قسمت "حداقل روی کاغذ" ازآن نماینده ام وی ام شود.

در خصوص سیستم انتقال قدرت هم باید گفت که ام وی ام برای محصولش گیربکس CVT را برگزیده که هرچند خسته کننده تر از انواع عادی است، اما برای یک خودرو اقتصادی میتواند کارآمد باشد و چه بسا مصرف سوخت مناسب تر 550 هم بدلیل استفاده از همین جعبه دنده کسل کننده باشد. ضمن اینکه متاسفانه گیربکس 4 سرعته AT جک هم آنقدر قدیمی و پر مکث و تاخیر است که عملاً لذتی که از یک گیربکس اتوماتیک عادی انتظار داریم را برآورد نمی سازد. در بخش تجربه رانندگی بیشتر در این مورد صحبت خواهیم نمود. فعلاً بیایید نگاهی به خلاصه مشخصات فنی این دو رقیب هم وطن داشته باشیم:

مدلMVM 550

JAC J5

پیشرانه4 سیلندر / تنفس طبیعی4 سیلندر / تنفس طبیعی
حجم موتور1971 سی سی

1834 سی سی

حداکثر قدرت139 اسب بخار در دور 5750140 اسب بخار در دور 6500
حداکثر گشتاور182 نیوتن متر در دور 4300165 نیوتن متر در دور 5000
گیربکسCVT4 سرعته اتوماتیک
مصرف ترکیبی6.5 لیتر در صد کیلومتر7.6 لیتر در صد کیلومتر
وزن1366 کیلوگرم1355 کیلوگرم
راستی در مورد مصرف سوخت به هیچ عنوان به اعداد رسمی اعلامی داخل جدول توجه نکنید چرا که در عمل مصرف بنزین هر دو خودرو (بخصوص جک) بسیار بالاتر از این صحبت هاست.

تجربه رانندگی

بالاخره زمان روشن کردن ماشین ها فرا رسید، پشت فرمان هر دو خودرو دید به جلو و طرفین کافی است اما در مورد دید پشت سر برتری نسبی با جک J5 می باشد. در خصوص ارگونومی هم شرایط کلی مناسب است و به غیر از چند ایراد جزئی، که آن هم برای این سطح از بازار قابل چشم پوشی است، میتوان از وضعیت هر دو ابراز رضایت کرد.

در مورد کیفیت سواری، هر دو ماشین شرایط قابل قبولی دارند؛ اما اگر قرار بر مقایسه دقیق تر باشد باید گفت که سواری 550 مقداری نرم تر و خانوادگی تر است. ضمن اینکه خوشبختانه مشکلات مربوط به سر و صدا و کوبش های غیر عادی که در تعلیق قسمت عقب 530 شاهد بودیم در مدل 550 تا حدود زیادی برطرف شده است. البته این سواری نرم باعث شده که در پیچ های تند حرکات عرضی و الاکلنگی بیشتری داشته باشیم. در طرف مقابل J5 تعلیق خشک تری دارد اما در عوض در مواجهه با پیچ ها پایدار تر نشان میدهد و به لطف مرکز ثقل پایین تر خود حس اطمینان بیشتری به راننده هدیه میدهد.

البته به طور کلی سادگی سیستم تعلیق و نبود سیستم های کمکی پایداری الکترونیکی باعث شده که هندلینگ هر دو خودرو از شرایط ایده آل فاصله داشته باشد، پس بهتر است که در هر صورت جانب احتیاط را در نظر بگیرید. ضمناً ترمزهای میهمانان امروزمان هم اوضاع متوسطی دارند که با توجه به توانایی های حرکتی و کاربردهای خانوادگی آنها کافی به نظر میرسد.

حال بد نیست مقداری هم در مورد توانایی های حرکتی صحبت کنیم؛ جک J5 موتور نسبتاً خوبی دارد اما وجود یک جعبه دنده اتوماتیک قدیمی و ناهماهنگ، خوبی های پیشرانه را کمرنگ نموده است. در واقع تاخیر در هنگام سبک و سنگین کردن دنده ها و ضرائب نامناسب گیربکس، تمامی تلاش پیشرانه برای جبران کمبود حجم و گشتاور را خراب کرده اند و در نتیجه جک J5 در شتاب ثانویه و کشش قادر به شکست دادن رقیب امروزش نیست. تازه نماینده جک شانس آورده که 550 از جعبه دنده CVT استفاده کرده که خود به کند بودن در شتاب گیری ابتدایی معروف است و به نوعی در آغاز حرکت به J5 اجازه فرار میدهد! اما هر چقدر که از آغار حرکت میگذرد و جعبه دنده ضریب پیوسته ام وی ام به نقطه اوج توانایی های خود نزدیک میشود، گیربکس جک با خنگ بازی های خود، شرایط را به سود رقیب تغییر میدهد. جدای از این ها، پایین بودن گشتاور در کنار ضرائب نه چندان مناسب گیربکس باعث شده اند که J5 در سربالایی ها هم حرف چندان زیادی برای گفتن نداشته باشد. البته نمونه های دنده ای J5 جعبه دنده بسیار بهتر و هماهنگ تری دارند اما با توجه به اینکه مدل منوال فقط با موتور ضعیف 1.5 لیتری قابل خریداری است، از آن مدل هم نمیتوان انتظار شتاب و کشش چندان مناسبی را داشت.

اما ام وی ام 550 با اینکه در نمونه اتوماتیک، کند تر از برادر دنده ای خود ظاهر میشود اما باز هم قادر است رضایت راننده را جلب نماید و در سفرهای خانوادگی و سربالایی های جاده ای برتری خود را به رخ رقیب بکشد. در واقع وضعیت جعبه دنده AT جک به قدری خراب بود که حتی من که مخالف شدید گیربکس های CVT هستم، به ام وی ام 550 امیدوار شدم، چراکه اگر اینجا از لذت رانندگی خبری نیست، حداقل از تقه های گاه و بیگاه و تاخیرهای غیر عادی هم خبری یافت نمیشود!

در خصوص عایق بندی هم باید گفت که هر دو ماشین در هنگام رانندگی عادی آرام هستند اما با بالارفتن دور موتور سر و صدای زیادی به کابینشان نفوذ میکند.

نتیجه گیری

هر دو ماشین امروز ما از خودروهای نسبتاً کم استهلاک و کم آزار کشور چین محسوب میشوند و شاید به همین دلیل توانسته اند در بازار دست دوم جایگاه خودشان را حفظ نموده و دوام بیاورند. پس اگر کمی وقت و حوصله کنید و یک نمونه سالم از آنها را پیدا کنید، احتمالاً میتوانید مدتی از سواری شان لذت ببرید، البته در شرایط فعلی که قیمت و فراوانی قطعات یدکی به چالشی جدی برای ماشین های وارداتی و چینی تبدیل شده بهتر است که جانب احتیاط را رعایت کرد و چه بسا خرید یک ماشین سطح پایین تر، اما صفر کیلومتر ریسک کمتری داشته باشد؛ در هر صورت بخش بزرگی از این قضیه به امکانات شهر و خصوصیات شخصی شما باز خواهد گشت.

اما در بحث مقایسه باید گفت جک J5 به لطف ظاهر و کابین زیباتر، صندلی های عقب جادارتر و هندلینگ برتر می توانست برنده رقابت شود اما در بخش تجربه رانندگی ضعف هایی از خود بروز داد که ما را دچار شک و تردید نمود. در طرف مقابل ام وی ام 550 هم در نمونه اتوماتیک خودرو پرشتابی محسوب نمیشود اما با سواری اندکی نرم تر، کابین کم صداتر، مصرف سوخت کمتر و شتاب ثانویه و کشش بهتر میتواند نظر افرادی که به باطن اتومبیل اهمیت بیشتری میدهند را به خود جلب نماید.

در انتها جا دارد از آقایان بهزاد احمدپور صاحب خودروی جک J5 و همچنین حسن قورچیان صاحب خودروی ام وی ام 550 جهت در اختیار قراردادن خودروهایشان برای تهیه این گزارش از خودروبانک کمال تشکر را داشته باشیم.

71 عکس

نظرات کاربران

29 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/28
جک جی ۵ عالیه هم شتابش خوبه هم سواریش
1398/3/28
صدالبته جک البته دنده ایش از هر لحاظ از ام وی ام بهتره
1398/3/28
فقط جی۵😍
1398/3/28
به نظرم از زاویه جلو و حتی عقب ۵۵۰ زیباتره اگرچه سلیقه ها متفاوته.من خودم ۵۳۰ دارم و ۶ ساله که استفاده کردم خودروی بی آزاریه و عیب برنمی داره و در ضمن قدرت خوبی داره.
1398/3/31
حسن کچل خوبی
1398/3/28
درسته از لحاظ ظاهری جک تو بعضی قسمتها پخته تره ولی ازلحاظ وظیفه اصلی یک ماشین که راه رفتنه ۵۵۰ بارها بهتر و نرمتر و بی صداتر و قویتره
1398/3/29
550 گیربکسش CVTئه که تجربه به من اثبات کرده گیربکس های پیوسته متغیر واقعا سرطانن!
بحث من فقط یک چیزه؛این خودروها که تا همین یکی دو سال پیش صفرکیلومترشون نهایتا 50 تومان قیمت داشتند الآن چرا باید در مدل کارکرده بیش از 100 میلیون برچسب قیمتی بخورند؟؟!!؟؟چرا ما مردم عمق بحران موجود رو نمیخوایم درک کنیم؟!!!!!
1398/3/30
شاید بخاطر اینه که اون موقع دلار ۳ هزارتومن بود!
1398/3/29
یک جفت لگن بدرد نخور ، نهایت 50 تومن بیرزن که اونم حیف پوله کلکسیون ایراد
1398/3/31
من بعید میدونم تو حتی 50 میلیون هم بدونی چقدره که اگه داشتی الان تو صف ثبت نام پراید بودی
1398/3/29
من سه ساله جک j5 دارم خیلی خیلی رازی هستم در برابر اتومبیل های ایران خودر واقعا مثل بنز میمونه تا الان هیچ خرجی نداشته و هرکی هم داشته رازی بوده
1398/4/1
تو اول برو کلاس املا رو خوب یاد بگیر (راضی رو درست بنویس) بعدا بیا نظر بده
تو عمرت سوار یه ماشین درست و حسابی نشدی حالا رفتی خدا تومن دادی واسه یه درشکه چینی فکر کردی چیه (بنز) زهی خیال باطل خخخخخخخخخخخخخخ
1398/4/2
نکنه منظورت چسب رازی هست
1398/4/1
با سلام
هر کس طبیعتا از ماشینی که خریده تعریف و تمجید میکنه مخصوصا اگه اون ماشین چینی و خریدار انتقادهای زیادی از اطرافیانش دریافت کرده باشه. من خودم بیش از 4 سال هست که جی 5 اتومات دارم و به نسبت ماشین هایی که سوار شدم و روندم راصی هستم. خودم پراید و سمند و ال نود رو داشتم و با خاندان پژو تو ایران هم بسیار رانندگی کردم. سوار همین ام وی ام مورد تست با نشان چری در چین شدم هر چیزی رو می تونم قبول کنم الا صدای داخل کابین رو که خیلی بیشتر از صدای جی 5 هست مخصوصا صدای موتور که داخل متن به کابین آرام تر ام وی ام اشاره شده. من با وجود سوار شدن به ماشین هایی مثل آئودی A6 و Q5 و تویوتا کمری و کرولا و آریون و انواع هیوندایی از جنسیس تا اکسنت و ماشین های داخلی و رانندگی با بسیاری از اون ها به نظرم جی 5 ماشینی هست که نمره قبولی رو به راحتی دریافت میکنه.
1398/4/2
سلام من 4ساله ام وی ام 550 اتومات دارم واقعا ازش راضیم به نظر من چرخش میرزه به ماشینهای بی کیفیت ایرانی. یکبار تا به حال اذیتم نکرده.نسبت به قیمتش عالیه.. از آشغالهای ایرانی هردوتاشون خیلی بهترن. خیلی
1398/4/4
MVM550 از نظر قدرت موتوری حرفی واسه گفتن j5 نذاشته واز نظر کیفیت داخلی کابین هم 550 از استحکام بالاتری برخورداره , ظاهر قشنگ j5 فقط باعث شده که الان توجه مشتری رو به خودش جلب کنه وگرنه از نظر فنی j5حرفی واسه گفتن نداره.
1398/4/4
شما فقط متریال استفاده شده در جک جی 5 و ام وی ام 550 رو با هم مقایسه کن عمق داستان دستت میاد.کنار هم قرار دادن اینا به نظرم کار بسیار اشتباهیه.جک جی 5 واقعا حس سواریه یه ماشین خارجیو می ده اما ام وی ام 550 واقعا هسه اسباب بازیو می ده.
1398/4/4
من 550اتومات دارم ازش راضیم تو سرپالایی هم کم نمیاره خدایی بااینکه خودم تو ایرانخودرو کار میکنم ولی چندسال ماشین چینی اتومات سوار میشم البته اتومات با موتور حجم بالا خوبه بقعیش مفت نمی ارزه ولی درمورد جک شنیدم که موتورش کمی تنبله البته خودم سوار نشدم ولی بخاطر گیربکس چهار دندش میشه حدس زد
1398/4/4
جک به گردو خاک 550 نمیرسه چی میگین شما
1398/4/10
آقا ما ۲ سال جک j5 داشتیم و قبل از اون هم ماشین هایی مثل مزدا۳،پژو پارس،۲۰۶تیپ۵ و..... رو داشتیم

آقا چشمتون روز بد نبینه........ما تا اون رو از نمایندگی آوردیم بیرون اتاقش سر و صدا داشت.بعد گفتیم که سانروف رو باز کنیم یک ذره هوا بخوریم که دیدیم اصلا دکمه هاشمی خرابه و هرچی دکمه هاش رو فشار میدیم اصلا باز نمیشه.......خلاصه به هر طریقی که شد فروختیم و الان هم پژو ۲۰۰۸ داریم و راضی هستم
1398/4/10
اگر یک ماشین جادار و با قدرت موتور و سرعت بسیار عالی توی جاده بخواهید قطعا ۵۵۰ معرکه هست.البته ماشین های بهتری حتما موجوده ولی با رنج ۱۵۰ میلیون تومان نیست و اگر هم برای ۵۵۰ رقیب بطلبید قطعا J5 کم میاره و باید حریف بهتری رو پیشنهاد کنید💪
1398/4/24
من احساس میکنم جک جی5 بهتر به خاطر اینکه هم قیافش خوبه سرعتش بهتره خانوادگی تر ولی این یک نظر شخصی هستش .
جک واقا سواریش خوبه .
بعد بعضی ها میگن ماشین های چینی بده فعلا از همه بهتره.
1398/4/25
من هر سه اين ماشينارو باهاش روندم هر كدوم مزيت و عيب خودشونو دارن ولي در نهايت خودم برليانس جديد گرفتم به چند علت كه اوليش به سليقه من استيل و طراحي برليانس از هر دو اين ماشينا شيكتر و هماهنگ تر و جديدتره دوم مصرف برليانس كمتره و با موتور حجم كمترش همون شتاب جكو حتي در شروع حركت بيشتر بهم ميده راحتي صندليهاي برليانس از همه بالاتره و نرمتر دوم جك و صندلي ام وي ام واقعاً بد كار شده در نهايت فرمون و كنترل و هندلينگ برليانسو هيچ كدوم ندارن باز ميگم مورد اول ممكنه سليقه اي باشده ولي موارد ديگرو بايد با هر سه ماشين واقعا رانندگي كرده باشيد بتونيد تشخيص بديد.
1398/4/25
همه میدونند جک از هر لحاظ بهتر از mvm هم از نظر خودرو هم از نظر خدمات پس از فروش که باهم قابل مقایسه نیستند . رخ جک اسپورت پختس ، 550 جلو عقبش انگار پلاستیکی باشه همینجوری خواستن یه تغییری تو 530 بدن فقط ، خودرو های mvm در کل عرضی باریک به نظر میرسن ،ولی خودرو های جک مثل خوروهای روز پتو پهن
1401/4/16
ماشین عموی من ۲ سال جک j5 داشت خیلی خوب حالت تهویه خنک بود من قبلا سوارش شدم
1398/4/25
وای وای جک j5 اصلا قابل مقایسه با mvm550 از دور خارج نیست
550 بازار دست دوم نداره کی میخردش ، مثل اسباب بازی میمونه

1398/7/22
بنده جک جی 5 اتومات دارم MVM مدل 550 رو متاسفانه سوار نشدم اما در مورد ماشین خودم شتاب و قدرت موتور تو جاده و شهر کاملا راضی کنندس میگم فقط اگر اهل مسابقه و لایی کشی خیابانی هستید نه تنها جک بلکه کلا سمت اتومات به ویژه موتور زیر 160 اسب بخاری نروید. در مورد مصرف بنزین صدی 8 تا 9 میسوزونه که عادیه و به شخصه یک لیتر کم و زیادشو پارامتر مهمی برای خرید نمیدونم. گیربکس جک اتومات 4 دنده و قدیمی هست اما بی دردسر و راحت، بنده مشکلی مثل ضربه و لگد تو تعویض دنده نداشتم و نهایتا برای رانندگی پرشتاب یا جاده های کوهستانی گاهی اوقات از تیپ ترونیک استفاده می کنم. به شخصه فکر میکنم برای رانندگی ایمن و فارغ از شیطنت، به جز در مسیرهای سرازیری تند و به ندرت در برخی سربالایی ها اصلا نیازی به استفاده از تیپ ترونیک نیست. کاش الان محصولات تولید داخلمون قابل رقابت با اینا بودن نه اینکه به خاطر خدمات و لوازم یدکی برخی دنا پلاس رو به جک اتومات ترجیح بدن...مثال به جهت محدوده قیمت مشابه و ارادت خودم به دنا بود هرچند دیگه با این قیمت بدون گیربکس اتومات و با ایمنی مشابه سمند توجیهی براش نمیبینم. نمیدونم چرا برخی حاضر میشن پول سمند رو بدن کوییک بخرن یعنی ایمنی خودرو براشون کم اهمیت تر از گیربکس اتومات و کیلس و مانیتوره!؟؟؟ شما نهایتا 50% قیمت یک خودرو رو نسبت به مدل پایه افزایش بدید برای موارد جانبی اما نمیشه سمند 70 میلیونی رو 100% افزایش قیمت بدی برسی به دنا پلاس غیر اتومات... یعنی فقط فیس لیفت!!!
1398/7/22
ام وی ام 550 ماشین خوبیه ولی من با ظاهرش مشکل دارم مثل سمند تبدیل شده به دناست ، نمای جلوش خوبه ، از نمای بغل سایز کوچیک چرخ نسبت به هیکل بزرگ ماشین خیلی تو ذوق میزنه ، چطور اومدن سمند رو خوشگل کنن و دنا به دنیا اومد که هیچ جاش با هم نمیخونه 550 هم فیس 530 هست ولی نتونستن مثل 530 درش بیارن
1401/11/25
۵۵۰ نداشتم جک داداشم داشت سوار شدم بعد نبود ولي الآن ام وی ام ۵۳۰ دارم‌ خدایش آز جک بهتره اندازه‌ يه ماکسیما راه‌ ميره خيلي حال کردم‌ با کولر وبخاری وبینهایت ماشين نرمی هست واسه ماشين هر چه قدر پول‌ بدی همان اندازه‌ حالشو میبری ما هم فلان توان وپولمون به‌ این‌ چيني ها میرسه مثل‌ اینه که‌ بگيم پزو خوبه يا سمند سلیقه ای هست زياد فرقي با هم ندارن زياد سخت نگيريد