موضوعات داغ

شرایط استفاده از تخفیف نرخ طرح ترافیک

عکس مطلب اول
با توجه به این نکته که طرح زوج و فرد کارایی لازم خود را برای کنترل آلودگی هوا و کاهش ترافیک از دست داده بود شورای عالی ترافیک، طرح کنترل آلودگی هوا را جایگزین طرح زوج و فرد کرده و طرح کاهش از ابتدای تیر ماه سال جاری اجرایی شد طرح کاهش در تمام روزهای سال به استثنای به استثنای روزهای تعطیل رسمی از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ و پنجشنبه ها از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ اجرای خواهد شد.
لازم به ذکر است عوارض طرح مذکور نصف عوارض طرح ترافیک بوده و تمامی خودروهایی که تمایل به ورود به محدوده طرح کنترل آلودگی هوا را داشته می بایست در سامانه تهران من ثبت نام کرده و با شارژ حساب شهروندی خود عوارض تردد خود را پرداخت نمایند. یک فرصت یک ماهه نیز برای پرداخت عوارض تردد در این محدوده در نظر گرفته شده است.
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، خودروهای پلاک تهران بدون در نظر گرفتن از زوج یا فرد بودن پلاک شان در هر فصل ۲۰ روز و خودروهای پلاک غیر تهران در هر فصل ۱۵ روز می‌توانند به صورت رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا یا حلقه دوم تردد کنند. سهمیه مذکور قابل انتقال به فصول دیگر نبوده و تردد بیش از سقف مجاز مشمول پرداخت عوارض خواهد شد.
با توجه به گفته های پورسیداقایی ساکنان محدوده طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا به ازای هر واحد مسکونی یک خودرو، امکان برخورداری از تسهیلات مشخصی را دارند که البته لازمه ی بهره مندی از این تسهیلات ثبت نام در سامانه تهران من و مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک به همراه مدارک سکونت (سند مالکیت یا اجاره نامه)، قبض عوارض نوسازی و پسماند است.
این تسهیلات شامل یک‌بار خروج رایگان پیش از ساعت ۸:۳۰ و یک‌بار ورود رایگان پس از ساعت ۱۷ و همچنین یک تخفیف ۵۰ درصدی عوارض برای تردد بین ساعات ۸:۳۰ تا ۱۷ است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد