موضوعات داغ

هیوندای گرند i10 Nios چقدر با نسخه اروپایی هیوندای i10 شباهت دارد؟ + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت کره‌ای هیوندای در تدارک ارایه نسل جدید هاچ‌بک اقتصادی خود، یعنی هیوندای i10 برای بازار اروپاست. در همین حین، هیوندای گرند i10 Nios برای عرضه به بازار هند معرفی شده است و بسیاری حدس می‌زنند این دو خودرو، مشترکات زیادی دارند. اما شباهت میان این دو هاچ‌بک اقتصادی تا چه حد است؟
هیوندای گرند i10 Nios نسخه جدیدی از این خودرو محسوب نمی‌شود، و پسوند Nios برای جلوگیری از اشتباه میان هیوندای گرند i10 فعلی و مدل جدید استفاده می‌شود. به گفته هیوندای، پسوند Nios به معنای بیشتر است و هیوندای گرند i10 Nios ، ارزش بیشتر ، تجهیزات بیشتر، فضای بیشتر و هیجان بیشتری را نسبت به نسخه گرند معمولی دارد.
هیوندای گرند i10 Nios

هیوندای گرند i10 Nios

با نگاهی به تصاویر منتشر شده از این خودرو، می‌توان متوجه شباهت‌هایی میان هیوندای گرند i10 Nios و هیوندای i10 مدل 2020، که برای عرضه به بازار اروپا در نظر گرفته شده است، شد. در حالت کلی نیز می‌شود تصور کرد که با نسخه بزرگ‌تر و مجهزتر از مدل اروپایی روبرو هستیم. نسل جدید خودروهای هیوندای، از زبان طراحی نوین این شرکت، موسوم به آبشار مشبک بهره می‌برند که اشاره به نحوه چیدمان جلوپنجره خودرو دارد. چراغ‌های روشنایی در روز حالتی بومرنگ گونه دارند و از میزان کافی انحنا، برای خیره کننده بودن در طول روز و در مسیرهای شهری برخوردار هستند. فضای بار و فضای پای سرنشینان عقب، از مهم‌ترین مسائل در طراحی هاچ‌بک‌هاست، که در هیوندای گرند i10 Nios با استفاده از درب‌های عقب بزرگ و صندوقی جادار، به نظر می‌آید با فضایی کافی برای هر دو قسمت روبرو خواهیم شد.
با توجه به سلیقه متفاوت مشتریان اروپایی و آسیایی، انتظار می‌رود که نسخه اروپایی هیوندای i10 جدید، به واسطه فاصله بین دومحوری کمتر، رینگ‌های کوچکتر و سایر المان‌های دینامیکی، پویاتر و اسپرت‌تر به نظر برسد. برای هیوندای گرند i10 Nios ، دو پیشرانه در نظر گرفته شده که عبارتند از: 1.2 لیتری بنزینی و 1.2 لیتری دیزلی. هر دو پیشرانه با جعبه دنده دستی یا اتوماتیک قابل خریداری هستند، اما در حال حاضر اطلاعات دقیقی در مورد جزئیات فنی هیوندای گرند i10 Nios منتشر نشده است. وعده داده شده که کابین خودرو نیز به اندازه کافی مدرن و امروزی باشد، اما تصویری از آن منتشر نشده است. مشتریان می‌توانند از هم اکنون با پرداخت 155 دلار، این هاچ بک دوست داشتنی را پیش خرید کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد