موضوعات داغ

هزینه 5.1 میلیارد تومانی برای هر تصادف فوتی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهور در نشست خبری اظهار داشت: بر اساس آمار پزشکی قانونی در چهار ماه نخست سال جاری 53 درصد از جان باختگان سوانح رانندگی مربوط به صحنه تصادف است که 6 درصد از این جان باختگان در حین انتقال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. همچنین 40 درصد فوتی های سوانح رانندگی در چهار ماه نخست سال در مراکز درمانی جان باختند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تسنیم، وی ادامه داد: حدود 5 درصد نسبت به سه ماه نخست سال افزایش سفر داشتیم. در حوزه واژگونی نیز تقریبا 25.7 درصد واژگونی داشتیم که در روزها و شرایط خاص تا 49 درصد افزایش روی داد.
رئیس پلیس راهور در ادامه درباره نقش وسایل نقلیه مختلف در تصادفات گفت: در چهار ماه نخست سال جاری 59 درصد سواری ها، 27 درصد موتورسیکلت ها، 7.3 درصد وانت ها و 0.09 درصد نیز مسافربرهای عمومی در تصادفات نقش داشتند.
هادیان فر با بیان اینکه حدود 68 درصد جان باختگان در تصادفات شهری در محورهای بزرگراهی بوده است، گفت: موضوع حریم 30 کیلومتری شهرها همچنان باعث نگرانی بوده و تصادفات در این حریم از 62 درصد به 68 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی در ادامه تصریح کرد: در چند ماه گذشته، روزانه 45 تا 65 نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند، یعنی در هر ساعت 1.9 نفر در تصادفات جان باخته اند. همچنین باید گفت که هر تصادف فوتی 5.1 میلیارد تومان به کشور خسارت وارد می کند. پس با توجه به مرگ 17 هزار و 183 نفر در تصادفات سال گذشته و ضرب این تعداد فوتی در 5.1 میلیارد تومان، مشخص می شود چه هزینه هنگفتی بر کشور تحمیل شده است. وی در ادامه با گلایه از صدا و سیما گفت: در حوزه پیشگیری از صدا و سیما گله مندیم، زیرا صداوسیما در حوزه پیشگیری می تواند بسیار موثر باشد و از این سازمان درخواست داریم برای کمک به مردم و دستگاه ها به صورت جدی وارد این عرصه شود.
رئیس پلیس راهور با انتقاد از کم کاری برخی از سازمان های متولی، گفت: تا کی باید تک صدایی صحبت کنیم؟ چه زمانی می خواهیم نقاط حادثه خیز را اصلاح کنیم. هدف گذاری دو هزار کاهش کشته در سوانح رانندگی اتفاق نیفتاد و فقط 6 ماهه دیگر به پایان سال داریم و باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم.
وی در پایان بیان داشت: بر اساس مصوبه هیات دولت دارندگان گواهینامه پایه سوم که بیش از دو سال از دریافت گواهینامه آنها می گذرد و دارای 23 سال سن هستند، می توانند راننده حمل و نقل عمومی شود. شرکت هایی مانند اسنپ، تپ سی، سرویس های مدارس و آژانس ها نیز باید بر همین اساس راننده را به کارگیری کنند و در صورت بروز حادثه بر اساس ماده 16 قانون بیمه هم فرد در پرداخت خسارت دچار مشکل است و هم سازمان به کار گیرنده راننده به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/28
الی برکت الله! به درک که ملت میمیرند و هر فوتی پنچ میلیلارد تومان به مملکت خسارت می زند! مهم بنجول مونتاز کنهای مافیاییه که یه موقع باد از کنارشون رد نشه بلرزند!