موضوعات داغ

سانگ یانگ تیوولی، به زودی در بازار

عکس مطلب اول
سانگ یانگ، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان کره جنوبی که محصولات آن در ایران توسط رامک خودرو عرضه می شود. شرکتی که با وجود رکود شدید فروش در بازار خودرو باز هم به زمین ننشسته و در هر شرایطی سعی کرده تا بهترین عملکرد را از خود نشان دهد و جدیدترین محصولات سانگ یانگ را در بازار ارایه کند تا کماکان سبد محصولات خود را متنوع و رنگارنگ نگه دارد. این شرایط سخت هنوز هم جلوی این واردکننده را نگرفته و نه تنها چندی پیش در طی مراسمی و در حضور خبرنگاران، سانگ یانگ اکتیون اسپرت را رونمایی کرد، بلکه حال در نمایشگاه مشهد یک بمب خبری را با عرضه یک شاسی بلند شهری کوچک به نام تیوولی (Tivoli) منفجر کرد.
معمولاً تا قبل از تولید کوراندوی جدید در اکثر تست ها اشاره می شد که محصولات سانگ یانگ از نظر فنی در سطح بسیار خوبی قرار دارند و حتی از دو هموطنی خود یعنی کیا و هیوندای در رده بالاتری قرار دارند اما موردی که باعث می شد این محصولات نتوانند همانند آن دو رقیب به فروش برسند، چهره و طراحی نه چندان عامه پسند آنها بود. اما بالاخره سانگ یانگ با تولید کوراندوی جدید نشان داد که دیگر قصد ندارد آن راه قبلی را طی کند و حقیقتاً نیز کوراندو از نظر ظاهری بسیار به روز و مدرن شده و حرف های زیادی برای گفتن دارد.
اما بعد از آن سانگ یانگ با تولید محصول جدید تیوولی به رده قیمتی جدیدی وارد شد که رقابت کمتری در آن وجود دارد و می خواهد جسارت خود را برای تولید انواع مختلف شاسی بلندهای شهری به رخ بکشد. حال این کره ای جدید نه تنها به سرعت خود را به بازار داخلی نیز رسانده، بلکه با قیمت رقابتی اعلام شده، خط و نشانی سنگین برای بسیاری از شاسی بلندهایی کشیده که تا به حال برای خود اسم و رسمی برپا کرده اند.
مدل وارد شده به ایران به پیشرانه 4 سیلندر خطی به حجم 1597 سی‌سی مجهز شده که می تواند حداکثر 128 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 160 نیوتن متر در 4600 دور در دقیقه را تولید کند. شاید بعضی بگویند که چه پیشرانه ضعیفی! ولی باید گفت این پیشرانه دقیقاً مناسب و کافی برای این کره ای 1300 کیلوگرمی است و می تواند آن را در عرض 11 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برساند و این سرعت را تا 160 کیلومتر در ساعت ادامه دهد.


گیربکس نصب شده روی این کره ای خوش خط و خال، از نوع 6 سرعته تیپ ترونیک است و اگر راستش را بخواهید محصول شرکت Aisin ژاپن است و قدرت تولید شده را به هر چهار چرخ منتقل می کند. همچنین یکی از نکات خوب این خودرو برای شهرهای آلوده ای مانند تهران مصرف سوخت 5.7 لیتری و استاندارد یورو 6 آن است.
اما وقتی به سطح تجهیزات سانگ یانگ تیوولی که نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که همانند برادران بزرگ تر و گران تر خود از این نظر کامل و پربار است. روی این خودرو به صورت استاندارد تجهیزاتی مثل چراغ های مخصوص روز در جلو و LED در عقب، آینه های جانبی تاشو برقی، رینگ های 16 و یا 18 اینچی، سنسور نور و باران، سنسور پارک در جلو و عقب، کیسه های هوا برای سرنشینان جلو، پرده ای، زانویی برای راننده و جانبی برای جلو، ترمزهای دیسکی در جلو و عقب و سیستم های پایداری و ترمز ABS، EBD، ESP، HBA، سیستم کمکی در سربالایی HSA، سیستم ضد واژگونی ARP، قابلیت تغییر رنگ صفحه نمایش تا 6 رنگ، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو، سیستم ورود بدون کلید، سانروف، فرمان سه حالته نصب شده و به صورت سفارشی می توان روی آن روکش چرمی صندلی ها، تنظیم برقی صندلی راننده، پخش DVD و گرمکن صندلی ها و غربیلک فرمان را نصب کرد.
اما به قیمت و رقیبان تیوولی می رسیم. این کره ای تازه وارد بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده حدود 83.5 میلیون تومان قیمت دارد که آن را حریف رقیبان مختلفی از جمله رنو کپچر می کند. این خودرو باید گفت نسبت به بسیاری از رقبای چینی اگرچه از حجم موتور کمتری بهره می برد، ولی پشتوانه ای محکم به نام برند و کیفیت را دارد و در مقابل دیگر رقیبانی مانند کپچر، دارای حجم موتور بیشتر و نداشتن مشکلات توربو است. در حال حاضر فروش تیوولی توسط رامک خودرو به صورت 120 روزه در جریان است و باید تا ورود این خودرو به بازار صبر کنیم ولی احتمالاً با توجه به قیمت رقابتی و برندی که دارد می توان فروش خوبی را برای آن پیش بینی کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد