موضوعات داغ

نگاهی به قیمت هیوندای سانتافه در بازار آزاد، بالاخره کاهش قیمت اتفاق افتاد + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
از حدود یکسال گذشته که توقف واردات خودرو، موجب جهش شدید قیمت خودروهای وارداتی شد، در سلسله مقالاتی به بررسی قیمت هیوندای سانتافه در بازار آزاد پرداختیم و شاهد افزایش قیمت این خودرو تا سقف یک میلیارد بودیم. حال پس از گذشت چندین ماه و فروکش کردن نوسانات بازار خودرو، شرایط اندکی منطقی تر شده و دیگر از قیمت‌های میلیاردی خبری نیست، گرچه توقف واردات، موجب شده که دیگر نسخه صفر کیلومتر از هیوندای سانتافه در بازار موجود نباشد و تنها نمونه‌های کم کارکرد را برای خردیاران سختگیر بتوان یافت.
لازم به ذکر است که آخرین نسل موجود از هیوندای سانتافه در بازار ایران، از زبان طراحی قبلی هیوندای بهره می‌برند و اکثرا در مدل‌های 2016 یا 2017 قابل دسترسی هستند. این نسل از مدت‌ها پیش دیگر تولید نمی‌شود و طبیعی است که با بسته بودن واردات، دسترسی ایرانیان به این خودرو محدودتر خواهد شد. با توجه به افت شدید قیمت خودروهای کارکرده در کشورهای حاشیه خلیج فارس، در صورتی که بحث واردات خودروهای دست دوم به جایی برسد، می‌توانیم شاهد ورود گسترده این محصولات به کشورمان و شکسته شدن بیشتر قیمت‌ها باشیم. با احتساب نرخ فعلی دلار، قیمت واقعی هیوندای سانتافه 2017 با کارکردی اندک، در حدود نیمی از مبلغی است که شما در ایران برای خرید این خودرو می‌پردازید.

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه

اگر از طرفداران خودروهای کره‌ای باشید، با نسل‌های مختلف هیوندای سانتافه آشنا هستید. نمونه‌های نخستین از این خودرو که پا به کشورمان گذاشتند، مجهز به پیشرانه 2700 سی سی بودند و توانستند طیف گسترده‌ای از خریداران را به خود جلب کنند، هرچند دید امروزی در مورد خودروهای کره‌ای، در آن دوران وجود نداشت و هیوندای سانتافه تنها رقیبی ارزان قیمت و نه چندان قدرتمند برای شاسی بلندهای ژاپنی محسوب می‌شد. نسل بعدی این خودرو، که در دو نمونه فیس لیفت و با چهره جدید وارد بازار شد، با هدف تسلط بیشتر بر بازار، مجهز به پیشرانه 3500 سی سی بود. موفقیت این نسل در صورت ادامه دار بودن واردات خودرو، می‌توانست قطعی باشد، اما توقف‌های مکرر که گاه و بیگاه در موضوع واردات خودرو رخ می‌دهد، مانع از ورود خودروهای روز جهانی به بازار کشورمان می‌شود.
نسل قبلی این خودرو نیز پس از رفع توقف واردات، درگیر قانون منع واردات خودرو با حجم موتور بیش از 2500 سی سی شد و تنها نمونه‌های مجهز به موتور 2400 سی سی توانستند وارد بازار شوند که همگی از مشکل شتاب اندک و کشش متوسط رنج می‌بردند. نمونه‌های قدرتمندتر و مجهز به موتور شش سیلندر، تنها برای مشتریان خاص، نظیر سفارتخانه‌ها وارد شدند و گاهی اوقات می‌توان در آگهی‌های مزایده، این سانتافه‌ها را یافت.

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه

همانطور که گفتیم، دیگر نمی‌توان نمونه‌های صفر کیلومتر از هیوندای سانتافه را در بازار یافت و نسخه‌های موجود، حتی اگر در بهترین شرایط نگهداری شده باشند، کارکرد اندکی دارند. قیمت‌ها نیز نسبت به بهار امسال فروکش قابل توجهی داشته و امروز با رقمی در حدود 700 میلیون تومان، می‌توانید یک هیوندای سانتافه 2017 یا 2016 با کارکرد اندک و بدنه‌ای سالم داشته باشید. در جدول زیر، نگاهی به قیمت هیوندای سانتافه در بازار آزاد انداخته‌ایم:

سال ساختکارکردرنگوضعیت بدنهقیمت
20171900 کیلومترمشکیبدون رنگ760 میلیون تومان
201750000 کیلومترسفیدبدون رنگ660 میلیون تومان
201643,000 کیلومترسفیدبدون رنگ575 میلیون تومان
2014100,000 کیلومترسفیدبدون رنگ498 میلیون تومان
2014100,000 کیلومترمشکیبدون رنگ490 میلیون تومان

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/31
سانتافه ۲۰۱۷ فول با لوازم اضافی (کارکرد ۳۳۰۰۰) رنگ مشکی به شرط خرید نقدی به قیمت ۶۷۰ میلیون موجود و قابل خریداریست.