موضوعات داغ

پرسه چری اکسید TXL در تهران؛ آیا برند لوکس چری توسط مدیران خودرو عرضه می‌شود؟

عکس مطلب اول

این روزها چند خودرو به صورت استتار شده در جاده‌های کشور تردد می‌کنند و در حال حاضر در تهران به سر می‌برند. یکی از این خودروها چری اکسید TXL است که قبلاً خودروبانک این خودرو را در خلال نمایشگاه خودروی شانگهای 2019 ملاقات و معرفی کرده بود. حال با مشاهده این خودرو در تهران و با وجود استتار صورت گرفته، کاملاً مشخص است که با نسخه جدید آن یعنی TXL سر و کار داریم. مشاهده این خودرو در تهران آن هم با پلاک آزمایشی نشان از سعی مدیران خودرو برای کسب مجوزهای لازم جهت عرضه آن به بازار است. موضوعی که قطعاً چندین ماه زمان می‌خواهد و معلوم نیست که در حال حاضر پروسه کسب مجوزها در چه مرحله‌ای قرار دارد.

چری اکسید TXL

چری اکسید TXL

به خودرو باز گردیم، چری اکسید TXL یا بهتر بگوییم اکسید TXL جزو برند لوکس چری محسوب می‌شود و قرار است به صورت جداگانه و با برند Exeed به بازار عرضه شود. این خودرو در حقیقت برای رقبای بزرگی چون Lynk&Co 01 و یا حتی هیوندای سانتافه ساخته شده و قرار است در بعضی از بازارهای اروپایی نیز عرضه شود.

چری اکسید TXL بر پایه پلتفرم جدید این شرکت یعنی Chery M3X ساخته شده و از عکس‌ها کاملاً مشخص است که با یک شاسی‌بلند بزرگ سر و کار داریم. نکته جالب در مورد این خودرو این است که بالاخره با یک چینی شاسی‌بلند ملاقات خواهیم کرد که دیگر تنها تک دیفرانسیل نیست و با سیستم چهارچرخ متحرک عرضه می‌شود. همچنین به دلیل قصد چری برای عرضه این خودرو در بازار اروپا، اکسید TXL با استاندارد آلایندگی یورو 6 تولید می‌شود.

پیشرانه نصب شده روی این خودرو 1.6 لیتری TGDI چهار سیلندر مجهز به سیستم پرخوران توربوشارژ است که می‌تواند حداکثر حدود 190 اسب بخار را در 5500 دور در دقیقه و 290 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه را از طریق یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه راهی چرخ‌ها کند. این ترکیب مصرف سوخت 7.4 لیتری را در سیکل ترکیبی برای راننده دارد که عدد خوبی برای چنین قواره‌ای است.

Exeed

Exeed

از نظر ابعاد و اندازه طول این خودر دقیقاً 4775 میلیمتر، عرض آن 1885 میلیمتر و ارتفاع آن 1706 میلیمتر است و فاصله بین دو محور اکسید 2800 میلیمتر است. با این ارقام می‌توانید ابعاد آن را با خودروهایی نظیر هیوندای سانتافه و یا کیا سورنتو مقایسه کنید.

آنچه چری روی این خودرو بسیار مانور داده، سیستم هوشمند Baidu Apollo IOV است که می‌تواند دستوراتی صوتی راننده، تشخیص چهره هوشمند، نظارت بر خستگی و خواب آلودگی راننده، و چند عملکرد دیگر را داشته باشد اما معلوم نیست این امکانات در نسخه عرضه شده به ایران وجود داشته باشد یا خیر.

صفحه نمایش وسط داشبورد میانی، 10.25 اینچی است و با رزولوشن 1920x720 توانایی نشان دادن سیستم ناوبری را دارد. البته لازم به ذکر است که چری اکسید TXL به سیستم‌های جدید دیگری همچون دوربین 360 درجه، کروز کنترل انطباقی، فرمان برقی، روکش چرمی صندلی‌ها و یا رینگ‌های 19 اینچی نیز مجهز است اما مشخص نیست در نهایت مدیران خودرو این لوکس چینی را با چه سطح امکاناتی به بازار عرضه خواهد کرد.

کابین چری اکسید

کابین چری اکسید

اما به مهم‌ترین فاکتور یعنی قیمت چری اکسید TXL می‌رسیم. قیمت این خودرو در بازار چین نیز آنچنان ارزان نیست و حدود 150 هزار یوان قیمت دارد. البته قیمت جهانی اکسید حدود 18700 دلار اعلام شده پس باید منتظر عرضه لوکس‌ترین شاسی‌بلند مدیران خودرو و البته با رکورد قیمتی باشیم که شاید آن را به یکی از گران‌ترین شاسی‌بلندهای چینی بازار تبدیل کند. اما هر آنچه باشد باید فعلاً منتظر گذر این شرکت از بروکراسی طولانی و اخذ مجوزهای مختلف برای عرضه این خودرو باشیم و ببینیم در نهایت چری اکسید TXL با چه مشخصات و سطح امکاناتی به بازار عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

14 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/18
همه چیز به کنار
دسته دنده رو (:
1398/7/21
این ماشین در حد های همون سانتافه و رنو کلوس هست ماشین جدید جک sc9 با ولوو xc90 مقایسه میشه
1398/7/18
با سلام ‌و خسته نباشید یه جوری میگید چری اکسید وارد میشود ایا ؟انگار لامبورگینی هست بازار گرمی بیخودی نکنید اره وارد میشود خوبم وارد میشود عکس ها مشخص هست با برنامه ریزی گرفته شده نه تصادفی،لطفا چاپ کنید ادمین
1398/7/18
البته اینکه در ایران دیده شده به معنی قصد تولید در داخل نیست.معمولا خودروسازان خودروهای جدید را در کشورهای مختلف تست می کنند تا با کارکرد و نقاط ضعف و قوت در محیطهای مختلف آشنا بشن.
1398/7/20
الان قراره این لگن 21 هزار دلاری رو چند بدن حتما 600 میلیون ؟؟؟ یعنی گرون فروش تر و دزد تر از این شرکت هیجایی نیست ، با یه سرچ ساده میتونین ارزش لگن هایی که داره میفروشه رو ببینید
1398/7/22
به نظر من از لگن های کره ای که فقط الکی اسب بخار زیاد میکنن ولی بدون بازده بهتره
1398/7/29
تازه به این فکر کن که نسخه ۲۱ هزار دلاریش نسخه فول هست که تو اروپا میدن. ایران همیشه نصف آپشناشم بر میداره.
1398/8/7
خداییش لگن نیست این بدبختا چی کار کنن دیگه که ما ایرانیهای اعتماد به سقف بهشون نگیم لگن چینی
1398/7/21
الله اکبر!خداییش کی خیال میکرد چری از مدل جاروبرقی شکل QQ و فالوین(315 هاچبک)طی یکدهه یهو برسه به اینجایی که عملا تنه به تنه کره ایهای پرمدعا بزنه؟؟!!؟؟
هنوزم من و توی ایرانی با بیرژامه راه راه جلوی تلویزیون میشینیم تخمه آفتابگردان میشکنیم و محصولات چینی رو بی کیفیت میدونیم:=)))
1398/8/9
بهتر بود ک روکش صندلی و داخل اتاق هم 2 رنگ بود و کمی اسپرت تر
1398/8/11
واقعا عالی.. و بهتره یکم دست از این حرفا که میگیم لگن ساخت چین و این چیزا دست بر داریم خدایش چین داره خوب پیش میره و داره پا به پای کره ایی ها میاد جلو و میزنه جلو. حالا یه موقعی بی کیفیت تولید میکردن اونم تولید کننده های ما چون میخواستن پول زیاد ندن میرفتن چین و کیفیت پایین میاوردن و ذهن مردم را نسبت به چین خراب کردن والا در اروپا و امریکا بیشترجنساشون ساخت چین و با کیفیت خوب هست. ما تو ایران هنوز تو فکر این هستیم پراید را تولید کنیم یا نه!!!
1398/8/19
آخه مگه اروپاييا ديوونن بيان ٢١ هزاردلار بدن اينو بخرن اونجا انقد ماشين شاسيه با كيفيت هست كه بدون پيشپرداخت و از دم قسط بدن كه اين آشغالو سوار نميشن 😂
1398/9/8
سلام ودرودخدمت شمادوست محترم..
جناب شمااگه تشریف ببریداروپاخودتون ازنزدیک شاهدیه چیزهایی میشیدکه این حرفتون روپس میگیرید.
همین خودروهایی که شماوامسال شما لگن فرض میکنید، من خودم به شخصه تواروپادیدم وعالی هستند،واقعایه قشرخیلی زیادی هم دارن استفاده میکنن وراضی هستن. قرارنیست که الان پرایدتولیدداخل ماهستش، همه ماپرایدسوارشیم، به اندازه وضع وتوان شخصی وبنابه نوع استفادشون اونجاماشین خریداری میشه وکمترکسی هست که به فکرکلاس وپز دادن باشه.
1398/11/30
دقیقاً همینو میخواستم بگم. 21 هزار دلار مگه کم پوله که کسی برای این ارابه خرج کنه؟ با همین قیمت بهترین برندهای خودروسازی رو اونجا میشه خرید. حالا چهارتا آپشن اینو نداشته باشه. مردم اروپا و آمریکا برعکس ما بیشتر به اعتبار و سابقه برند اهمیت میدن تا چند تا آپشن گول زننده. به عنوان مثال یکی از کراس اور های پُر فروش بازار آمریکا، سوبارو فارستر ـه که همیشه برام سوال بود با وجود زشت بودن و قدیمی بودن طراحی این خودرو، چطور جزو پر فروش ترین هاست که توی یک برنامه تلویزیونی دیدم قابلیت های فنی، استهلاک پایین، فضای مناسب بار و از همه مهم تر قابلیت اطمینان به این برند رو مهم ترین دلیل فروش بالای اون عنوان شد.