موضوعات داغ

نگاهی به شرایط و قیمت پژو 207 صندوقدار در بازار آزاد + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
از زمان ورود پژو 206 به بازار ایران در اوایل دهه هشتاد، این خودرو به تدریج جای پای خود را در صنعت خودروی کشورمان محکم کرد و امروز شاهد آن هستیم که پلتفرم و پیشرانه این خودرو، معروف به TU5‌، تبدیل به پایه و اساس محصولات بسیاری در ایران خودرو شده است. در حال حاضر، علاوه بر پژو 206 و پژو 206 صندوقدار ، خودروهایی نظیر رانا ، پژو 207 ، پژو 207 صندوقدار ، پژو پارس ال ایکس و دانگ فنگ H30‌ کراس، همگی از موتور یا پلتفرم این هاچ‌بک سالخورده فرانسوی استفاده می‌کنند. با توجه به شرایط نه چندان مناسب خودروسازی ایران در دو دهه گذشته، طبیعی است که انتظار داشته باشیم تا ایران خودرو، جای خالی محصولات خود را با ارایه پوسته‌هایی جدید بر روی موتور و پلتفرم پژو 206 پر کند. آخرین حاصل کار ایران خودرو در این زمینه، پژو 207 صندوقدار است.
ظاهر پژو 207 صندوقدار ، حاصل سیر تغییرات متعددی است که بر روی ظاهر نسخه اصلی، یعنی پژو 206 اعمال شده است. تمامی این تغییرات و فیس لیفت‌ها، شامل عوض شدن چراغ‌ها و تعویض سپرها یا اضافه شدن صندوق عقب، تنها برای مدتی در دید بینندگان و مشتریان، جذابیت داشته‌اند و پس از مدتی، عدم تناسبی که برای چهره پژو 206 به همراه آورده‌اند، موجب ایجاد وجهه منفی برای ظاهر آنها شده است. پژو 207 صندوقدار نیز از این قاعده مستثنی نیست و طراح این نسخه، که پیش از ایران در چین نیز عرضه می‌شد، موفق به متعادل نشان دادن خودرو نشده است.

پژو 207

پژو 207

همان‌طور که گفتیم، پژو 207 صندوقدار نیز همانند نسخه هاچ‌بک خود، از موتور TU5‌ بهره می‌برد که در از ابتدای دهه نود و با اعمال تحریم‌های خودروسازی، ایرانیزه شده است. این پیشرانه در نسخه‌های ایرانیزه نسبت به نسخه‌های قدیمی، عمر بسیار کوتاه‌تر و مصرف سوخت بالاتری را از خودش به ثبت می‌رساند و لازم است تا دقت لازم را در نگهداری از این پیشرانه داشته باشید، علاوه برآن، وقوع انواع و اقسام عیوب الکترونیکی و یا سوختن سنسورها، مشکلی رایج در این نسخه‌ها محسوب می‌شود و بهتر است تا همواره آماده برخورد با این مسائل باشید. علاوه بر پیشرانه، گیربکس این خودروها نیز با نسخه‌های قدیمی در تیپ دنده‌ای تفاوت دارد و در تیپ اتوماتیک نیز شاهد استفاده از همان جعبه دنده اتوماتیک چهار سرعته AL4‌ هستیم که از تکنولوژی فوق العاده قدیمی بهره می‌برد. این گیربکس هماهنگی کاملی نیز با موتور TU5 ندارد و با افزایش دما و استهلاک دچار وقفه و تاخیر و ضربه می شود.
برنامه توسعه پژو 207 صندوقدار، مربوط به چند سال پیش می‌شود که در آن زمان، خودروهای چینی اقتصادی با تکیه بر آپشن‌های رنگارنگ خود، بازار محصولات ایران خودرو را به خطر انداخته بودند. از همین رو، ایران خودرو در پژو 207 هاچ‌بک و صندوق‌دار، انبوهی از آپشن‌ها و امکانات را قرار داده تا بتواند با رقبای چینی خود، که هم اکنون قیمت‌هایی فضایی پیدا کرده‌اند، رقابت کند. اما این امکانات چندان مناسب حال کاربر رفتار نمی‌کنند. برای مثال، پس از هربار روشن کردن خودرو، سیستم مالتی مدیا با حداکثر ولوم ممکن روشن می شود یا کولر پس از روشن شدن، در بالاترین درجه فن شروع به کار می‌کند. کیفیت مواد استفاده شده در داشبورد نیز تعریفی ندارد و پلاستیک خشک سرتاسر کابین را فرا گرفته است و تنها اضافه شدن یک صفحه نمایش به کابین، اندکی تنوع به آن می‌افزاید. با وجود انتقادات گسترده‌ای که به پژو 207 صندوقدار داشتیم، این محصول همانند پژو 206 صندوقدار، از هندلینگ و ترمز خوبی بهره‌مند بوده و در مواردی حتی بهتر از رقبای چینی‌اش ارزیابی می‌شود.

پژو 207

پژو 207

پژو 207 صندوقدار در ابتدا با قیمت حدودا 130 میلیون تومانی وارد بازار شد که شدیدا ارزش خرید آن را زیر سوال می‌برد، اما خروج خودروهای اتوماتیک دیگر از خط تولید، نظیر رنو ساندرو یا تندرپلاس ، و فروکش نسبی قیمت‌ها در ماه‌های اخیر، موجب شده است تا این محصول اتوماتیک، کمی مورد توجه قرار بگیرد. در این بازه قیمتی، خرید یک خودرو اتوماتیک صفر کیلومتر کار راحتی نیست و البته با توجه به این مزیت، باید در نظر داشته باشید که ایرادات مکرر فنی که برخی از آنها غیر قابل پیش‌بینی هستند، شما را به نمایندگی‌ها خواهند کشاند. در جدول زیر، نگاهی به قیمت پژو 207 صندوقدار در بازار آزاد داشته‌ایم که شما را دعوت به مشاهده آن می‌کنیم:

سالکارکردرنگوضعیت بدنهقیمت
1398صفر کیلومترسفیدبدون رنگ139 میلیون تومان
1398صفر کیلومترسفیدبدون رنگ138 میلیون تومان
139710,500 کیلومترسفیدبدون رنگ129 میلیون تومان
13975,000 کیلومترسفیدبدون رنگ126 میلیون تومان

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/7/24
همین مونده 130 تومن بدی 206 مخفی با موتور سشوار چینی ، ایرانی بخری خخخخخ