موضوعات داغ

پنج نفربر زره‌پوش که ممکن است وانت تسلا شبیه آن‌ها باشد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به اطلاعاتی که ایلان ماسک مدیرعامل تسلا درباره وانت تسلا منتشر کرده، تصمیم گرفتیم کمی این اطلاعات را با دقت بیشتر بررسی کنیم. ماسک گفته وانت تسلا اصلا شبیه تصاویری که تاکنون در اینترنت دیده‌ایم نیست، بلکه شبیه نوعی نفربر زره‌پوش از آینده خواهد بود. ماسک در این باره می‌گوید:
سایبرتراک اصلا شبیه تصاویری که طی این مدت در اینترنت منتشر شده نیست. این وانت بیشتر ظاهری شبیه یک نفربر زره‌پوش متعلق به آينده دارد.
حالا که این اطلاعات جدید درباره وانت تسلا منتشر شده، نگاهی به پنج نفربر زره‌پوش برتری خواهیم داشت که ممکن است ظاهر وانت تسلا شبیه آن‌ها باشد.
AMV
پاتریاAMV طی همکاری با نیروی دفاعی سوئد ساخته و در سال ۲۰۰۱ از آن رونمایی شد. نسخه جدیدی از این نفربر زره‌پوش عرضه شده، اما AMV اصلی هنوز محبوبیت زیادی دارد. این مدل در کشورهایی مثل کرواسی، لهستان و اسلوونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
AMV

AMV


Boxer
باز هم شاهد این نمای جلویی آشنا هستیم. باکسر یکی از جدیدترین نفربرهای زره‌پوش دنیاست. این مدل توسط آلمان و هلند ساخته شده است. نکته جالب اینجاست که این مدل یک وسیله نقلیه با کاربردهای مختلف است. از آن می‌توان به عنوان حامل پیاده‌نظام، آمبولانس و حامل لوازم و سلاح استفاده کرد. آيا حالت چندکاربردی بودن چیزی است که تسلا قصد استفاده از آن را دارد؟
Boxer

Boxer


Piranha V
این مدل نمای جلویی متفاوتی با بقیه دارد، اما هنوز هم شبیه دیگر مدل‌های این لیست است.
پیرانا V در سال ۲۰۱۰ رونمایی شده است. از این مدل در موناکو و کشورهایی مثل دانمارک، رومانی و اسپانیا استفاده می‌شود.
Piranha V

Piranha V


Terrex
در این مدل هم شاهد نمای جلویی تقریبا صاف هستیم. به نظر می‌آید این نما در خودروهای نفربر ارتشی جا افتاده است. این ترکس متعلق به سنگاپور و یکی از پیشرفته‌ترین نفربرهای زره‌پوش دنیاست. این مدل از سال ۲۰۰۶ به نیروهای نظامی سنگاپور پیوسته است. از این مدل می‌توان در خشکی و آب استفاده کرد.
Terrex

Terrex


Patria AMX XP
همان‌طور که متوجه شدید، تمام این خودروهای نظامی جدید نمای جلویی صاف و عجیبی دارند که آن‌ها را شبیه وانت تسلا کرده است. پاتریا AMV XP نسخه جدیدتر، پیشرفته و بهتر پاتریا AMV است که هم‌اکنون لقب یکی از بهترین نفربرهای زره‌پوش دنیا را به خودش اختصاص داده است. عبارت XP در اینجا به معنای فضای بار بیشتر و ایمنی و عملکرد بهتر است. این مدل در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد. پاتریا AMV XP مورد توجه اسلواکی قرار گرفت و ۸۱ نسخه از آن تا سال ۲۰۲۴ به این کشور ارسال خواهد شد.
Patria AMX XP

Patria AMX XP

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد