موضوعات داغ

نسل چهارم تویوتا یاریس معرفی شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
به دنبال تصاویری لو رفته در روز گذشته، کمپانی خودروسازی تویوتا رسما از کوچک ترین عضو خانواده خود در نسل چهارم رونمایی کرد. تویوتا یاریس با مشخصات نیمه اروپایی و نیمه ژاپنی حالا وارد نسل چهارم خود شده است و اولین دریافت کننده پلتفرم نسل جدید TNGA با مدولار جدید GA-B خواهد بود که باعث شده بهبودهای قابل توجهی در این خودروی هاچ بک کوچک در زمینه های مختلفی از جمله طراحی ظاهری جذاب تر، مشخصات فنی، فناوری های بکار رفته در آن، تجربه رانندگی بهتر و همچنین ایمنی بیشتر در کنار کاهش وزن 50 کیلوگرمی داشته باشد.
تویوتا یاریس در نسل جدید خود طول و ارتفاع کمتری دارد و به ترتیب 5 میلی متر از طول خود و همچنین 40 میلی متر از ارتفاع خود را نسبت به نسل قبل از دست داده است، با این حال کمپانی خودروسازی تویوتا حدود 50 میلی متر فاصله بین دو محور آن را افزایش داده و همچنین 50 میلی متر به عرض آن اضافه کرده است تا فضای بیشتری در اختیار سرنشینان داخل کابین خود قرار دهد و از طرفی دیگر آیرودینامیک بهتری با کاهش ارتفاع خود داشته باشد. البته مشتریان تویوتا یاریس نباید نگران ارتفاع سر خود باشند، زیرا تویوتا برای جبران کاهش ارتفاع 40 میلی متری اتومبیل، صندلی های آن را در ارتفاع کمتری نصب کرده است تا کاهش ارتفاع اتومبیل در داخل کابین و بر روی سرنشینان احساس نشود.

نسل چهارم تویوتا یاریس

نسل چهارم تویوتا یاریس


در ظاهر تویوتا یاریس تغییرات اساسی دریافت کرده و همین موضوع باعث جذابیت چندین برابری آن نسبت به گذشته شده است که می توانید جزییات بیشتر آن را در گالری تصاویر خودروبانک شاهد باشید، اما چیزی که در این خودرو با نگاه کردن نمی توان فهمید، مشخصات فنی آن خواهد بود که متشکل از یک پیشرانه 1.5 لیتری در سیستم محرک هیبریدی دینامیکی و همچنین موتورهای بنزینی 1.5 لیتری و 1 لیتری سه سیلندر می شود. سیستم محرک هیبریدی اتومبیل هم نسل چهارم این سیستم به شمار خواهد رفت که نمونه های بزرگ تر آن با موتورهای 2 لیتری و 2.5 لیتری بر روی سه خودروی تویوتا کرولا هیبریدی، تویوتا کمری هیبریدی و همچنین تویوتا راوفور هیبریدی مورد استفاده قرار گرفته است.
همانطور که گفتیم، سیستم محرک هیبریدی اتومبیل متشکل از یک موتور 1.5 لیتری بنزینی با چرخه اتکینسون در کنار یک موتور الکتریکی 79 اسب بخاری، نیرو گرفته از مجموعه باتری های لیتیوم یون بزرگ و سبک وزن خواهد بود که شرکت خودروسازی تویوتا در رابطه با آن ادعا می کند حدود 15 درصد کارایی بیشتری نسبت به قبل داشته و باعث کاهش مصرف سوخت و تولید گازهای آلاینده به مقدار 20 درصد خواهد شد.

نسل چهارم تویوتا یاریس

نسل چهارم تویوتا یاریس


به گفته سازندگان، خودروی نسل جدید تویوتا یاریس به گونه ای طراحی شده است تا در کلاس خود ایمن ترین خودرو در جهان باشد و در این رابطه سیستم های مختلفی از جمله کروز کنترل هوشمند ترافیکی با برد کامل، سیستم هشدار خروج از جاده و نگهداری اتومبیل بین خطوط، کیسه هوای مرکزی برای حفاظت از برخورد سر سرنشینان جلو به یکدیگر هنگام تصادف در ضربات جانبی و... بر روی تویوتا یاریس نسل چهارم مورد استفاده قرار گرفته است.
تویوتا این اتومبیل را در فرانسه برای تامین بازارهای اروپایی و همچنین در ژاپن برای تامین بازار آسیا تولید خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد