موضوعات داغ

رونمایی از مدل مفهومی لکسوس در نمایشگاه توکیو، حرکت به سوی برقی سازی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
روز گذشته، لکسوس در جریان نمایشگاه خودرو توکیو، از مدل مفهومی جدید خود، موسوم به لکسوس LF-30 رونمایی کرد. این مدل خودرویی تمام الکتریکی است و به سرآغازی برای تولید محصولات الکتریکی برند لکسوس تبدیل خواهد شد. با وجود آن‌که لکسوس این مدل مفهومی را خودرویی هیبریدی نام نهاده، اما در عمل تنها چهار موتور الکتریکی بر روی چرخ‌ها نصب شده‌اند و خبری از موتور درون‌سوز نیست. این چهار موتور در کنار یکدیگر، مجموع قدرتی برابر با 536 اسب بخار و گشتاوری برابر 700 نیوتون متر تولید می‌کنند، که برای رساندن خودرو از حال سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت، در 3.8 ثانیه کفایت می‌کند. اگر وزن 2300 کیلوگرمی خودرو را در نظر داشته باشید، متوجه خواهید شد که مدل مفهومی لکسوس LF-30 بسیار سریع است.
 مدل مفهومی لکسوس

مدل مفهومی لکسوس

بخشی از وزن دوهزار و سیصد کیلوگرمی خودرو، مربوط به پکیج باتری‌های 110 کیلووات ساعتی خودروست که در کف خودرو قرار گرفته‌اند و مرکز ثقل پایدارتری را برای خودرو فراهم کرده‌اند. این باتری‌ها قادر هستند تا بردی برابر 500 کیلومتر مطابق چرخه WLTP برای خودرو فراهم کنند. ظاهر مدل مفهومی لکسوس بسیار زیباست و طرح جالب چرخ‌ها، مفهوم حرکت و انرژی را به بیننده القا می‌کند. لکسوس می‌گوید درهای بازشو رو به بالا، عبور جریان هوا را بهبود بخشیده و به خنک شدن موتورها کمک می‌کند.
این مدل مفهومی قابلیت رانندگی خودران دارد و در این حالت، صندلی‌ها رو به عقب چرخیده و فرمان نیز جمع می‌شود. برای مسافران جلویی، نمایشگرهای مختلفی در نظر گرفته شده که و مسافران صندلی‌های عقب نیز می‌توانند با استفاده از ویژگی واقعیت افزوده قرار گرفته بر روی سقف، سرگرم شوند. از آن‌جایی که لکسوس LF-30 قرار نیست به تولید انبوه برسد، محفظه بار در قسمت عقبی پنهان شده و گویا با یک وسیله نقلیه از فیلم جنگ ستارگان روبرو هستیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد