موضوعات داغ

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو: احتمالا از سال آینده واردات خودرو آزاد می شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
مهدی دادفر، دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو با اشاره به ممنوعیت واردات اتومبیل تا پایان سال جاری، احتمال آزاد شدن واردات خودرو از سال آینده را بسیار بالا دانست. چندی پیش دبیر انجمن واردات کنندگان اتومبیل اعلام کرد که واردات خودرو تا پایان امسال همچنان ممنوع خواهد بود، اما احتمالا از سال آینده واردات خودروهای خارجی به کشور آزاد شود. علاوه بر این طبق دستورالعمل ابتدای امسال هیئت وزیران، در کتاب مقررات صادرات و واردات سال 98 حداقل و حداکثر تعرفه واردات تغییری نکرده است و تنها برخی استثناها مثل تعرفه 4 و 100 درصدی حذف شده و تعرفه خودرو تغییری پیدا نخواهد کرد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از تجارت نیوز، مهدی دادفر در ادامه صحبت های خود به این موضوع اشاره کرد که باتوجه به حداقل تعرفه 5 درصدی کالا و همچنین سقف 55 درصدی آن، اگر تصمیمی برای لغو ممنوعیت ثبت سفارش خودرو گرفته شود، واردات خودرو نیز با حداقل تعرفه 5 درصد و حداکثر تعرفه 55 درصدی انجام خواهد شد و در این رابطه دولت نباید تعرفه بالاتری برای واردات خودرو لحاظ کند که پیش از این برای خودروهای 2000 تا 2500 سی سی تعرفه واردات به 95 درصد هم رسیده بود.
مهدی دادفر در رابطه با تعرفه واردات خودرو اضافه می کند که در حال حاضر تعرفه واردات خودرو تغییری نکرده است و خودروهای خارجی در صورت آزاد بودن واردات می توانند با تعرفه 55 درصدی به کشور وارد شوند. ولی واردات خودرو تا پایان سال جاری ممنوع است و دولت هم می بایست در سال جدید تکلیف وارد کنندگان اتومبیل را مشخص کند، چرا که ممنوعیت های یکطرفه باعث از بین رفتن سرمایه مردم و همچنین فرار سرمایه گذاران خواهد شد و در حال حاضر چیزی که مشخص است، احتمالا از سال آینده بار دیگر واردات خودرو به کشور آزاد خواهد شد. هرچند باتوجه به اینکه فرصت زیادی تا پایان سال جاری باقی نمانده، تمام تلاش ما برای آزاد کردن خودروهای مانده در گمرک خواهد بود.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان صحبت های خود به ماشین های هیبریدی نیز اشاره کرد و افزود که فعلا خبری از واردات خودروهای هیبریدی نیست و این موضوع در هاله ای از ابهام است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد