موضوعات داغ

راهکارهای حمل بار با هواپیما

عکس مطلب اول
به طور کلی دو روش حمل بار با هواپیما به خارج از کشور وجود که شامل کارگو و فریت بار است. کارگو روش ارسال بار مخصوص تجار و شرکت های بازرگانی است که به صورت تخصصی توسط هواپیماهای مخصوص انجام می شود. فریت بار با کارگو کاملا متفاوت است و مخصوص مسافران، دانشجویان و مهاجرانی است که می خواهند بارها و وسایل منزل و سایر لوازم شخصی خود را به خارج از کشور ارسال کنند. با توجه به آنکه هر مسافر هواپیما تنها می تواند مقدار بار محدودی را با خود حمل کند از این رو بهتر است که حمل بار را با روش فریت بار انجام دهد.
مفهوم فریت بار
منظور از فریت بار حمل و نقل و جابجایی کالاها در نقاط مختلف دنیا به روش های مختلف می یلشد. فریت بار می تواند به صورت زمینی، ریلی وهوایی انجام شود. به عبارتی دیگر فریت بار به معنی جابجایی و انتقال خرده بار مسافری یا تجاری به نقاط مختلف دنیا با استفاده از هواپیما می باشد. توجه داشته باشید اگر قصد استفاده از این روش را دارید باید پیش از خرید بلیط هواپیما تمامی مراحل فریت بار را انجام دهید.
مراحل حمل بار به خارج از کشور به صورت فریت بار
• تحت کارشناسی یا بررسی قرار دادن بار به صورت حضوری یا غیر حضوری
• انتخاب یک شرکت هواپیمایی مناسب و بسته بندی بارها مطابق قوانین آن شرکت
• بارگیری و ارسال بار به پایانه فریت بار فرودگاه
• مراقبت از بارها و جعبه های چوبی با سم پاشی و تسمه کشی
• صدور بارنامه و تعیین قیمت
• امکان پیگیری بار پس از ارسال آن به کشور مقصد

نحوه دریافت بارهای ارسال شده در کشور مقصد

فریت هوایی

فریت هوایی

پس از ارسال بار به خارج از کشور و رسیدن آن ها به فرودگاه مقصد شخصی که نام او در قسمت گیرنده بار ذکر شده است به راحتی می تواند با در دست داشتن مدارک به گمرک فرودگاه مراجعه نماید و نسبت به دریافت بارهای ارسالی اقدام کند. توجه داشته باشید که فرودگاه مقصد تنها تا 48 ساعت بابت کالاهای شما حق انبارداری نمی گیرد و در صورتی که در این مدت زمان نتوانید برای دریافت بارهای خود اقدام کنید باید هزینه ای را برای انبار داری بپردازید. به همین دلیل است که توصیه می شود که برنامه ریزی و خرید اینترنتی بلیط هواپیما را به صورتی انجام دهید که قبل از رسیدن بارها به مقصد خودتان در آنجا حضور داشته باشید به جز مواردی که دریافت کننده کالاها شخص دیگری است.
هزینه حمل بار به خارج از کشور
با توجه به آنکه مسافران هواپیما نمی توانند بیشتر از یک مقدار تعیین شده در سفرهای خود بار به همراه داشته باشند( معمولا هر نفر 25 کیلوگرم) و برای به همراه داشتن بار بیشتر باید هزینه سنگینی را به عنوان اضافه بار پرداخت نمایند، بهتر است از فریت بار استفاده نمایند تا بدون هیچگونه محدودیتی بتوانند با پرداخت کمترین هزینه وسایل منزل و سایر بارهای خود را به خارج از کشور ارسال کنند.
هزینه حمل بار با استفاده از فریت بار معمولا بر اساس شهر مقصد، نوع ایرلاین، وزن و حجم بار، خدمات جانبی و نحوه بسته بندی تعیین می شود. البته توجه داشته باشید که هر یک از کشورهای خارجی هزینه متفاوتی بابت فریت بار و هزینه های فرودگاهی و انبار داری دریافت می کنند به همین دلیل هزینه فریت بار به کشورهای مختلف یکسان نیست.
مدارک لازم جهت ارسال بار به خارج از کشور

فریت هوایی

فریت هوایی


• کپی پاسپورت گیرنده و فرستنده بار
• کپی کارت ملی گیرنده و فرستنده
• لیست بسته بندی های ارسالی و ابعاد بسته ها
• آدرس فرستنده و گیرنده بار به همراه شماره تماس و کد پستی
کالاهای که برای ارسال با هواپیما مجاز هستند
• تمامی وسایل منزل، لوازم خانگی، وسایل شخصی و مبلمان که دارای بسته بندی مناسب هستند.
• تمامی مواد خوراکی جامدی که به صورت بهداشتی بسته بندی شده اند
• انواع فرش ماشینی البته با متراژ محدود در حد مصرف شخصی
• فرش دست باف که دارای مجوزهای مربوطه باشد
• کتاب و جزوه
• تجهیزات رستورانی یا فروشگاهی و آلات موسیقی مانند پیانو و گیتار
• سیسمونی نوزاد و سرویس جهیزیه
کالاهای ممنوعه در ارسال بار با هواپیما
برخی از کالاها و وسایل را به دلیل خطرات احتمالی که دارند نمی توان با هواپیما به خارج از کشور ارسال نمود و ایمنی پرواز را کاهش می دهند. از جمله این کالاها می توان به شامپو، نرم کننده ها، عطر، ادکلن و اسپری، مواد آرایشی، شربت، آبلیمو، سرکه، الکل، ترشیجات، کپسولهای گاز، باتری های موجود در اسباب بازی ها، مواد اسیدی و خورنده، مواد آتش زا اشاره نمود.
علاوه بر موارد ذکر شده از نظر قانون جمهوری اسلامی ایران و گمرک خروج اشیا عتیقه و قیمتی، کتاب های خطی و چاپ سنگی،طلا و نقره، قطعات خوشنویسی شده، سنگ های قیمتی، اسلحه و تجهیزات نظامی، اشیای تاریخی که جز میراث فرهنگی محسوب می شوند از کشور ممنوع می باشد همچنین انواع فیلم، سی دی ، نوار را فقط در صورتی می توان به خارج از کشور ارسال نمود که دارای مجوز وزارت ارشاد باشند.
بیمه بار فریت هوایی
تمامی بارهایی که به صورت فریت مسافربری یا استفاده از هواپیما به خارج از کشور ارسال می شوند تا سقف 20 دلار بیمه هستند اما در مواردی که ارزش بار بیشتر از این مقدار است صاحب بار می تواند برای دریافت بیمه جداگانه اقدام نماید تا در صورتی که هرگونه خسارتی به کالاهایش وارد شود بتواند درخواست پرداخت خسارت نماید. البته توجه داشته باشید تنها در صورتی خسارت به فرد تعلق می گیرد که تمامی اصول بسته بندی به درستی رعایت شده باشد.
سایر روش های حمل بار
علاوه بر روش هوایی حمل بار روش های دیگری نیز وجود دارد که برای ارسال کالاهایی که نمی توان آن ها را با هواپیما ارسال نمود استفاده کرد مانند روش ریلی. برای این منظور کافیست با تهیه بلیط قطار باربری و بسته بندی های لازم و تمامی مراحل ذکر شده در بالا بار مورد نظر خود را به شرکت های حمل و نقلی که در زمینه خدمات ریلی فعالیت دارند تحویل دهید تا بار شما را به خارج از کشور ارسال نمایند.
تهیه بلیط
معمولا افرادی که قصد مهاجرت دارند یا دانشجو هستند همزمان با ارسال بار خودشان نیز قصد دارند به مقصد مورد نظر سفر کنند. برای همین منظور با مراجعه به وب سایت های ارائه دهنده بلیط اقدام به تهیه بلیط می کنند. توجه داشته باشید که وب سایت های ارائه دهنده بلیط تنها در زمینه بلیط هواپیما فعالیت ندارند بلکه معمولا بلیط قطار و اتوبوس را نیز ارئه می دهند. به عنوان مثال فردی که قصد سفر به اصفهان را دارد به راحتی می تواند از طریق همین وب سایتی که بلیط هواپیما برای سفر مورد نظر خود را در هفته آینده رزرو نموده ، بلیط قطار اصفهان را خریداری نماید و مسافرتی کوتاه به زادگاه خود داشته باشد.
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد