موضوعات داغ

ماجراجویی کم‌هزینه و کم دردسر با آمیکو آسنا دوگانه‌ سوز!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تجربه حضور در آفرود، یکی از تفریحاتی است که به تازگی در کشور ما رواج پیدا کرده و روز به روز بر هواداران این فعالیت مفرح، افزوده می‌شود. اکثر خودروهایی که در تجربیات و سفرهای آفرودی مورد استفاده قرار می‌گیرند، محصولاتی مربوط به دو یا سه دهه پیش هستند که زمانی در کارخانجات خودروسازی کشورمان به تولید می‌رسیدند. خودروهایی همچون نیسان پاترول، نیسان پیکاپ و نیسان رونیز، در کنار قدیمی‌ترهای این رشته، نظیر نسل‌های مختلف تویوتا لندکروزر یا نیسان سافاری، بار اصلی تفریحات آفرودسوارها را در سال‌های اخیر به دوش کشیده‌اند.
خودروهای وارداتی دو دیفرانسیل، گران‌تر از آن هستند که برای چنین تفریحات پرخطری مورد استفاده قرار گیرند، از سوی دیگر نیز در خودروسازی‌های کشور، تولید شاسی‌بلندها چندان مورد اقبال نبوده است. پس از توقف تولید پاژن در مرتب خودرو و نیسان رونیز در پارس خودرو، محصولی در حد و اندازه خودروهای یاد شده توسط شرکت‌های داخلی به تولید نرسیده است. خودروهایی همچون رنو کولئوس و نیسان قشقایی (تولید یا واردات توسط پارس خودرو) یا لندمارک V7 (تولید توسط گروه بهمن) هیچ‌گاه قادر به حضور گسترده در بازار نشدند. حال شرکت آمیکو می‌خواهد با عرضه پیکاپ آمیکو آسنا در سگمنتی محدود و مهجور، شانس خود را در این بازار امتحان کند.

آمیکو آسنا

آمیکو آسنا

آفرود حرفه‌ای بسیار پرخرج است و خودروهای مورد استفاده به این منظور، استهلاک بسیار بالایی دارند. علاوه برآن، اکثر خودروهای آفرودی مورد استفاده در ایران، محصولاتی فرسوده هستند و هزینه‌ای دوبرابر را بابت قطعات مصرفی و سرویس‌های دوره‌ای طلب می‌کنند، در کنار اینکه در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر نیاز به سرویس دارند. اما در این شرایط، افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن نیز خرج‌های اضافه‌ای را علاقمندان به آفرود تراشیده است. اکثر خودروهای یاد شده، از پیشرانه‌هایی با تکنولوژی بسیار قدیمی استفاده می‌کنند، به همین دلیل به طور طبیعی مصرف سوخت بالایی را ثبت می‌کنند. در کنار آن، استفاده مکرر و چندین ساله از آفرودرهای کهنسال، آن‌ها را مستهلک کرده و این مورد نیز باعث افزایش بیشتر مصرف سوخت آن‌ها می‌شود.
بسیاری از علاقمندان و طرفداران آفرود، برای حل این مشکل، اقدام به دوگانه سوز کردن خودروهای خود کرده‌اند. سوخت جایگزین، معمولا گاز مایع یا LPG بوده و نصب سیستم گازسوز، در تعمیرگاه‌های متفرقه صورت می‌گیرد. این سیستم در کنار بازدهی خوبی که نسبت به سوخت CNG ارایه می‌دهد، خطرات و ریسک بیشتری را نیز به همراه دارد. اما با سه برابر شدن قیمت بنزین و به تبع آن، سه برابر شدن هزینه‌های یک سفر آفرودی، چاره‌ای جز یافتن سوخت جایگزین برای خودرو نیست. در این وضعیت، آمیکو آسنا با ارایه سیستم دوگانه سوز و سازگاری با سوخت CNG، کمک شایانی به علاقمندان آفرود هدیه می‌دهد.

آمیکو آسنا

آمیکو آسنا

همان‌طور که قبلا و در سایر مقالات گفته شده، پیشرانه نصب شده بر روی آمیکو آسنا، موتور 4G69 میتسوبیشی است که سال‌هاست در خودروهای شاسی‌بلند، مورد استفاده قرار می‌گیرد و به واسطه گشتاور قابل قبولش شهرت دارد. این پیشرانه، سازگاری خوبی با سوخت CNG دارد و از این نظر، استهلاک کمتری را به خودرو وارد می‌کند. مخزن CNG قرار داده شده در آمیکو آسنا نیز 90 کیلوگرمی است، به همین دلیل، قادر خواهید بود تا مسیرهای غیرآفرودی با سوخت CNG و مخزن بزرگ آن، به راحتی طی کنید. به دلیل میزان اشتعال کمتر گاز نسبت به بنزین، توصیه می‌شود در مسیرهای آفرودی از سوخت CNG استفاده نکنید، چرا که در این حالت علاوه بر افزایش میزان مصرف سوخت،‌ هیچ‌گاه بازدهی حداکثری موتور را نخواهید داشت. بنابراین با خرید آمیکو آسنا و بهره‌مندی از سیستم دوگانه سوز آن، می‌توانید در هزینه‌های تجربه آفرود خود، به میزان قابل توجهی صرفه جویی کنید. به نوعی می‌توان آمیکو آسنا را سمند EF7 دوگانه سوز در میان خودروهای آفرودی دانست.

آمیکو آسنا

آمیکو آسنا

از سوی دیگر، آمیکو آسنا نسبت به خودروهای معمول آفرودی، از امکانات و تجهیزات بیشتری را در خود جای داده است. دو کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ABS ، EBD و DPR، چراغ روشنایی در روز، سنسور نور، تهویه الکتریکی با کنترل دستی، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، تریم داخلی چرمی و فرمان هیدرولیک، بخشی از امکانات رفاهی و ایمنی آمیکو آسنا را تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر، شبکه نمایندگی‌های آمیکو در سراسر کشور، گستردگی مناسبی دارد. از این رو، بدون آن‌که نگران سرویس‌های دوره‌ای و هزینه‌های سفر آفرودی خود باشید، می‌توانید در هر زمان با مراجعه به مراکز خدمات پس از فروش شرکت آمیکو، خدمات مد نظر خود را دریافت کنید.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/20
از کی تا حالا خرید یه وانت چینی 400 تومنی کم هزینه به حساب میاد که ما خبر نداشتیم؟!؟!
1398/9/20
چرا کارخانجات داخلی خودروی استیشن تولید نمیکنند
1398/9/20
به جا نقد خودرو تبلیغات خودرو منتشر میکنید؟؟واقعا جای تاسف داره