موضوعات داغ

آمار یک دهه تغییرات در صنعت خودرو

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
با پایان دهه و ورود به دهه جدید میلادی، صنعت خودرو با دلیل تحقیقات درباره موتورهای دیزلی، مقررات آلودگی جدید و برکسیت در انگلستان وارد دوران سختی شده است. البته این تغییرات به پیشرفت شرکت‌های خودروساز کمک کرده است. تقاضای زیاد برای خودروهای شاسی بلند شرکت‌های زیادی را تحت تاثیر قرار داده و امروزه خودروها ایمن‌تر بوده و آلودگی هوای کمتری تولید می‌کنند. در تصاویر ضمیمه، تغییرات صنعت خودرو در یک دهه اخیر را مشاهده می‌کنید.
مهم‌ترین سرخط خبرها در دهه گذشته:
دیزل‌گیت
افشای اطلاعاتی در سال ۲۰۱۵ که نشان می‌داد برندهای زیرمجموعه فولکس واگن در تست‌های آلودگی تقلب کرده‌اند شوک بزرگی به صنعت خودرو وارد کرد و باعث کاهش فروش خودروهای دیزلی شد. پس از اخراج چندین مدیر، شرکت فولکس واگن دوباره به پیشرفت خودش ادامه داد.
تسلا
در سال ۲۰۱۰، تسلا شرکت کوچکی بود که فقط یک مدل رودستر تولید می‌کرد. این شرکت به رهبری ایلان ماسک حالا پس از ۱۰ سال به یکی از موفق‌ترین و جنجالی‌ترین شرکت‌های صنعت خودرو تبدیل شده است.
شاسی بلندها
این مدل‌های خاص در دهه قبلی هم محبوب بودند اما طی یک دهه گذشته فروش آن‌ها افزایش قابل توجهی داشته است. امروزه ۴۰٪ خودروهای فروخته شده در اروپا از مدل‌های شاسی بلند هستند.
چین
صنعت خودروی چین حتی با مشکلات اخیرش طی یک دهه گذشته پیشرفت خیلی زیادی داشته است و تعداد خودروهای فروخته شده آن از ۱۳ میلیون در ۲۰۱۰ به ۲۳ میلیون در سال ۲۰۱۹ رسیده است. حتی شرکت چینی جیلی الان صاحب ولوو و لوتوس هم هست.
برندگان و بازندگان یک دهه گذشته:
این آمار براساس بازار بریتانیا از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ منتشر شده است.
برندهای در حال رشد
مرسدس بنز (+۳.۸۸٪)، بی‌ام‌و (+۱.۷۹٪)، آئودی (+۱.۱٪)
کیا (+۱.۵۵٪) و هیوندای (+۰.۶۶٪)
جگوار (۰.۷۷٪+) و لندروور (+۱.۴۷٪)
سیات (۱.۳۵٪+) و اشکودا (+۱.۱۴٪)
داچیا (+۱.۳۳٪)
برندهای در حال نزول
واکسهال (-۵.۰۴٪)
فورد (-۳.۵۹٪)
رنو (-۲.۱۷)، پژو (-۱.۹۱٪) و سیتروئن (-۱.۳۶٪)

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد