موضوعات داغ

با معرفی یک خودروی کانسپت، سونی هم به دنبال سهم خود در بازار خودرو است

عکس مطلب اول
در طول سال های اخیر شرکت های غیرخودروساز متعددی در تلاش برای رسیدن به این بازار بزرگ جهانی بوده اند و پیش از این شاهد حضور کمپانی های بزرگ تکنولوژی در صنعت خودروسازی و یا همکاری آنان با خودروسازان بزرگ جهانی بوده ایم، در این بین می توان به شرکت سامسونگ برای مونتاژ خودرو در کره جنوبی اشاره داشت و یا غول های بزرگ تکنولوژی همچون "گوگل"، "اپل" و یا حتی چینی ها که به دنبال توسعه و ساخت ماشین های خودران هستند. حال اخیرا در نمایشگاه دستاوردهای فناوری جدید CES لاس وگاس آمریکا، کمپانی سونی هم به نوبه خود تلنگری به دنیای خودرو زده و یک خودروی کاملا جدید رونمایی کرده است، ولی خب این خودرو فعلا در حد یک طرح کانسپت بوده و برنامه ریزی دقیقی برای تولید و عرضه آن اعلام نشده است، ولی همین طرح کانسپت در نوع خود پیشرفت های چشمگیری داشته و تاحدودی کامل به نظر می رسد.
سونی ماشین خود را "ویژن S" می نامد و در واقع نمایشی برای اقدامات این شرکت در راستای تحرک هوشمند خواهد بود. این دستگاه دارای چیزی کمتر از 33 سنسور مختلف از جمله سنسورهای "لیدار"، "CMOS"، "Solid State" و همچنین رادارهای متعددی می شود که در قسمت بیرونی اتومبیل تعبیه شده تا افراد و یا اشیاء مختلف بیرونی خیلی سریع و راحت برای اتومبیل قابل شناسایی باشند. در داخل اتومبیل هم گفته می شود که از سنسورهای مختلفی استفاده شده است، هرچند سونی ادعا می کند که برای این خودرو سیستم رانندگی خودکار سطح 2 مناسب است.
ویژن S سونی به لطف مجموعه ای از نمایشگرهای بزرگ در پشت صندلی و همچنین یک صفحه نمایش بزرگ بر روی داشبورد خود، نشان می دهد کاملا در مسیر تکنولوژی و فناوری های به روز حرکت کرده است و اطلاعات زیادی را در هنگام رانندگی به شما نشان خواهد داد و همچنین ویژگی منحصربه فرد دیگر آن می تواند سیستم صوتی 360 درجه باشد که صدای دلنشین و عالی از تمامی نقاط اتومبیل حتی صندلی ها دریافت خواهید کرد.
این خودرو در حال حاضر یک طرح کانسپت است و شاید هیچگاه به واقعیت تبدیل نشود، اما جالب اینجاست که رئیس اجرایی سونی در جریان معرفی این خودروی کانسپت، به جزییات فنی آن هم اشاره کرده و گفته است که خودروی ویژن S سونی یک خودروی کاملا الکتریکی خواهد بود که نیروی آن توسط یک جفت موتور الکتریکی 200 کیلوواتی تامین شده و می تواند شتاب صفر تا صدی برابر با 4.8 ثانیه و همچنین سقف سرعتی معادل 239 کیلومتر برساعت داشته باشد!.
در این مسیر، شرکت های بزرگی همچون کانتیننتال، بوش، انویدیا و همچنین کوالکام به کمپانی سونی کمک کرده اند تا خودروی ویژن S خود را ایجاد کند، هرچند هنوز مشخص نیست که سونی چه تصمیمی برای سرنوشت این خودرو خواهد گرفت و ممکن است همانند بسیاری از شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی، این اتومبیل را به عنوان یک خاطره در ویترین دستاوردهای خود نگه دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد