موضوعات داغ

نگاهی به ام وی ام X55؛ پرچمدار جدید محصولات مدیران خودرو در ایران + عکس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مدتی ‌می‌شود که محصول جدید مدیران خودرو با نام ام وی ام X55 به بازار عرضه شده و پیش‌فروش آن نیز صورت گرفته است. این خودرو در حقیقت نمونه اسپرت چری تیگو 5 است که در بازار چین با نام چری تیگو 5x‌ شناخته می‌شود و در ایران عضوی از سبد محصولات مدیران خودروست. این خودرو با کد ام وی ام X55‌ قرار است به گران‌ترین و قوی‌ترین محصول مدیران خودرو در بازار یا به عبارتی پرچمدار محصولات این شرکت در ایران تبدیل شود. در این مطلب قصد داریم به بررسی ام وی ام X55 بپردازیم و بیشتر با محصول جدید مدیران خودرو آشنا شویم. در ادامه با ما همراه باشید.

از تیگو 4 به ام وی ام X55
چری در چند سال اخیر اقدام به ساخت نمونه‌های تغییریافته از محصولات سابق خود کرده و نخستین محصول در این روند، چری تیگو 3x‌ بود که با نام ام وی ام X22 در ایران شناخته می‌شود. مدل مفهومی چری تیگو 5x با نام کانسپت بتا نیز برای بار اول در سال 2014 رونمایی شد.

ام وی ام X55

ام وی ام X55

این خودرو در برخی بازارها با نام چری تیگو 4 و در برخی دیگر با نام چری تیگو 5x شناخته می‌شود و در ایران نیز ام وی ام X55 نام گرفته است. این محصول از سال 2014 تاکنون مورد فیس‌لیفت هم واقع شده و خوشبختانه مدیران خودرو آخرین نسخه این محصول را به بازار ایران عرضه خواهد کرد. فیس‌لیفت جدید ظاهر ام وی ام X55‌ را شبیه به شاسی‌بلند سایز متوسط چری یعنی چری تیگو 8 کرده و بنابراین با نمونه کوچک چری تیگو 8 روبرو هستیم.

پلتفرم همه جانبه چری
چری از سال 2016 کراس‌اوورهای خود را تحت پلتفرم T1X تولید می‌کند. این پلتفرم با همکاری گروه جگوار لندروور توسعه یافته و برای ساخت محصولاتی در سگمنت کراس‌اوور متوسط بسیار مناسب است. نخستین محصولی که براساس این پلتفرم شکل گرفت، چری تیگو 7 است که مدتی را به عنوان پرچمدار محصولات چری سپری کرد و در بازار کشورمان نیز حضور دارد. حال ام وی ام X55 نیز براساس همین پلتفرم ساخته شده و در نگاه کلی به ظاهر این محصول، می‌توان متوجه شباهت‌های ام وی ام X55 و چری تیگو 7 شد. این پلتفرم با فراهم آوردن فاصله بین دو محور 2560 میلی‌متر، فضای کافی را برای پنج سرنشین مهیا می‌کند.

ام وی ام X55

ام وی ام X55

طراحی ظاهری ام وی ام X55 نسبتا جالب توجه است و چری با استفاده از حجم‌های فانتزی توانسته خودرو را خشن‌تر از آن‌چه هست نشان دهد. به خصوص با نگاه به نمای جلوی خودرو ممکن است در ابتدا ام وی ام ایکس 55 را با محصولی بزرگتر اشتباه بگیرید. نمای جانبی همانند اکثر کراس‌اوورهای خانوادگی آسیایی ساده طراحی شده و در نمای پشتی، شاهد استفاده از زبان طراحی مشترک با محصولات جدید چری هستیم. این سبک طراحی مدتی پیش در فیس‌لیفت چری تیگو 7 نیز دیده شده است.
کابین ام وی ام ایکس 55 نیز شبیه به دیگر محصولات جدید چری است و طراحی منحصر به فردی دارد. یکی از جذاب‌ترین نکات داشبورد ام وی ام X55‌ به دریچه‌های هوای نامتقارن در میانه کابین مربوط می‌شود که مشابه آن را تاکنون کمتر در محصولات آسیایی دیده‌ایم. صفحه نمایش بزرگ و فرمان با انبوه دکمه‌های کنترلی، دیگر ویژگی‌های جذاب کابین هستند. وجود این خصیصه‌های نوین در کابین ایکس 55 نسبت به کابین قدیمی محصولات دست دوم کره‌ای و اروپایی که رقبای اصلی ام وی ام ایکس 55 را در بازار تشکیل می‌دهند، برای مشتری جذاب خواهند بود.

پیشرانه مشترک 1.5 لیتری
چری تیگو 4 با دو مدل پیشرانه در بازار جهانی قابل انتخاب است. اولی موتور دولیتری تنفس طبیعی است که پیش از آن بر روی چری تیگو 5 نصب شده بود و دومی پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر که بر روی چری تیگو 7 و چری آریزو 5 توربو اکسلنت نصب شده است. با توجه به ظاهر ام وی ام X55 و ذات اسپرت آن، طبیعی است که نصب پیشرانه توربوشارژر با قدرت و گشتاور قابل توجه، همخوانی بیشتری با این خودرو خواهد داشت.

ام وی ام X55

ام وی ام X55

از سوی دیگر این موتور بر روی طیف گسترده‌ای از محصولات چری نصب شده و بنابراین می‌توان با افزایش میزان استفاده از این موتور در بین محصولات مدیران خودرو و چری، هزینه و دشواری تعمیرات آن را کاهش داد. گیربکس نصب شده روی ام وی ام X55 نیز از نوع شش سرعته دوکلاچه است. بنابراین می‌توان خوشحال بود از اینکه خبری از جعبه دنده کسل کننده CVT‌ نیست و می‌توان لذت بیشتری را از رانندگی با ام وی ام X55‌ تجربه کرد.

قیمت و رقبای ام وی ام X55
مدیران خودرو چندی پیش قیمت ام وی ام X55 را حدود 367 میلیون تومان اعلام کرد و بنابر اخبار جدید، قیمت این خودرو هم‌اکنون به 382 میلیون تومان افزایش یافته است. اما در این محدوده قیمت چه محصولاتی می‌توان خریداری کرد؟ یکی از اولین رقبای ام وی ام ایکس 55 در این بازه، کوپا T210 ریگان خودرو است که البته حضور کمرنگی در بازار دارد. چری تیگو 7 نیز رقیب هم‌خانواده ام وی ام ایکس 55 در این بازه قیمتی خواهد بود.

ام وی ام X55

ام وی ام X55

اگر مشتری نیم‌نگاهی به بازار خودروهای کارکرده داشته باشد، میتسوبیشی ASX و نیسان جوک نیز برای وی قابل دسترسی خواهند بود. سانگ یانگ تیوولی، رنو کولئوس و کیا اسپورتیج نیز دیگر گزینه‌های موجود با این سطح بودجه هستند. با توجه به حجم قابل توجه گزینه‌های دست دوم وارداتی در این بازه قیمتی و وجود رقیب قیمتی همچون چری تیگو 7، به نظر می‌رسد از همین الان ام وی ام X55 وارد رقابت سختی شده است که برای فهمیدن نتیجه آن، باید چندماهی صبر کرد.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/28
کمپانی چری طی 10 سال از آغاز بکارش تو ایران با ارائه چریQQ یا همون ام وی ام 110 خودمون ببین به کجا رسیده در حالیکه ما ملت و دولت ایران تو همه این سالها جز حرافی و شعار دادن الکی کار دیگه ای انجام ندادیم!!!!!!
1398/10/28
به چه حقارتی افتادیم...
1398/10/28
کنسول وسط به شدت مزخرفه
1398/11/4
للا
1398/10/29
عجب دریچه هوا های نا متعاااارفی
1398/10/29
منصفانه نگاه کنیم چری و ام وی ام جدیدا ماشیناشون خیلی خوشگل شدن هم نمای بیرون هم نمای داخل و امکانات خوبیم دارن این ماشینم نمای بیرونش عالیی نیست ولی قابل قبول و حتی میشه گفت زیباس ولی وقتی داخل ماشین دیدم با اون طراحی واقعا افتضاح نامید شدم ازش تو این رنج قیمت واقعا ارزش نداره مخصوصا وقتی رقیبای کره ای و حتی کوپا و تیگو ۷ داره
1398/10/30
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تیم خستگی ناپذیر خودرو بانک..
ولی ای کاش یه اشاره کوتاهی هم به ساعت هوشمند همراه با این ماشین میکردید
1399/5/7
سلام خدمت دوستان.من حدود ده روز هست ام وی ام ایکس 55 اکسلنت اسپورت تحویل گرفتم.شاید برای قضاوت در خصوص کیفیت خودرو کمی زود باشه ولی به محض ورود به ماشین و شروع حرکت حس خیلی خوبی از همه لحاظ بهم دست داد.از لحاظ امکانات واقعا فوله و حس خوب رانندگی با موتور و گیربکس کاملا هماهنگ و پر قدرت رو داره.امیدوارم در یکی دو سالی که قصد دارم ازش استفاده کنم خلافش ثابت نشه.اینم بگم تا حالا حدود 10تا 12 خودروی صفر کیلومتر از همه مدلهای ایران خودرو داشتم و هر کدومو یک سال استفاده کردم.در پناه خدا باشید.
1399/8/18
گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده از این توهم در بیاید بیرون به صنعت کاران خیانت کار که یه سمند رو به انواع و اقسام میفروشن مردم هم صداشون در نمیاد این واقعیت که شرکت چری درحال پیشرفت روز افزونی است اونی که میگه دریچه نامتعارف بی سواد او نامتقارن است که یه سبک جدید است اول برو یکم اطلاعات کسب کن بعد حرف بزن مشکل ما ایرانی ها اینه که بدون هیچ اطلاعات و دانسته ای دهنمونو باز میکنیم حرف میزنیم خسته نشدید از اینگونه زندگی کردن یکم هنگام حرف زدن دقت کنید لطفا