موضوعات داغ

پرچمداران الکتریکی و پلاگین هیبریدی BYD معرفی شدند

عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی "بی وای دی" با انتشار تصاویری رسمی، از دو خودروی سدان جدید خود رونمایی کرد و قرار است به عنوان پرچمداران این شرکت خودروسازی در بخش سدان های سایز متوسط فعالیت کنند، اما یکی از آنان با سیستم محرک تمام الکتریکی و دیگری با سیستم محرک پلاگین هیبریدی که هرکدام بخشی از بازار سیستم های محرک نوین را در دست خواهند گرفت. این دو خودرو در یک خانواده مشترک و با نام "هان" معرفی شده و قرار است که در نمایشگاه پکن ماه آوریل سال جاری در معرض دید عموم قرار گیرد.
مهم ترین چیزی که دو محصول "بی وای دی" را از یکدیگر متمایز می کند، اول از همه طراحی ظاهری آنان خواهد بود که برای نسخه تمام الکتریکی می توانیم شاهد یک طراحی کاملا متفاوت در قسمت جلو باشیم که مطابق با خودروهای تمام الکتریکی توسعه یافته و از کمترین مجرای ورود هوا استفاده شده است تا آیرودینامیک این خودرو بهبود پیدا کند، تاجایی که رسانه های محلی چینی مدعی هستند که شرکت خودروسازی "بی وای دی" با توجه بسیار زیاد خود بر روی موضوع آیرودینامیک، موفق شده به ضریب درگ 0.233 دست پیدا کند و این یعنی عملکردی بهتر نسبت به خودروی تسلا مدل S با ضریب درگ 0.24 که قطعا در عملکرد و همچنین بهینه سازی مصرف انرژی "بی وای دی هان" تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

پرچمداران الکتریکی و پلاگین هیبریدی BYD معرفی شدند

پرچمداران الکتریکی و پلاگین هیبریدی BYD معرفی شدند


در نسخه پلاگین هیبریدی، همانطور که گفتیم می توانید یک طراحی کاملا متفاوت از نسخه تمام الکتریکی را شاهد باشید و در این نسخه می توان یک جلوپنجره بسیار بزرگ را در قسمت جلو شاهد بود، این درحالیست که مجموعه سپر و چراغ های جلو اتومبیل هم نسبت به نسخه تمام الکتریکی متفاوت هستند، اما در عقب هر دو نسخه تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی یک طراحی شبیه به یکدیگر خواهند داشت.
حال در کنار طراحی ظاهری، دومین چیزی که این دو برادر از خانواده "بی وای دی هان" را متفات از هم می کند، بخش فنی و سیستم های محرک آن خواهد بود که در نسخه تمام الکتریکی می توان دو گزینه متفاوت برای انتخاب سیستم محرک داشت. انتخاب اول تنها یک موتور الکتریکی بر روی محور عقب خواهد بود که دارای حداکثر قدرت 218 اسب بخاری است و انتخاب دوم مشتریان، شامل دو موتور الکتریکی متفاوت بر روی هر دو محور اتومبیل می شود که در مجموع خروجی قدرت 268 اسب بخاری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد، درحالی که حداکثر محدوده حرکتی اتومبیل در بهترین نسخه، با یکبار شارژ کامل باتری های اتومبیل به چیزی حدود 450 کیلومتر خواهد رسید.
در نسخه پلاگین هیبریدی، شرکت خودروسازی "بی وای دی" یک موتور چهار سیلندر توربوشارژر 2 لیتری را معرفی می کند که به تنهایی قادر به تولید 189 اسب بخار قدرت خواهد بود، اما با حمایت این پیشرانه توسط موتورهای الکتریکی، حداکثر خروجی قدرت آن به مرز 476 اسب بخار خواهد رسید که قطعا می تواند نتیجه ای شگفت انگیز در عملکرد خود داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد