موضوعات داغ

چرا قیمت بیمه های بدنه با هم تفاوت دارد؟

عکس مطلب اول
علی هدایت کار رئیس اداره نظارت بر بیمه خودروهای کشور درباره علت اختلاف قیمت بیمه های بدنه در شرکت های بیمه ای اظهار داشت که در رشته های بیمه ای فقط بیمه شخص ثالث تعرفه مصوب دارد و مابقی رشته ها تعرفه مصوب نداشته و شرکت های بیمه ای می توانند نرخ های متفاوتی را اعلام کنند. در مورد بیمه های بدنه نیز نرخ حق بیمه به ارزش خودرو و خطرات مورد درخواست بیمه گذار مرتبط بوده و اختلاف نرخ حق بیمه بین شرکت های بیمه ای زیاد نیست.
به گزارش خودروبانک و به نقل از میزان، علی هدایت کار رئیس اداره نظارت بر بیمه خودروهای کشور در ادامه صحبت های خود اضافه می کند که هر شرکت بیمه ای نرخی را که برای بیمه بدنه اعلام می کند باید بر اساس آیین نامه 94 مصوب شورای عالی بیمه، ضریب خسارت در یک بازه خاصی باشد. اگر در پایان سال بیمه ای ضریب خسارت کمتر از 75 درصد شود، نرخ حق بیمه باید از سوی شرکت بیمه تعدیل شود. همچنین به این نکته باید اشاره کرد که نرخ بیمه بدنه تعرفه خاصی ندارد و شرکت های بیمه ای برای تعیین تعرفه آزاد هستند، اما بیمه مرکزی بر روی آن ها نطارت دارد.
رئیس اداره نظارت بر بیمه خودروهای کشور در ادامه با تکذیب اختلاف نرخ 50 درصدی بین بیمه های کشور در رشته بیمه بدنه گفت: اختلاف نرخ بیمه بدنه در شرکت ها برای یک خودروی مشابه با نرخ و خطرات اضافی یکسان ممکن است حدود 10 درصد باشد و اختلاف 50 درصدی در نرخ بیمه بدنه در شرکت های مختلف وجود ندارد. برخی شرکت ها نرخ حق بیمه بدنه را بر اساس خطرات اصلی اعلام می کنند و برخی شرکت ها حق بیمه را با مجموع خطرات اصلی و اضافی به مشتری ارائه می دهند که اختلاف محسوسی خواهد داشت. البته این احتمال وجود دارد که حق بیمه بدنه پایین شرکت های بیمه خطرات اضافی را پوشش ندهد و تنها خطرات اصلی تحت پوشش مد نظر قرار گیرد.
هدایت کار در پایان تصریح کرد: بیمه بدنه سه خطر اصلی آتش سوزی، سرقت و حادثه را پوشش می دهد و خطرات اضافی مانند بلایای طبیعی، نوسان قیمت، اسید پاشی، سرقت درجا قطعات وسیله نقلیه، شکستن شیشه و خط و خش هر کدام 5 تا 15 درصد از حق بیمه خطرات اصلی را شامل می شوند و این اختلاف قیمت ممکن است به دلیل پوشش هر یک از این خطرات باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد