موضوعات داغ

نسل جدید هیوندای i20 مدل 2021 رسماً معرفی شد

عکس مطلب اول
کمتر از یک ماه دیگر، نمایشگاه بین المللی ژنو 2020 کار خود را در کشور سوئیس آغاز می کند و خودروسازان جهانی آماده حضور در این رویداد بزرگ می شوند. هیوندای، یکی از خودروسازان حاضر در این نمایشگاه بزرگ بین المللی خواهد بود که چندی پیش با انتشار تصاویر رسمی نسل جدید هیوندای i20، یکی از جدیدترین دستاوردهای خود را به طور کامل در این نمایشگاه معرفی خواهد کرد.
درست همانند کیا، شرکت خودروسازی هیوندای نیز اقدام به انتشار تصاویر رسمی نسل جدید هیوندای i20 کرده است و در کنار آن، شاهد انتشار اطلاعات فنی بسیار خوبی نیز هستیم که این اتومبیل را تنها آماده نمایش در نمایشگاه بین المللی ژنو 2020 خواهد کرد. در ادامه جزییات فنی اتومبیل را مورد بررسی قرار خواهیم داد، اما در ابتدا مروری بر ظاهر جدید این خودرو در نسل جدید خواهیم انداخت.

نسل جدید هیوندای i20

نسل جدید هیوندای i20

سال گذشته بود که شرکت خودروسازی هیوندای اقدام به معرفی نسخه فیس لیفت هیوندای i20 با تغییرات نسبت خوبی کرده بود، اما به نظر می رسد که این تغییرات کافی نبوده تا سکوی پرشی در فروش این خودرو در بازارهای جهانی باشد. همین دلیل باعث شده تا هیوندای سرعت بیشتری به توسعه نسل جدید این محصول دهد و حالا با تغییراتی بسیار زیاد، شاهد انتشار تصاویر رسمی اتومبیل و نزدیک شدن به معرفی رسمی آن در نمایشگاه ژنو هستیم.
درست همانند دیگر محصولات نسل جدید هیوندای، مهم ترین فاکتوری که در نسل جدید هیوندای i20 بیشتر از همه به چشم می آید، ویژگی های اسپرت آن خواهد بود که شاهد مولفه های بیشتری از آن در طراحی نسل جدید هیوندای i20 هستیم و قطعا باعث جذابیت بیش از پیش آن در بین مشتریان بویژه جوانان خواهد شد. چهره جدید هیوندای i20 الگو گرفته از دیگر محصولات نسل جدید این شرکت خواهد بود و در قسمت جلو می توانیم شاهد چراغ های بزرگ اخم کرده، جلوپنجره مشکی رنگ چند ضلغی و یا ورودی هوا در اطراف سپر باشیم.

نسل جدید هیوندای i20

نسل جدید هیوندای i20

همین شرایط در قسمت عقب هم دیده می شود و شرکت خودروسازی هیوندای از چراغ های جدید اسپرت با یک طراحی تهاجمی استفاده کرده است و در قسمت زیرین سپر نیز می توانیم شاهد نصب یک دیفیوزر باشیم. متاسفانه تصویری از داخل کابین منتشر نشده است، اما هیوندای به مشتریان خود کیفیت بالاتر متریال کابین و همچنین نمایشگرهای 10.2 اینچی صفحه کیلومتر و یا سیستم سرگرمی را وعده می دهد که با استناد به این ادعا، می توانیم انتظار یک صفحه کیلومتر کاملا دیجیتال را داشته باشیم.
در زیر کاپوت، هیوندای انتخاب های مختلفی برای مشتریان خود در نظر گرفته است که اولین آن می تواند یک موتور چهار سیلندر 1.2 لیتری تنفس طبیعی با خروجی قدرت 83 اسب بخاری باشد که تنها به گیربکس 5 سرعته دستی متصل خواهد شد. انتخاب دوم به یک پیشرانه سه سیلندر توربوشارژر 1 لیتری سفارسی مربوط می شود که خروجی قدرت آن به تنهایی 99 اسب بخار خواهد بود و یا با کمک یک سیستم هیبریدی خفیف 48 ولتی، می توان خروجی قدرت اتومبیل را به حداکثر 118 اسب بخار افزایش داد. گفتنی است که وظیفه تبدیل نیرو و انتقال آن به چرخ ها، برعهده گیربکس 7 سرعته دوکلاچه و یا جعبه دنده شش سرعته دستی هوشمند خواهد بود که هنگام برداشتن پای راننده از روی گاز، کلاچ سیستم به طور خودکار عمل می کنند و راننده امکان تعویض دنده را خواهد داشت.
انقلاب فنی هیوندای i20 به همینجا خلاصه نمی شود و در بخش ایمنی اتومبیل هم می توانیم شاهد پیشرفت های بسیار خوبی باشیم که نمونه آن می تواند بکارگیری سیستم های مختلفی همچون کروز کنترل هوشمند مبتنی بر سیستم ناوبری، سیستم هشدار خروج از جاده، سیستم نگهداری اتومبیل بین خطوط، سیستم هشدار نقاط کور و سیستم هشدار برخورد از جلو به همراه ترمز اضطراری باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد